
Έντονη απόκλιση στην υιοθέτηση τεχνολογιών διπλού καυσίμου μεταξύ των κλάδων ξηρού και υγρού φορτίου καταγράφουν τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue. Ενώ και οι δύο τομείς προσαρμόζονται σταδιακά, οι κινητήριοι μοχλοί και οι επιλογές καυσίμου διαφέρουν ριζικά.
Σε ό,τι αφορά τα bulk carriers, η διείσδυση είναι εντυπωσιακή, κυρίως στα μεγάλα μεγέθη. Τα Capesizes ηγούνται της κούρσας, με το 27,5% του orderbook να αφορά dual-fuel πλοία, ποσοστό που αποτελεί το υψηλότερο από κάθε άλλο τύπου πλοίου. Στη συνέχεια, ακολουθούν τα Post Panamaxes με ποσοστό 23,4%. Η τάση αυτή καθοδηγείται από τους κολοσσούς εξόρυξης (BHP, Rio Tinto, Fortescue), οι οποίοι επιβάλλουν αυστηρά κριτήρια αποανθρακοποίησης μέσω μακροχρόνιων ναυλώσεων. Η φύση των fixed-route δρομολογίων –παρότι ποντοπόρος ναυτιλία– μεταξύ Βραζιλίας/Αυστραλίας και Κίνας καθιστά εμπορικά βιώσιμη την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού. Εδώ παρατηρείται και η μεγαλύτερη ποικιλομορφία καυσίμων. Ενώ το LNG κυριαρχεί στα Capesizes (65,6%), καταγράφεται σημαντικό ενδιαφέρον για την αμμωνία (20,5%) και τη μεθανόλη (13,9%).
Στον αντίποδα, τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν με πιο αργό βηματισμό. Η διείσδυση στον εν ενεργεία στόλο είναι μηδαμινή, ωστόσο το orderbook δείχνει κινητικότητα, με τα Aframaxes/LR2s να βρίσκονται στο 18,4% και τα VLCCs στο 13,6%. Εδώ, το LNG αποτελεί σχεδόν μονόδρομο (>89% στα μεγάλα πλοία), λόγω της ύπαρξης καθιερωμένων υποδομών bunkering. Η μοναδική εξαίρεση εντοπίζεται στα MR2s, όπου η μεθανόλη κυριαρχεί με 74,2%, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι τα πλοία αυτά μεταφέρουν το συγκεκριμένο καύσιμο ως φορτίο. Η υστέρηση των tankers αποδίδεται στην έλλειψη πίεσης από τους ναυλωτές και στα πολύπλοκα, μη προβλέψιμα δρομολόγια.
Συμπερασματικά, η αγορά οδεύει προς έναν στόλο «δύο ταχυτήτων». Τα μεγαλύτερα και νεότερα πλοία θωρακίζονται έναντι των κανονισμών του IMO, ενώ το παλαιότερο τονάζ κινδυνεύει με εμπορική «απαξίωση» καθώς το κανονιστικό πλαίσιο (λογικά) θα αυστηροποιείται.
Πηγή: Veson Nautical
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…

Την υλοποίηση επένδυσης ύψους $7,4 δισ. για την κατασκευή μονάδας χυτηρίου (smelter) στις ΗΠΑ δρομολογεί η Korea Zinc, ούτως ώστε να παράγει κρίσιμα μέταλλα…

Η σόγια αναδεικνύεται σε έναν εκ των κρισιμότερων ρυθμιστών ζήτησης για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και ειδικότερα για τα Kamsarmaxes που εξυπηρετούν τα…

Σε επίπεδα-ρεκόρ για τη μετά Covid εποχή κλείνει το 2025 για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να παραμένει ισχυρή σε όλες τις…

Η τιμή του βαρελιού του πετρελαίου Brent, που αποτελεί τιμή αναφοράς για την Ευρώπη, έπεσε σήμερα κάτω από το όριο των $60 για πρώτη…

Την επίσημη προσθήκη του δεξαμενόπλοιου «Geneva Star» στον στόλο της Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, σηματοδότησε η τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ