
Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025 καταγράφηκαν 54% λιγότερες νέες προσθήκες bulk carriers στο orderbook (σε όρους χωρητικότητας), σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Κατά προσέγγιση, η χωρητικότητα των υπό παραγγελία bulk carriers σήμερα ανέρχεται στα 25 εκατ. dwt και, ως αναλογία της χωρητικότητας του υπάρχοντος στόλου, αγγίζει το 11%.
Η νωχελικότητα στις παραγγελίες γίνεται ακόμα πιο αισθητή εάν κανείς εστιάσει στον αριθμό των νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής το 2025, έχουν παραγγελθεί μόλις 281 νέα bulk carriers. Πρόκειται για τον μικρότερο αριθμό καταγεγραμμένων παραγγελιών από το 2016.
Γενικότερα, η νωχελικότητα στην αγορά των νεότευκτων δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ των μεγεθών των bulk carriers. Όμως, η BIMCO επισημαίνει ότι ο αριθμός των παραγγελιών Capesizes ήταν συγκριτικά μεγαλύτερος από αυτόν άλλων μεγεθών. Το εν λόγω φαινόμενο ενδεχομένως να τροφοδοτείται από τις θετικές προοπτικές της ναυλαγοράς των Capesizes σε βάθος διετίας. Παρ’ όλα αυτά, το 77% των υπό παραγγελία Capesizes δεν θα παραδοθεί πριν από το 2027.
Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία των παραγγελιών, και κατ’ ακρίβειαν το 81% σε όρους χωρητικότητας, θα κατασκευαστεί στη Κίνα, γεγονός που υπογραμμίζει την υπεροχή των κινεζικών ναυπηγείων έναντι των υπολοίπων στον τομέα των bulk carriers.
Πηγή: BIMCO
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ