
Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025 καταγράφηκαν 54% λιγότερες νέες προσθήκες bulk carriers στο orderbook (σε όρους χωρητικότητας), σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Κατά προσέγγιση, η χωρητικότητα των υπό παραγγελία bulk carriers σήμερα ανέρχεται στα 25 εκατ. dwt και, ως αναλογία της χωρητικότητας του υπάρχοντος στόλου, αγγίζει το 11%.
Η νωχελικότητα στις παραγγελίες γίνεται ακόμα πιο αισθητή εάν κανείς εστιάσει στον αριθμό των νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής το 2025, έχουν παραγγελθεί μόλις 281 νέα bulk carriers. Πρόκειται για τον μικρότερο αριθμό καταγεγραμμένων παραγγελιών από το 2016.
Γενικότερα, η νωχελικότητα στην αγορά των νεότευκτων δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ των μεγεθών των bulk carriers. Όμως, η BIMCO επισημαίνει ότι ο αριθμός των παραγγελιών Capesizes ήταν συγκριτικά μεγαλύτερος από αυτόν άλλων μεγεθών. Το εν λόγω φαινόμενο ενδεχομένως να τροφοδοτείται από τις θετικές προοπτικές της ναυλαγοράς των Capesizes σε βάθος διετίας. Παρ’ όλα αυτά, το 77% των υπό παραγγελία Capesizes δεν θα παραδοθεί πριν από το 2027.
Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία των παραγγελιών, και κατ’ ακρίβειαν το 81% σε όρους χωρητικότητας, θα κατασκευαστεί στη Κίνα, γεγονός που υπογραμμίζει την υπεροχή των κινεζικών ναυπηγείων έναντι των υπολοίπων στον τομέα των bulk carriers.
Πηγή: BIMCO
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…

Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…

Μια στρατηγική σύμπραξη, που φιλοδοξεί να θέσει σε νέες βάσεις το μέλλον της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προωθεί ο νοτιοκορεατικός κολοσσός HD Hyundai, σύμφωνα με…

Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε η πετρελαϊκή βιομηχανία της Βραζιλίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 4 εκατ. βαρελιών ημερησίως (b/d). Η επίδοση αυτή…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ