
Η νέα γενιά κινητήρων υψηλής πίεσης για καύσιμο LNG γίνεται πραγματικότητα, καθώς η ελβετική WinGD παρουσίασε τον X-DF-HP, τον πρώτο της dual-fuel κινητήρα LNG υψηλής πίεσης, σχεδιασμένο ειδικά για τα υπερμεγέθη containerships (ULCVs). Η αποκάλυψη στο Marintec China 2025 έρχεται τη στιγμή που η ναυτιλία αναζητά καθαρές, αξιόπιστες και εμπορικά βιώσιμες λύσεις πρόωσης. Με το παγκόσμιο πλαίσιο Net-Zero του ΙΜΟ σε στασιμότητα και τους περιφερειακούς κανονισμούς να διαφοροποιούνται, οι πλοιοκτήτες στρέφονται όλο και πιο δυναμικά στο LNG ως καύσιμο μετάβασης.
Ο X-DF-HP βασίζεται σε μια εξελιγμένη τεχνολογία καύσης LNG σε υψηλή πίεση, η οποία επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί με μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση σε σχέση με τις σημερινές low-pressure dual-fuel λύσεις. Με απλά λόγια, ο κινητήρας αξιοποιεί το LNG με πιο αποτελεσματικό τρόπο, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και ταυτόχρονα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, συμπεριλαμβανομένων και των εκπομπών μεθανίου, οι οποίες αποτελούν σημαντική πρόκληση. Ταυτόχρονα, η εγκατάσταση του κινητήρα παραμένει σχετικά απλή για τα ναυπηγεία, καθώς οι απαιτήσεις του σε βοηθητικά συστήματα, όπως η πίεση παροχής καυσίμου, είναι αντίστοιχες με άλλες καθιερωμένες τεχνολογίες.

Σημαντική είναι και η συμμόρφωση κατά τη χρήση του με τα πρότυπα εκπομπών Tier III, τόσο σε gas όσο και σε diesel mode, χρησιμοποιώντας μόνο ένα συμβατικό σύστημα Selective Catalytic Reduction (SCR). Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του X-DF-HP είναι ότι εντάσσεται σε μια πλήρως εξελισσόμενη multi-fuel πλατφόρμα. Η WinGD έχει ήδη αναπτύξει κινητήρες ικανούς να λειτουργήσουν με μεθανόλη, αιθανόλη και αμμωνία, ενώ οι υπάρχοντες diesel κινητήρες μπορούν να μετατραπούν στο μέλλον για χρήση υψηλής πίεσης LNG ή άλλων εναλλακτικών καυσίμων.
Ο νέος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος σε διαμέτρους X82 και X92, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των μεγαλύτερων πλοίων της παγκόσμιας αγοράς. Η WinGD εκτιμά ότι οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν το 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ