
Η νέα γενιά κινητήρων υψηλής πίεσης για καύσιμο LNG γίνεται πραγματικότητα, καθώς η ελβετική WinGD παρουσίασε τον X-DF-HP, τον πρώτο της dual-fuel κινητήρα LNG υψηλής πίεσης, σχεδιασμένο ειδικά για τα υπερμεγέθη containerships (ULCVs). Η αποκάλυψη στο Marintec China 2025 έρχεται τη στιγμή που η ναυτιλία αναζητά καθαρές, αξιόπιστες και εμπορικά βιώσιμες λύσεις πρόωσης. Με το παγκόσμιο πλαίσιο Net-Zero του ΙΜΟ σε στασιμότητα και τους περιφερειακούς κανονισμούς να διαφοροποιούνται, οι πλοιοκτήτες στρέφονται όλο και πιο δυναμικά στο LNG ως καύσιμο μετάβασης.
Ο X-DF-HP βασίζεται σε μια εξελιγμένη τεχνολογία καύσης LNG σε υψηλή πίεση, η οποία επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί με μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση σε σχέση με τις σημερινές low-pressure dual-fuel λύσεις. Με απλά λόγια, ο κινητήρας αξιοποιεί το LNG με πιο αποτελεσματικό τρόπο, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και ταυτόχρονα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, συμπεριλαμβανομένων και των εκπομπών μεθανίου, οι οποίες αποτελούν σημαντική πρόκληση. Ταυτόχρονα, η εγκατάσταση του κινητήρα παραμένει σχετικά απλή για τα ναυπηγεία, καθώς οι απαιτήσεις του σε βοηθητικά συστήματα, όπως η πίεση παροχής καυσίμου, είναι αντίστοιχες με άλλες καθιερωμένες τεχνολογίες.

Σημαντική είναι και η συμμόρφωση κατά τη χρήση του με τα πρότυπα εκπομπών Tier III, τόσο σε gas όσο και σε diesel mode, χρησιμοποιώντας μόνο ένα συμβατικό σύστημα Selective Catalytic Reduction (SCR). Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του X-DF-HP είναι ότι εντάσσεται σε μια πλήρως εξελισσόμενη multi-fuel πλατφόρμα. Η WinGD έχει ήδη αναπτύξει κινητήρες ικανούς να λειτουργήσουν με μεθανόλη, αιθανόλη και αμμωνία, ενώ οι υπάρχοντες diesel κινητήρες μπορούν να μετατραπούν στο μέλλον για χρήση υψηλής πίεσης LNG ή άλλων εναλλακτικών καυσίμων.
Ο νέος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος σε διαμέτρους X82 και X92, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των μεγαλύτερων πλοίων της παγκόσμιας αγοράς. Η WinGD εκτιμά ότι οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν το 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Νέα πειρατική επίθεση, αυτή τη φορά στα ανοικτά της Ισημερινής Γουινέας αναφέρθηκε πριν από λίγο σε ένα LPG carrier. Σύμφωνα με δημοσιεύματα μάλιστα, τουλάχιστον…

Δίχως φρένο αναπτύσσεται ο στόλος του Ομίλου Grimaldi. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις 28 Νοεμβρίου έλαβε χώρα στη Σαγκάη η…

Συμφωνία συνήφθη μεταξύ των ευρωβουλευτών και των ευρωπαϊκών κρατών για να απαγορευθούν το φθινόπωρο του 2027 όλες οι εισαγωγές ρωσικού αερίου στην ΕΕ, ανακοινώθηκε…

Με την άφιξη της πλωτής μονάδας υγροποίησης Nguya FLNG και την εισαγωγή φυσικού αερίου στο νέο σύστημα υπεράκτιων υποδομών, η Eni ανακοίνωσε την έναρξη…

Τα κόστη ασφάλισης των θαλάσσιων μεταφορών στη Μαύρη Θάλασσα καταγράφουν ανοδικές τάσεις, στον απόηχο της επίθεσης ουκρανικών ναυτικών drones σε δύο δεξαμενόπλοια που κατευθύνονταν…

«Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία διαθέτει σήμερα την απαιτούμενη ικανότητα, τεχνογνωσία και επιχειρησιακή ετοιμότητα ώστε να υποστηρίξει μια εθνική στρατηγική ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, στο…

Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που δεν μπορεί να πουλήσει στην πατρίδα της. Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα…

Η συγκομιδή σόγιας της Βραζιλίας για το εμπορικό έτος 2025/26 αναμένεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 178 εκατ. μετρικών τόνων, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ