
Η τεχνολογία των εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει ακόμα ένα αποφασιστικό βήμα μπροστά, καθώς η Alfa Laval Korea υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης (MoU) με τη Hanwha Ocean Ecotech. Στόχος είναι η από κοινού ανάπτυξη προηγμένων και ασφαλών συστημάτων καυσίμου αμμωνίας για πλοία διπλού καυσίμου.

Η συμφωνία, που υπογράφηκε στη Σεούλ και ανακοινώθηκε στη Στοκχόλμη, αποτελεί στρατηγικό βήμα προς την επιτάχυνση της υιοθέτησης της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου. Η αμμωνία, χάρη στο μηδενικό της περιεχόμενο σε άνθρακα, θεωρείται από τις πλέον υποσχόμενες λύσεις για την επίτευξη σημαντικής μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στα θαλάσσια καύσιμα. Ωστόσο, η χρήση της απαιτεί προηγμένα συστήματα ασφαλείας και μηχανικής, δεδομένου ότι πρόκειται για ουσία με υψηλή τοξικότητα και σύνθετες προδιαγραφές χειρισμού. Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεργασία Alfa Laval και Hanwha Ocean Ecotech στοχεύει να αναπτύξει ολοκληρωμένα συστήματα που συνδυάζουν αποδοτικότητα, αξιοπιστία και υψηλά επίπεδα ασφαλείας.
Η Alfa Laval θα συμβάλει, με την προηγμένη τεχνογνωσία της, στα συστήματα παροχής καυσίμου αμμωνίας, όπως το FCM Ammonia και το σύστημα Ammonia Release Mitigation System (ARMS). Τα εν λόγω συστήματα έχουν σχεδιαστεί ώστε να μειώνουν τον κίνδυνο διαρροών και να εξασφαλίζουν ασφαλή διαχείριση του καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας. Από την πλευρά της, η Hanwha Ocean Ecotech θα αξιοποιήσει την εκτεταμένη εμπειρία της στον σχεδιασμό και στην ενσωμάτωση ναυτιλιακών συστημάτων, συμβάλλοντας στην πρακτική εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών στα πλοία της επόμενης γενιάς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Νέα πειρατική επίθεση, αυτή τη φορά στα ανοικτά της Ισημερινής Γουινέας αναφέρθηκε πριν από λίγο σε ένα LPG carrier. Σύμφωνα με δημοσιεύματα μάλιστα, τουλάχιστον…

Δίχως φρένο αναπτύσσεται ο στόλος του Ομίλου Grimaldi. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις 28 Νοεμβρίου έλαβε χώρα στη Σαγκάη η…

Συμφωνία συνήφθη μεταξύ των ευρωβουλευτών και των ευρωπαϊκών κρατών για να απαγορευθούν το φθινόπωρο του 2027 όλες οι εισαγωγές ρωσικού αερίου στην ΕΕ, ανακοινώθηκε…

Με την άφιξη της πλωτής μονάδας υγροποίησης Nguya FLNG και την εισαγωγή φυσικού αερίου στο νέο σύστημα υπεράκτιων υποδομών, η Eni ανακοίνωσε την έναρξη…

Τα κόστη ασφάλισης των θαλάσσιων μεταφορών στη Μαύρη Θάλασσα καταγράφουν ανοδικές τάσεις, στον απόηχο της επίθεσης ουκρανικών ναυτικών drones σε δύο δεξαμενόπλοια που κατευθύνονταν…

«Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία διαθέτει σήμερα την απαιτούμενη ικανότητα, τεχνογνωσία και επιχειρησιακή ετοιμότητα ώστε να υποστηρίξει μια εθνική στρατηγική ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, στο…

Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που δεν μπορεί να πουλήσει στην πατρίδα της. Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα…

Η συγκομιδή σόγιας της Βραζιλίας για το εμπορικό έτος 2025/26 αναμένεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 178 εκατ. μετρικών τόνων, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ