
Η απόφαση του OPEC+ να διατηρήσει αμετάβλητα τα επίπεδα παραγωγής για το πρώτο τρίμηνο του 2026 δεν αποτελεί έκπληξη, σύμφωνα με το Reuters, αλλά μια επιβεβλημένη κίνηση διαχείρισης ρίσκου απέναντι στο φάσμα μιας επικείμενης υπερπροσφοράς. Παράλληλα, οκτώ κράτη-μέλη συμφώνησαν κατ’ αρχάς να αναστείλουν την προγραμματισμένη αύξηση της παραγωγής τους για το πρώτο τρίμηνο του 2026, διατηρώντας σε ισχύ περικοπές ύψους 3,24 εκατ. βαρελιών ημερησίως (bpd), οι οποίες αντιστοιχούν στο 3% της παγκόσμιας ζήτησης.
Η συνεδρίαση διεξήχθη στη σκιά των αμερικανικών διπλωματικών πρωτοβουλιών για την Ουκρανία, γεγονός που περιπλέκει την εξίσωση της προσφοράς. Η γεωπολιτική αυτή εξίσωση δημιουργεί διττές προοπτικές. Μια επιτυχής συμφωνία θα μπορούσε να οδηγήσει σε άρση κυρώσεων και αύξηση των ρωσικών ροών, ενώ τυχόν αποτυχία ενδέχεται να επιφέρει περαιτέρω περιορισμούς στην προσφορά πετρελαίου της Μόσχας.
Ωστόσο, η πραγματική εικόνα της αγοράς αποτυπώνεται στα στοιχεία της Kpler, που καταγράφουν εκτίναξη του «oil on water» στα 250 εκατ. βαρέλια. Πρόκειται κυρίως για φορτία από τη Ρωσία, το Ιράν και τη Βενεζουέλα που, αν και φυσικά παρόντα σε πλωτές αποθήκες, παραμένουν εμπορικά «εγκλωβισμένα» λόγω κυρώσεων. Ενώ οι νέες ποσοστώσεις εισαγωγής της Κίνας ίσως απορροφήσουν μέρος αυτών των φορτίων, η στενότητα στην αγορά θα επιμείνει, εκτός εάν τα κινεζικά διυλιστήρια αυξήσουν σημαντικά τις εξαγωγές τους. Υπό αυτές τις συνθήκες, η τακτική του «sit tight» ίσως αποτελούσε μονόδρομο, επισημαίνει το Reuters.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






16 Ιανουαρίου – Νέος Πρόεδρος και Διοικούσα Επιτροπή για το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος Κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΕΕ της 16ης Ιανουαρίου…

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ