
Την ετήσια έρευνά της για τις προκλήσεις και τις πραγματικότητες που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί στην καθημερινότητά τους στα πλοία δημοσίευσε η Mission to Seafarers.
Στόχος της έρευνας είναι να λειτουργήσει ως πλατφόρμα προκειμένου οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι οργανισμοί να διαθέτουν τα κατάλληλα εργαλεία για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και εργασίας των ναυτικών.
Αναφορικά με τα δημογραφικά στοιχεία, στη φετινή έρευνα συμμετείχαν 1.623 ναυτικοί, εκ των οποίων το 53% είναι Φιλιππινέζοι και το 19% Ινδοί. Ακόμη, το 94% είναι άνδρες, το 33% μεταξύ 35 και 44 ετών και το 48% αξιωματικοί.
Στην ερώτηση πόσο συχνά αισθάνονται αγχωμένοι ή κουρασμένοι, το 22% των συμμετεχόντων απάντησαν ότι βιώνουν συχνά άγχος και κόπωση ενώ βρίσκονται εν πλω. Αυτό το αξιοσημείωτο ποσοστό αντανακλά τις απαιτητικές συνθήκες και τις πιέσεις του φόρτου εργασίας που αντιμετωπίζουν πολλά μέλη του πληρώματος κατά τη διάρκεια των συμβολαίων τους στη θάλασσα. Πέρα από εκείνους που αναφέρουν συχνό άγχος, ένα μεγάλο ποσοστό (52%) των ναυτικών βιώνουν άγχος ή κόπωση περιστασιακά ή μερικές φορές.
Αν και μόλις το 3% έχει βιώσει αυτοκτονικές σκέψεις εν πλω, ένα μεγαλύτερο ποσοστό αναφέρει ότι αισθάνεται κατάθλιψη ή συναισθηματική κατάπτωση κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη θάλασσα. Γι’ αυτούς, οι μεγαλύτερες προκλήσεις είναι η σύνδεση στο διαδίκτυο και η επικοινωνία με την οικογένεια (23%), καθώς και ο φόρτος εργασίας και η κόπωση (21%), υπογραμμίζοντας τον κρίσιμο αντίκτυπο της απομόνωσης και της υπερβολικής εργασίας στην ψυχική υγεία. Η περιορισμένη έξοδος στα λιμάνια (17%) και τα οικονομικά προβλήματα (14%) συμβάλλουν περαιτέρω στο άγχος. Όλα τα παραπάνω υπογραμμίζουν την ανάγκη για βελτιωμένα συστήματα υποστήριξης που εστιάζουν στη συνδεσιμότητα, στον διαχειρίσιμο φόρτο εργασίας και στους πόρους κοινωνικής πρόνοιας για την προστασία της ευημερίας των ναυτικών.
Ένα ακόμα εύρημα είναι ότι οι ναυτικοί αντιμετωπίζουν το άγχος εν πλω κυρίως μέσω του διαδικτύου και της επικοινωνίας (18%), της ψυχαγωγίας και της αναψυχής (17%), ακολουθούμενα από την άσκηση και τις σωματικές δραστηριότητες, καθώς και την κοινωνικοποίηση με το πλήρωμα (έκαστο σε ποσοστό 16%).
Μπορείτε να διαβάσετε όλη την έρευνα εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένα δεξαμενόπλοιο με σημαία Ρωσίας, το οποίο έπλεε από τη Ρωσία στη Γεωργία φορτωμένο με ηλιέλαιο, ανέφερε πως δέχθηκε επίθεση στα ανοικτά των τουρκικών…

Στα «τάρταρα» βρίσκεται η αξιοπιστία των liner εταιρειών αναφορικά με την τήρηση των προγραμμάτων τους. Σύμφωνα με δεδομένα της eeSea, η αξιοπιστία αναφορικά με…

Η προσφορά σιδηρομεταλλεύματος εισέρχεται στην πιο ανταγωνιστική φάση των τελευταίων 20 ετών, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Allied, με πολλές χώρες να ανταγωνίζονται για…

Η Airbus ανακοίνωσε σήμερα ότι αντιμετώπισε «προβλήματα ποιότητας» με μεταλλικά πάνελ που κατασκεύασε ένας από τους υπεργολάβους της για το αεροσκάφος AirbusA320, με την…

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της Ελλάδας, Κυριάκος Πιερρακάκης, είναι υποψήφιος για την προεδρία του Eurogroup, μαζί με το Βέλγο ομόλογό του, ανακοίνωσε σήμερα…

Τα αλλεπάλληλα χτυπήματα κυρώσεων από ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να επιφέρουν σημαντική μείωση στον εξαγόμενο όγκο ρωσικού πετρελαίου, υπογραμμίζει η BIMCO.…

Την παραλαβή του νεότευκτου «Woodside Barrumbara» στις 28 Νοεμβρίου ανακοίνωσε η GasLog Ltd. To πλοίο μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έχει ναυπηγηθεί με τις πλέον…

Το 2025, ο Ινδικός Ωκεανός «σφύζει» από Panamax bulk carriers φορτωμένα με άνθρακα προς την Ινδία, σύμφωνα με την Kpler. Το γεγονός αυτό αντανακλά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ