
Tην αβεβαιότητα γύρω από τη μελλοντική ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων καταδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.
Με βάση τα ευρήματα της εν λόγω έκθεσης, σημειώθηκε σημαντική αύξηση του αριθμού των πρωτοβουλιών σχετικά με την ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων. Χαρακτηριστικά, αναδείχθηκαν 25 νέες, σηματοδοτώντας αύξηση της τάξεως περίπου του 42% συγκριτικά με την προηγούμενη μελέτη. Ως εκ τούτου, οι εν λόγω πρωτοβουλίες ανέρχονται πλέον στις 84 σε διεθνές επίπεδο.
Μάλιστα, ο αριθμός αυτών που έχουν προχωρήσει στο στάδιο της προετοιμασίας διπλασιάστηκε σε σχέση με πέρυσι και, για πρώτη φορά από την έναρξη αυτής της έκθεσης, τέσσερις διάδρομοι έχουν φτάσει σε υλοποίηση.
Παρ’ όλα αυτά, παρατηρείται αυξανόμενη διστακτικότητα και αβεβαιότητα σχετικά με την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουν οι διάδρομοι στο μέλλον, η οποία οφείλεται σε καθυστερήσεις στην εφαρμογή των πολιτικών ή σε άλλα εμπόδια. Αυτό έχει οδηγήσει σε άνιση πρόοδο στο χαρτοφυλάκιο των παγκόσμιων πράσινων διαδρόμων, με ορισμένους να σημειώνουν σημαντικές προόδους και άλλους να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις. Είναι δε σαφές ότι, όπως έδειξε και η περσινή έκθεση, κύρια «τροχοπέδη» στην εφαρμογή των εν λόγω πρωτοβουλιών αποτελεί το υψηλό κόστος μετάβασης του παγκόσμιου στόλου σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών.
Τέλος, σε μια θετική εξέλιξη, τα εθνικά κίνητρα υιοθέτησης τέτοιων πολιτικών αρχίζουν να παίρνουν σάρκα και οστά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στα «τάρταρα» βρίσκεται η αξιοπιστία των liner εταιρειών αναφορικά με την τήρηση των προγραμμάτων τους. Σύμφωνα με δεδομένα της eeSea, η αξιοπιστία αναφορικά με…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες αποτελούν τον κατεξοχήν εξαγωγέα καλαμποκιού, έως και σήμερα για το 2025, σύμφωνα με την AXSMarine. Από την έναρξη του έτους, οι…

Η προσφορά σιδηρομεταλλεύματος εισέρχεται στην πιο ανταγωνιστική φάση των τελευταίων 20 ετών, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Allied, με πολλές χώρες να ανταγωνίζονται για…

Καμπανάκι κινδύνου σήμανε για την αυστραλιανή κυβέρνηση πρόσφατη απόφαση της Νότιας Κορέας να κλείσει όλα τα θερμοηλεκτρικά εργοστάσια άνθρακα έως το 2040. Έτσι, η…

Το 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί με ισορροπία δυνάμεων μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, παρά τον χαμηλότερο του αναμενομένου όγκο…

Η τεχνολογία των Πλωτών Πυρηνικών Μονάδων Παραγωγής Ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPP) εισέρχεται πλέον δυναμικά στο προσκήνιο της Μεσογείου για καθαρή, σταθερή…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε πρόσφατα ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Alphaliner, η μεταφορική ικανότητα των 6.642 containerships έσπασε…

Tο Υπουργείο Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Αιγύπτου και η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσαν την υπογραφή μνημονίου κατανόησης για την εκκίνηση των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ