
«Είναι τιμή για εμάς να είμαστε υποψήφιοι στην Κατηγορία Α του ΙΜΟ και να ζητούμε την ψήφο σας. Οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι της θάλασσας. Ταξιδέψαμε σε όλο τον κόσμο. Πιστέψαμε στο εμπόριο. Από τον Οδυσσέα μέχρι σήμερα, πάνω στη θάλασσα χτίσαμε την ιστορική κληρονομιά μας, την οικονομία μας και το μέλλον μας», ανέφερε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στην 34η Τακτική Σύνοδο της Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), επισημαίνοντας ότι «ζητούμε, με ταπεινότητα, να λάβετε αυτό υπόψη σας και να μας δώσετε τη δυνατότητα να συνεχίσουμε να προχωρούμε μπροστά και να εργαζόμαστε όχι μόνο για τα δικά μας δικαιώματα ή τα δικαιώματα του λαού μας, αλλά για ένα παγκόσμιο πλαίσιο που να είναι συμβατό σε όλους, που να αναγνωρίζει τη σημασία του σημερινού καυσίμου – του LNG – και που να δίνει την ευκαιρία σε όλους μας να συνεργαστούμε και να πετύχουμε πολλά».
Ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε ότι «πιστεύουμε πως τα παγκόσμια μέτρα πρέπει να συνδυάζουν την περιβαλλοντική φιλοδοξία με τον οικονομικό ρεαλισμό και να διαπνέονται από δικαιοσύνη», τονίζοντας την ανάγκη, η πράσινη μετάβαση «να γίνει με προσοχή, ώστε να αποφευχθούν οικονομικά και τεχνολογικά σοκ». Όπως σημείωσε, «είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι οι διεθνείς κανόνες δεν θα αποτελούν έναν τιμωρητικό μηχανισμό», ενώ «τα ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα και οι μηχανισμοί ανταμοιβών» είναι κρίσιμοι για να ωφελήσουν το σύνολο της ναυτιλίας.
Αναφερόμενος στη λειτουργία του ΙΜΟ, ο Υπουργός επισήμανε ότι «σεβόμαστε, στηρίζουμε και τιμούμε όλες τις απόψεις στο πλαίσιο του ΙΜΟ, με στόχο ένα ασφαλές, βιώσιμο και αποτελεσματικό ρυθμιστικό πλαίσιο», επιμένοντας ότι «πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε να μπορέσουμε να καταλήξουμε σε ένα παγκόσμιο, κοινό πλαίσιο εντός του Οργανισμού». Διευκρίνισε παράλληλα ότι «αναγνωρίζουμε ότι ίσως κανείς δεν μπορεί να κερδίσει το 100% όσων επιδιώκει μέσα από τέτοιες συμφωνίες, όμως πρέπει να καταβληθεί η μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε να υπάρξει ένα βασικό, κοινό πλαίσιο συμφωνίας, επί του οποίου θα εργαζόμαστε και θα προσπαθούμε να βρίσκουμε λύσεις όλοι μαζί».
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στον κίνδυνο ενός κατακερματισμένου ρυθμιστικού περιβάλλοντος, σημειώνοντας ότι «ένα μωσαϊκό από διαφορετικά ρυθμιστικά πλαίσια και κανονισμούς, σε κράτη, περιοχές, ηπείρους, μπορούν μόνο να οδηγήσουν σε ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον για τη διεθνή ναυτιλία». Υπενθύμισε ότι «το 80% με 90% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται δια θαλάσσης», γεγονός που, όπως ανέφερε, «σημαίνει ότι στα χέρια μας κρατάμε μια τεράστια δύναμη», η οποία συνοδεύεται από την ευθύνη να αντιμετωπιστούν «τα ζητήματα της πράσινης ενέργειας και της προστασίας του περιβάλλοντος, μαζί με την ανταγωνιστικότητα και την ικανότητα της μέσης οικογένειας, σε όλο τον κόσμο, να μπορεί να ζει με ευημερία».
Παράλληλα, τόνισε ότι «οι τιμές της ενέργειας, ο πληθωρισμός και οι τιμές των εμπορικών αγαθών που μεταφέρουμε δια θαλάσσης σε ολόκληρο τον πλανήτη, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο», μαζί με το κανονιστικό πλαίσιο για το περιβάλλον, «προκειμένου να κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας έναν καλύτερο πλανήτη».
Κλείνοντας, ο κ. Κικίλιας καταδίκασε απερίφραστα «όλες τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων και των ναυτικών», υπογραμμίζοντας ότι «καθώς οδεύουμε προς το 2026, αυτή είναι μια πραγματικότητα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε». Όπως σημείωσε, «οφείλουμε όλοι να ενωθούμε απέναντι στις πράξεις πειρατείας· είναι απαράδεκτο. Είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για το παγκόσμιο εμπόριο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 24ο NAVIGATOR 2025 – The Shipping Decision Makers Forum, συγκεντρώνοντας 670 κορυφαία στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας από 361 εταιρείες,…

Την κοινωνική συμφωνία για την ενίσχυση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που υπεγράφη μεταξύ της κυβέρνησης και των εθνικών κοινωνικών εταίρων για την ενίσχυση των…

Η κυβέρνηση της Τανζανίας ανακοίνωσε την έναρξη κατασκευής του νέου λιμένα Bagamoyo τον Δεκέμβριο, σηματοδοτώντας την ενεργοποίηση ενός έργου που είχε παραμείνει σε εκκρεμότητα…

Ανάκαμψη καταγράφει το διά θαλάσσης εμπόριο λιπασμάτων από το χαμηλό πολλών ετών των περίπου 170 εκατ. τόνων το 2022, λόγω των ρεκόρ υψηλών τιμών…

Η αγορά διαλύσεων παρέμεινε αυτή την εβδομάδα σε υποτονικούς ρυθμούς, με περιορισμένη κινητικότητα και εμφανή επιφυλακτικότητα από πλευράς τελικών αγοραστών, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…

Οι εκτεταμένες πλημμύρες στο νότιο τμήμα της Ταϊλάνδης έχουν φέρει τα πάνω κάτω στις αλλαγές πληρωμάτων στο λιμάνι της Σονγκλά και έχουν επηρεάσει την…

Έντονο ελληνικό χρώμα είχε η καθιερωμένη φετινή τελετή του IMO στο Λονδίνο για την απονομή των ετήσιων βραβείων του Οργανισμού. Ειδικότερα, ο καπτ. Φλούρης…

Η BHP εγκατέλειψε την ύστατη προσπάθειά της να εξαγοράσει την Anglo American, κίνηση που θα ενίσχυε σημαντικά την κυριαρχία της στον χαλκό, μόλις δύο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ