
Αμετάκλητη διαφαίνεται η ζήτηση για πετρέλαιο σε βάθος 25 ετών, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, δίχως ο ρυθμός αύξησης των εκπομπών CO₂ να σημειώνει κάμψη. Μάλιστα, η κατανάλωση πετρελαίου ενδέχεται να αγγίξει τα 113 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως έως το 2050.
Όπως επισημαίνει και η ναυλομεσιτική εταιρεία Xclusiv, η σταθερή και ανυποχώρητη ζήτηση για πετρέλαιο δημιουργεί «χώρο» για την περαιτέρω ευδοκίμηση του θαλάσσιου εμπορίου του υδρογονάνθρακα. Κατ’ επέκταση, αναδύονται ευκαιρίες για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, ιδίως από τη μεταφορά αργού προς την Ασία, η οποία συνεπάγεται περισσότερα τονομίλια.
Όσον αφορά την τρέχουσα κατάσταση στην αγορά πετρελαίου, τα μέτρα που εφάρμοσαν οι ΗΠΑ κατά των ρωσικών πετρελαιοπαραγωγών Rosneft και Lukoil έχουν ωθήσει διυλιστήρια της Ινδίας στην εξασφάλιση όσο το δυνατόν περισσότερων βαρελιών, προτού να είναι αργά. Σημειώνεται ότι, τον περασμένο Οκτώβριο, οι εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία ανήλθαν στα 1,69 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, ενώ η Xclusiv εκτιμά πως θα αυξηθούν επιπλέον κατά τον Νοέμβριο. Γενικότερα, καταγράφηκαν αυξημένες ροές πετρελαίου τον Οκτώβριο του 2025, με αποτέλεσμα η διαθέσιμη χωρητικότητα των δεξαμενόπλοιων να ελαττωθεί σημαντικά, κυρίως μεταξύ των VLCCs και των Suezmaxes. Όπως είναι λογικό, με τη μείωση της διαθέσιμης χωρητικότητας, οι ναύλοι στη spot αγορά παίρνουν την ανιούσα.
Η Xclusiv επισημαίνει τέλος ότι, εφόσον ο αντίκτυπος των κυρώσεων αρχίσει να γίνεται αντιληπτός και τα νέα εμπορικά πρότυπα σταθεροποιηθούν, η ναυλαγορά πιθανώς να ομαλοποιηθεί. Βέβαια, η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές αργού θα επιμείνει στα υψηλά επίπεδα όπου βρίσκεται, έως και τις πρώτες ημέρες του ερχόμενου έτους.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, οι εξαγωγές, για…

Στη σύλληψη δύο αλλοδαπών για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών προχώρησαν στελέχη του γραφείου ασφαλείας του κεντρικού λιμεναρχείου Πειραιά επιβεβαιώνοντας την αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…

Τη συμμαχία Maritime Association for Clean Seas (MACS), η οποία θα εστιάσει στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων σε όλη την αξιακή αλυσίδα της ναυτιλίας,…

Οι τεχνολογικοί γίγαντες Nvidia και Microsoft ανακοίνωσαν ότι θα επενδύσουν 10 δισεκατομμύρια δολάρια και 5 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα στη νεοσύστατη εταιρεία που εξειδικεύεται στην…

Ένα από τα σημαντικότερα έργα αναβάθμισης του Λιμένα Θεσσαλονίκης εισέρχεται πλέον στη φάση υλοποίησης, καθώς η ΟΛΘ Α.Ε. και η «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ…

«Τρέχει» το ναυπηγικό πρόγραμμα Genesis Project της Neptune Lines, με δύο σημαντικά ορόσημα να λαμβάνουν πρόσφατα χώρα. Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία της Fujian Mawei Shipbuilding…

Η Αίγυπτος υπέγραψε εντολή αγοράς πυρηνικού καυσίμου και ολοκληρωμένης συνεργασίας με την κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας της Ρωσίας Rosatom, για τον πυρηνικό σταθμό Ελ-Ντάμπαα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ