
Η Κίνα διαφαίνεται πως καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με δεδομένα του Reuters. Πιο αναλυτικά, ο ρυθμός αύξησης των εκπομπών CO₂ στην Κίνα παραμένει οριακά αμετάβλητος, σε σταθερό επίπεδο, τους τελευταίους 18 μήνες.
Σημειώνεται ότι, το 2024, οι εκπομπές CO₂ κατέγραψαν οριακή άνοδο, της τάξης του 0,8%. Σε συνέχεια της περιβαλλοντικής «αριστείας» της ασιατικής χώρας, το Πεκίνο ανακοίνωσε τον περασμένο Σεπτέμβριο ότι δεσμεύεται να περιορίσει εντελώς την αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και το πέρας της δεκαετίας. Επόμενο στόχο από το σημείο αυτό, έως και το 2035, αποτελεί η μείωση των εκπομπών CO₂ κατά 7-10%.
Βέβαια, αξίζει να αναφερθεί ότι ο ρυθμός αύξησης των εκπομπών της Κίνας παρέμεινε οριακά αμετάβλητος κατά το γ΄ τρίμηνο, διότι οι εκπομπές του κλάδου χημικών προϊόντων, οι οποίες παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, αντισταθμίστηκαν από μειώσεις σε άλλους τομείς.
Συγκεκριμένα, οι εκπομπές από τον κλάδο των μεταφορών μειώθηκαν κατά 5%, ενώ, παρά την αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια στην ασιατική οικονομία κατά 6,1%, οι εκπομπές CO₂ που προέρχονται από την παραγωγή ενέργειας παρέμειναν επίσης σταθερές. Το τελευταίο πιθανώς να σχετίζεται με το αυξημένο ενδιαφέρον της Κίνας να στηρίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας προκειμένου να παράγει ηλεκτρικό ρεύμα. Μάλιστα, σύμφωνα με το Reuters, οι ΑΠΕ κάλυψαν την αναδυόμενη ζήτηση για ηλεκτρισμό κατά περίπου 90%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Μπανγκλαντές έκανε ένα σημαντικό βήμα προς των λιμενικών υποδομών του με την υπογραφή συμφωνίας παραχώρησης για την ανάπτυξη του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Laldia…

Τεκτονικές αλλαγές θα φέρει στην αγορά των containerships η παύση των επιθέσεων των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ωστόσο η πλήρης επιστροφή στην…

Η Λιμενική Αρχή Νέας Υόρκης και Νιου Τζέρσεϊ παρουσίασε το μεγαλύτερο Κεφαλαιακό Σχέδιο στην ιστορία της, ύψους $45 δισ. Το πρόγραμμα στοχεύει σε μια…

Πέντε ελληνικά επιχειρηματικά σχέδια με διασυνοριακό χαρακτήρα αλλάζουν τον ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου και της ΝΑ Ευρώπης. Τα σχέδια για την ανάδειξη της…

O οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch αναβάθμισε το αξιόχρεο της Ελλάδας στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές, από ΒΒΒ- με θετικές προοπτικές, αναφέροντας τη σταθερή…

Η πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence αποκαλύπτει σημαντική απόκλιση στους διακινούμενους όγκους φορτίων στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής της Βόρειας Αμερικής (NAWC) το 2025. Είναι…

Η CMA CGM αναδεικνύεται, σύμφωνα με την Alphaliner, ως η εταιρεία με τον υψηλότερο όγκο διελεύσεων σε όρους μεταφορικής ικανότητας μέσω της Διώρυγας του…

Θετικά είναι τα σημάδια για τη ναυλαγορά των Capesizes, με δεδομένη την αύξηση της προσφοράς σιδηρομεταλλεύματος από Αυστραλία, Βραζιλία και Δυτική Αφρική. Στην Αυστραλία,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ