
Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία έγχυσης υγρών αερίων και ένα ολοκληρωμένο σύστημα ασφάλειας προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αμμωνίας ως καυσίμου. Η μηχανή επεκτείνει τη χρήση της σε ένα καύσιμο μηδενικών εκπομπών με υψηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα θετικού πρόσημου.
Οι ιδιαίτερες φυσικές και χημικές ιδιότητες της αμμωνίας οδήγησαν την Everllence στην ανάπτυξη πρόσθετων δικλίδων ασφαλείας: συστήματα συγκράτησης καυσίμου, πολλαπλούς αισθητήρες ανίχνευσης, βελτιστοποιημένο σύστημα εξαερισμού και διπλοτοιχωματικές σωληνώσεις. Ενώ ταυτόχρονα περιορίζουν τον κίνδυνο διαρροών και εξασφαλίζουν ασφαλή λειτουργία ακόμη και σε απαιτητικές συνθήκες.

Η τεχνολογία έχει ήδη εισέλθει σε φάση ωρίμανσης, με τον πρώτο ME-LGIA να προγραμματίζεται για παράδοση το πρώτο τρίμηνο του 2026 και με δοκιμαστική λειτουργία από τα τέλη του 2025. Πιλοτικά προγράμματα βρίσκονται σε εξέλιξη σε μεγάλα projects, όπως πολύ μεγάλους μεταφορείς αμμωνίας, οχηματαγωγά υψηλής χωρητικότητας και ένα bulk carrier στην Ιαπωνία, όπου οι δοκιμές διεξάγονται στο testbed της MITSUI E&S. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στηρίζεται σε περισσότερες από 150.000 ώρες εργασίας και πάνω από 800 δοκιμές σε Δανία και Ιαπωνία, με τη στενή συμμετοχή αρχών και ταξινομητών ώστε να διασφαλιστεί πλήρης συμβατότητα με τα πρότυπα ασφάλειας και τις απαιτήσεις της αγοράς. Η τελική σχεδίαση θα διαμορφωθεί με βάση την εμπειρία των πιλοτικών εφαρμογών, καθιερώνοντας ένα νέο σημείο αναφοράς για τους εμπορικούς κινητήρες που αξιοποιούν καύσιμα μηδενικών εκπομπών.
Στο τεχνολογικό υπόβαθρο της νέας μηχανής εντάσσεται και η ψηφιακή της διασύνδεση. Ο ME-LGIA έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί ως ψηφιακά ολοκληρωμένη μονάδα, με συνεχή και ασφαλή μεταφορά δεδομένων από το πλοίο προς τα επίγεια κέντρα παρακολούθησης της Everllence. Η δυνατότητα ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο επιτρέπει τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, την πρόληψη τεχνικών προβλημάτων πριν αυτά εξελιχθούν, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τη συνολική ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητας σε πραγματικές συνθήκες πλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών




Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε χθες Κυριακή ότι ρεπουμπλικάνοι κοινοβουλευτικοί καταρτίζουν σχέδιο νόμου δυνάμει του οποίου θα επιβάλλονται κυρώσεις σε οποιαδήποτε χώρα συνδιαλλάσσεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ