
Τα ναυπηγεία της Κίνας, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα της Xclusiv, παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της εφοπλιστικής κοινότητας για νεότευκτα διαφόρων τύπων.
Όσον αφορά την αγορά ναυπηγήσεων bulk carriers, η Κίνα κατέχει σημαντικό μερίδιο, της τάξεως του 68%, δεδομένου ότι από τα 1.375 bulkers που περιλαμβάνει σήμερα το orderbook, τα 939 εξ αυτών θα κατασκευαστούν από κινεζικά ναυπηγεία. Παράλληλα, το μερίδιο της Κίνας στις παραγγελίες των tankers είναι (οριακά) μεγαλύτερο, συγκεκριμένα 69%, καθώς τα 827 από τα συνολικά 1.203 δεξαμενόπλοια που περιλαμβάνει το orderbook θα κατασκευαστούν στην Κίνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πελατολόγιο των ναυπηγείων της ασιατικής χώρας σφύζει από παραγγελίες Κινέζων πλοιοκτητών, οι οποίοι, όπως είναι λογικό, στηρίζουν την εγχώρια παραγωγή. Από τις 939 παραγγελίες για bulk carriers σε κινεζικά ναυπηγεία, οι 377 προέρχονται από Κινέζους επενδυτές. Το ενδιαφέρον τους στην πρωτογενή αγορά των bulkers επικεντρώνεται κατά βάση στα Kamsarmaxes, με 130 παραγγελίες, και στα Ultramaxes, με 110 παραγγελίες. Ακόμα και οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι ιστορικά επενδύουν με γνώμονα την ποιότητα, διαφαίνεται ότι είναι πρόθυμοι να ναυπηγήσουν πλοία στην Κίνα. Συνολικά 96 bulk carriers που πρόκειται να κατασκευαστούν στην Κίνα ανήκουν σε ιαπωνικά συμφέροντα.
Τέλος, στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων, από τα 827 tankers που έχουν παραγγελθεί από κινεζικά ναυπηγεία, τα 200 από αυτά υπάγονται σε κινεζικά συμφέροντα. Οι Κινέζοι επενδυτές δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τις μικρότερες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, καθώς μεγάλο μέρος των παραγγελιών, κατ’ ακρίβειαν 98, ανήκουν στην κατηγορία των small tankers, ενώ 51 στην κατηγορία των MR2s. Ανάμεσα στα 200 αυτά πλοία, όμως, συμπεριλαμβάνονται 21 Aframaxes/LR2s, αλλά και 15 VLCCs. Όπως επισημαίνει και η Xclusiv, με τις εν λόγω παραγγελίες γίνεται απτή η επιδίωξη της Κίνας να πάρει «στα χέρια της» τα ηνία της αλυσίδας μεταφορών αργού πετρελαίου.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μερικές από τις πλέον αναγνωρισμένες και επιτυχημένες προσωπικότητες και εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και αρκετοί ενδιαφέροντες νεοεισερχόμενοι, αναγνωρίστηκαν από τα Ελληνικά Ναυτιλιακά Βραβεία…

Η Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ) με ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τον αποκλεισμό της πρότασης του μέλους της, Ομίλου ONEX Shipyards…

Μέσω της πλατφόρμας «myNAFTILIAlive» μπορούν, από σήμερα 8 Δεκεμβρίου, οι ναυτικοί να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους για 8 επιπλέον διαδικασίες που αφορούν σε έκδοση…

Σεισμική δόνηση 7,6 βαθμών σημειώθηκε στην επαρχία Αομόρι, και έγινε αισθητός σε μεγάλο μέρος της βόρειας και ανατολικής Ιαπωνίας, σύμφωνα με το αμερικανικό γεωδυναμικό…

Ηράκλειο Στην πίστα του Αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» κατάφεραν να μπουν αγροτοκτηνοτρόφοι που από νωρίς το πρωί, πραγματοποιούν και στο Ηράκλειο κινητοποιήσεις. Ως συνέπεια της…

Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ