
Τα ναυπηγεία της Κίνας, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα της Xclusiv, παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της εφοπλιστικής κοινότητας για νεότευκτα διαφόρων τύπων.
Όσον αφορά την αγορά ναυπηγήσεων bulk carriers, η Κίνα κατέχει σημαντικό μερίδιο, της τάξεως του 68%, δεδομένου ότι από τα 1.375 bulkers που περιλαμβάνει σήμερα το orderbook, τα 939 εξ αυτών θα κατασκευαστούν από κινεζικά ναυπηγεία. Παράλληλα, το μερίδιο της Κίνας στις παραγγελίες των tankers είναι (οριακά) μεγαλύτερο, συγκεκριμένα 69%, καθώς τα 827 από τα συνολικά 1.203 δεξαμενόπλοια που περιλαμβάνει το orderbook θα κατασκευαστούν στην Κίνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πελατολόγιο των ναυπηγείων της ασιατικής χώρας σφύζει από παραγγελίες Κινέζων πλοιοκτητών, οι οποίοι, όπως είναι λογικό, στηρίζουν την εγχώρια παραγωγή. Από τις 939 παραγγελίες για bulk carriers σε κινεζικά ναυπηγεία, οι 377 προέρχονται από Κινέζους επενδυτές. Το ενδιαφέρον τους στην πρωτογενή αγορά των bulkers επικεντρώνεται κατά βάση στα Kamsarmaxes, με 130 παραγγελίες, και στα Ultramaxes, με 110 παραγγελίες. Ακόμα και οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι ιστορικά επενδύουν με γνώμονα την ποιότητα, διαφαίνεται ότι είναι πρόθυμοι να ναυπηγήσουν πλοία στην Κίνα. Συνολικά 96 bulk carriers που πρόκειται να κατασκευαστούν στην Κίνα ανήκουν σε ιαπωνικά συμφέροντα.
Τέλος, στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων, από τα 827 tankers που έχουν παραγγελθεί από κινεζικά ναυπηγεία, τα 200 από αυτά υπάγονται σε κινεζικά συμφέροντα. Οι Κινέζοι επενδυτές δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τις μικρότερες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, καθώς μεγάλο μέρος των παραγγελιών, κατ’ ακρίβειαν 98, ανήκουν στην κατηγορία των small tankers, ενώ 51 στην κατηγορία των MR2s. Ανάμεσα στα 200 αυτά πλοία, όμως, συμπεριλαμβάνονται 21 Aframaxes/LR2s, αλλά και 15 VLCCs. Όπως επισημαίνει και η Xclusiv, με τις εν λόγω παραγγελίες γίνεται απτή η επιδίωξη της Κίνας να πάρει «στα χέρια της» τα ηνία της αλυσίδας μεταφορών αργού πετρελαίου.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε χθες Κυριακή ότι ρεπουμπλικάνοι κοινοβουλευτικοί καταρτίζουν σχέδιο νόμου δυνάμει του οποίου θα επιβάλλονται κυρώσεις σε οποιαδήποτε χώρα συνδιαλλάσσεται…

Καθώς οι διελεύσεις των πλοίων ανακάμπτουν σταδιακά από τη Διώρυγα του Σουέζ και τα πρώτα σημάδια σταθεροποίησης στην θαλάσσια περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας γίνονται…

Οι θαλάσσιοι ελέφαντες, το κυριότερο είδος φώκιας στον κόσμο, αποδεκατίστηκαν από τη γρίπη των πτηνών, προειδοποιούν οι επιστήμονες, βασιζόμενοι στη ραγδαία μείωση του πληθυσμού…

Η DHL Group προχωρά σε ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά εγχειρήματά της στην Ασία, δεσμεύοντας 1 δισ. ευρώ έως το 2030 για την αναβάθμιση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ