
Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το Bloomberg. Παρά το κύμα αγορών στα τέλη του προηγούμενου μήνα, οι κινεζικές εισαγωγές φαίνεται να έχουν «παγώσει», χωρίς νέες φορτώσεις να καταγράφονται. Αυτό υπονομεύει τις αμερικανικές προσδοκίες για όγκους που, σύμφωνα με την Ουάσιγκτον, θα έπρεπε να προσεγγίσουν τους 12 εκατ. τόνους έως το τέλος του έτους.
Για τους Αμερικανούς παραγωγούς, που πιέζονται από το υψηλό κόστος, η κινεζική «αποχή» έχει άμεσο αντίκτυπο. Παράλληλα, οι τιμές της σόγιας παραμένουν ασταθείς, καθώς η αγορά αδυνατεί να αποκωδικοποιήσει το πραγματικό εύρος των κινεζικών προθέσεων. Η κατάσταση περιπλέκεται περαιτέρω από το γεγονός ότι η Κίνα έχει στραφεί επιθετικά σε προμήθειες από τη Νότια Αμερική, επιδιώκοντας μεγαλύτερη διαφοροποίηση προμηθευτών. Ταυτόχρονα, οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ εξακολουθούν να επιβαρύνονται με δασμούς 13%, καθιστώντας το αμερικανικό προϊόν λιγότερο ανταγωνιστικό.
Επιπλέον, η Βραζιλία αναμένεται να επανέλθει στην αγορά με νέα σοδειά από τα τέλη Ιανουαρίου, περιορίζοντας περαιτέρω το παράθυρο για αμερικανικές εξαγωγές. Οι πρόσφατες αγορές αμερικανικής σόγιας φαίνεται να έγιναν κυρίως από κρατικές κινεζικές εταιρείες, πιθανότατα για κρατικά αποθέματα, ενώ οι ιδιωτικοί αγοραστές παραμένουν διστακτικοί.
Η εικόνα, συνολικά, δείχνει ότι το «πάγωμα» των κινεζικών αγορών δεν είναι τεχνικό αλλά δομικό, αφήνοντας σημαντικό ερωτηματικό ως προς το κατά πόσο οι στόχοι που ανακοίνωσε η αμερικανική πλευρά θα υλοποιηθούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ