
Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το Bloomberg. Παρά το κύμα αγορών στα τέλη του προηγούμενου μήνα, οι κινεζικές εισαγωγές φαίνεται να έχουν «παγώσει», χωρίς νέες φορτώσεις να καταγράφονται. Αυτό υπονομεύει τις αμερικανικές προσδοκίες για όγκους που, σύμφωνα με την Ουάσιγκτον, θα έπρεπε να προσεγγίσουν τους 12 εκατ. τόνους έως το τέλος του έτους.
Για τους Αμερικανούς παραγωγούς, που πιέζονται από το υψηλό κόστος, η κινεζική «αποχή» έχει άμεσο αντίκτυπο. Παράλληλα, οι τιμές της σόγιας παραμένουν ασταθείς, καθώς η αγορά αδυνατεί να αποκωδικοποιήσει το πραγματικό εύρος των κινεζικών προθέσεων. Η κατάσταση περιπλέκεται περαιτέρω από το γεγονός ότι η Κίνα έχει στραφεί επιθετικά σε προμήθειες από τη Νότια Αμερική, επιδιώκοντας μεγαλύτερη διαφοροποίηση προμηθευτών. Ταυτόχρονα, οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ εξακολουθούν να επιβαρύνονται με δασμούς 13%, καθιστώντας το αμερικανικό προϊόν λιγότερο ανταγωνιστικό.
Επιπλέον, η Βραζιλία αναμένεται να επανέλθει στην αγορά με νέα σοδειά από τα τέλη Ιανουαρίου, περιορίζοντας περαιτέρω το παράθυρο για αμερικανικές εξαγωγές. Οι πρόσφατες αγορές αμερικανικής σόγιας φαίνεται να έγιναν κυρίως από κρατικές κινεζικές εταιρείες, πιθανότατα για κρατικά αποθέματα, ενώ οι ιδιωτικοί αγοραστές παραμένουν διστακτικοί.
Η εικόνα, συνολικά, δείχνει ότι το «πάγωμα» των κινεζικών αγορών δεν είναι τεχνικό αλλά δομικό, αφήνοντας σημαντικό ερωτηματικό ως προς το κατά πόσο οι στόχοι που ανακοίνωσε η αμερικανική πλευρά θα υλοποιηθούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…

Η MSC Cruises και η Chantiers de l’ Atlantique ανακοίνωσαν μια σημαντική ενίσχυση της μακροχρόνιας συνεργασίας τους, με παραγγελίες δύο επιπλέον πλοίων World Class,…

Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ