
Η θαλάσσια αρτηρία του Bab el-Mandeb, κρίσιμος κόμβος στη σύνδεση του Ινδικού Ωκεανού με τη Μεσόγειο, παρουσιάζει σαφή σημάδια ομαλοποίησης μετά τους μήνες έντασης και ανασφάλειας που ακολούθησαν τις επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με ανάρτηση της Howe Robinson Partners. Από τον Ιούλιο, όταν τα πλοία «Magic Seas» και «Eternity C» βυθίστηκαν, οι διελεύσεις πλοίων ξηρού φορτίου είχαν μειωθεί αισθητά. Ωστόσο, η σταθεροποίηση της κατάστασης και η πρόσφατη εκεχειρία στη Γάζα δημιούργησαν συνθήκες επιστροφής στην «κανονικότητα».
Παράλληλα, η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ενίσχυσε αυτή τη δυναμική, προσφέροντας στοχευμένα κίνητρα, όπως μειωμένα τέλη διέλευσης, ώστε να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών. Τον Οκτώβριο, ο συνολικός αριθμός των bulk carriers που διήλθαν από το Bab el-Mandeb ανήλθε σε 310, σημειώνοντας αύξηση 64% σε ετήσια βάση.
Ειδικότερα, οι διελεύσεις Capesizes ανήλθαν σε 28, το υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2024, με βασικό μοχλό την άνοδο των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Ουκρανία προς την Κίνα. Στο ίδιο μήκος κύματος και με ακόμα μεγαλύτερη άνοδο, οι διελεύσεις Panamaxes αυξήθηκαν σε 71 τον ίδιο μήνα, καθώς ενισχύθηκαν οι ροές άνθρακα από ρωσικά λιμάνια και σιτηρών από Ρωσία και Ουκρανία προς την Ασία και τη Μέση Ανατολή.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα των Supramaxes/Ultramaxes στην περιοχή, αυτή έφθασε τα 130 πλοία, η υψηλότερη επίδοση από τις αρχές του 2024. Ταυτόχρονα, τα Handysizes κατέγραψαν 81 διελεύσεις, πλησιάζοντας τα προ κρίσης επίπεδα.
Παρά το υψηλό κόστος ασφάλισης και την επιφυλακτικότητα των πλοιοκτητών, η ανάκαμψη των εξαγωγών σιτηρών από τη Μαύρη Θάλασσα και η σταδιακή επαναφορά της εμπιστοσύνης στην ασφάλεια της διαδρομής δημιουργούν τις βάσεις για περαιτέρω σταθεροποίηση της ναυσιπλοΐας μέσω Σουέζ.
Πηγή: Howe Robinson Partners
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ