
Fast-track διαδικασίες κινεί η Γουινέα για την ανάπτυξη διυλιστηρίων αλουμίνας και εργοστασίων iron ore pellets, προκειμένου να τερματίσει δεκαετίες εξαγωγών ακατέργαστου μεταλλεύματος, δήλωσε ο Υπουργός Ορυχείων της χώρας, Bouna Sylla, σε δημοσιογράφους, καθώς η χώρα προετοιμάζεται για τις πρώτες αποστολές από το τεράστιο ορυχείο σιδηρομεταλλεύματος Simandou αυτή την εβδομάδα.
Η επεξεργασία αλουμίνας και σιδηρομεταλλεύματος εντός της χώρας θα μπορούσε να μεταμορφώσει την οικονομία της Γουινέας, δημιουργώντας θέσεις εργασίας στον βιομηχανικό τομέα και μειώνοντας την έκθεση στις διακυμάνσεις των τιμών των βασικών εμπορευμάτων, ανέφερε η Παγκόσμια Τράπεζα τον Ιούλιο.
Η Γουινέα εξάγει περίπου το 60% του βωξίτη της, πρώτης ύλης για την παραγωγή αλουμινίου, στην Κίνα, ενώ το ένα τρίτο του σιδηρομεταλλεύματος που παράγεται από το ορυχείο Simandou προορίζεται για τα κινεζικά εργοστάσια.
«Είμαστε ο μεγαλύτερος παραγωγός βωξίτη στον κόσμο σήμερα… αλλά δεν έχουμε κανένα διυλιστήριο που να έχει κατασκευαστεί από την εποχή της αποικιοκρατίας», δήλωσε ο Υπουργός Bouna Sylla. «Αυτό θα αλλάξει», πρόσθεσε.
Η Γουινέα εντάσσεται σε μια σειρά από πλούσιες σε ορυκτά αφρικανικές χώρες, από τον παραγωγό χρυσού Μάλι έως την πετρελαιοπαραγωγό Νιγηρία, οι οποίες έχουν προωθήσει την ενίσχυση της εγχώριας διυλιστικής ικανότητας τα τελευταία χρόνια, ένα βήμα για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης και τη μείωση των δαπανηρών εισαγωγών.
Η χώρα στοχεύει να εγκαταστήσει πέντε έως έξι διυλιστήρια αλουμίνας έως το 2030, αυξάνοντας την εγχώρια διυλιστική ικανότητα σε περίπου 7 εκατομμύρια μετρικούς τόνους ετησίως, δήλωσε ο Υπουργός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε 1,43 δισ. Ευρώ ανήλθε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean για το εννεάμηνο του 2025, αυξημένος κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο…

Το κύμα δασμών του Προέδρου Τραμπ αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις τιμές προϊόντων για τους καταναλωτές πριν από τις γιορτές, αν και μέχρι στιγμής…

Η Lukoil βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου κύκλου αναταράξεων, καθώς οι αμερικανικές κυρώσεις αρχίζουν να περιορίζουν ουσιαστικά τη διεθνή της δραστηριότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία των δύο εκ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης, του Ρότερνταμ και του Ντούισμπουργκ, εισέρχεται σε μια νέα εποχή τεχνολογικής και περιβαλλοντικής καινοτομίας.…

Τις απόψεις τους σχετικά με τις περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, την επιρροή της (γεω)πολιτικής στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και το μέλλον των ελληνικών ναυπηγείων, εξέφρασαν τέσσερις…

Σε σταθερά επίπεδα, σε σχέση με πέρυσι, διατηρούνται οι παραγγελίες πλοίων καθαρότερων καυσίμων, παρά το γεγονός ότι φέτος οι συνολικές παραγγελίες κινούνται σε χαμηλότερα…

Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν τα κέρδη των τριών κορυφαίων νοτιοκορεατικών ναυπηγείων για το γ΄ τρίμηνο, αν και ορισμένοι παράγοντες θα μπορούσαν να «εκτροχιάσουν» την αισιοδοξία…

«Η Ελλάδα και η Θράκη, συγκεκριμένα, μετατρέπεται σε ένα διεθνές ενεργειακό κέντρο. Και η πατρίδα μας απέδειξε έμπρακτα ότι μπορεί να ασκεί πολύ αποτελεσματική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ