
Η τεχνολογία ship-to-ship ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) επιτρέπει τη μεταφορά καυσίμου απευθείας από δεξαμενόπλοιο σε πλοίο-παραλήπτη, χωρίς την ανάγκη μόνιμων υποδομών στις λιμενικές εγκαταστάσεις. Χρησιμοποιεί cryogenic σωληνώσεις υψηλής πίεσης, συστήματα αντλιών και συντονισμένες διαδικασίες ασφαλείας, που διασφαλίζουν τη μεταφορά του LNG σε θερμοκρασίες περίπου -160°C. Ταυτόχρονα ελαχιστοποιεί πιθανές απώλειες και εκπομπές μεθανίου. Αυτή η πρακτική, που μέχρι πρόσφατα εφαρμοζόταν κυρίως στη Βόρεια Ευρώπη, επεκτείνεται πλέον και στη Μεσόγειο.
Στις 5 Νοεμβρίου 2025, η Edison και η CMA CGM πραγματοποίησαν, στο λιμάνι της Τεργέστης την πρώτη στην Ιταλία επιχείρηση ανεφοδιασμού containership με LNG από πλοίο σε πλοίο. Το δεξαμενόπλοιο «Ravenna Knutsen» του ομίλου Edison ανεφοδίασε επιτυχώς το «CMA CGM Salamanque». Αυτό αποτελεί ένα υπερσύγχρονο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου που δραστηριοποιείται στη Μεσόγειο.
Το «Ravenna Knutsen», σε υπηρεσία για την Edison από το 2021, διαθέτει χωρητικότητα 30.000 κ.μ. LNG. Είναι ικανό να εξυπηρετεί διαφορετικού τύπου πλοία και εγκαταστάσεις, επιτρέποντας πολλαπλές διαμορφώσεις ανεφοδιασμού με πλήρη συμμόρφωση στις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας. Το πλοίο ενσωματώνει συστήματα μέτρησης μάζας, θερμικής διαχείρισης και ταχείας αποσύνδεσης (Emergency Release Systems), τα οποία καθιστούν δυνατή τη λειτουργία χωρίς διαρροές και με απόλυτη περιβαλλοντική ασφάλεια.
Η επιχείρηση στην Τεργέστη, που πραγματοποιήθηκε με τη στενή συνεργασία του λιμεναρχείου και των αρμόδιων αρχών της Αδριατικής, θέτει τις βάσεις για την ανάπτυξη ενός πλήρως λειτουργικού δικτύου LNG bunkering στα ιταλικά λιμάνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι δύο δυνάμεις εμπλέκονται εδώ και μήνες σε εμπορική σύγκρουση, η οποία έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία. Οι επιπλέον δασμοί που είχαν επιβάλει…

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ για τον Σεπτέμβριο 2025, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στη χώρα μας διαμορφώθηκε στο 1,4%, έναντι 3,5% στον μέσο όρο…

Η απόδοση της αιολικής υποβοήθησης πρόωσης (Wind-Assisted Propulsion Systems – WAPS) βελτιώνεται ακόμα περισσότερο. Η φινλανδική Bluetech, ειδικευμένη στη ναυπηγική ενεργειακής απόδοσης, παρουσίασε ένα…

Μια νέα συμμαχία συγκροτήθηκε στον χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας, μεταξύ της HD Hyundai Heavy Industries και της Huntington Ingalls, μιας αμερικανικής εταιρείας ναυπήγησης πολεμικών…

Η AD Ports Group εξήγγειλε συμφωνία (Joint Venture and Shareholders agreement) με τη γαλλική CMA CGM Group για την απόκτηση του 20% στον Διεθνή…

Στο κλειστό κλαμπ των «εκατομμυριούχων» ανήκει πλέον η HMM, καθώς η μεταφορική ικανότητα του στόλου της νοτιοκορεατικής εταιρείας έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα…

Οι τιμές του πετρελαίου κατέγραψαν ανοδική πορεία τη Δευτέρα, λόγω της αισιοδοξίας για διακοπή της δημοσιονομικής παράλυσης στις ΗΠΑ. Όπως αναφέρει το Reuters, μια…

Η συμφωνία ρεπουμπλικάνων και δημοκρατικών γερουσιαστών για να τερματιστεί η δημοσιονομική παράλυση στις ΗΠΑ ως τον Ιανουάριο ξεπέρασε το πρώτο εμπόδιο, εγκρίθηκε από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ