
Η τεχνολογία ship-to-ship ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) επιτρέπει τη μεταφορά καυσίμου απευθείας από δεξαμενόπλοιο σε πλοίο-παραλήπτη, χωρίς την ανάγκη μόνιμων υποδομών στις λιμενικές εγκαταστάσεις. Χρησιμοποιεί cryogenic σωληνώσεις υψηλής πίεσης, συστήματα αντλιών και συντονισμένες διαδικασίες ασφαλείας, που διασφαλίζουν τη μεταφορά του LNG σε θερμοκρασίες περίπου -160°C. Ταυτόχρονα ελαχιστοποιεί πιθανές απώλειες και εκπομπές μεθανίου. Αυτή η πρακτική, που μέχρι πρόσφατα εφαρμοζόταν κυρίως στη Βόρεια Ευρώπη, επεκτείνεται πλέον και στη Μεσόγειο.
Στις 5 Νοεμβρίου 2025, η Edison και η CMA CGM πραγματοποίησαν, στο λιμάνι της Τεργέστης την πρώτη στην Ιταλία επιχείρηση ανεφοδιασμού containership με LNG από πλοίο σε πλοίο. Το δεξαμενόπλοιο «Ravenna Knutsen» του ομίλου Edison ανεφοδίασε επιτυχώς το «CMA CGM Salamanque». Αυτό αποτελεί ένα υπερσύγχρονο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου που δραστηριοποιείται στη Μεσόγειο.
Το «Ravenna Knutsen», σε υπηρεσία για την Edison από το 2021, διαθέτει χωρητικότητα 30.000 κ.μ. LNG. Είναι ικανό να εξυπηρετεί διαφορετικού τύπου πλοία και εγκαταστάσεις, επιτρέποντας πολλαπλές διαμορφώσεις ανεφοδιασμού με πλήρη συμμόρφωση στις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας. Το πλοίο ενσωματώνει συστήματα μέτρησης μάζας, θερμικής διαχείρισης και ταχείας αποσύνδεσης (Emergency Release Systems), τα οποία καθιστούν δυνατή τη λειτουργία χωρίς διαρροές και με απόλυτη περιβαλλοντική ασφάλεια.
Η επιχείρηση στην Τεργέστη, που πραγματοποιήθηκε με τη στενή συνεργασία του λιμεναρχείου και των αρμόδιων αρχών της Αδριατικής, θέτει τις βάσεις για την ανάπτυξη ενός πλήρως λειτουργικού δικτύου LNG bunkering στα ιταλικά λιμάνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τις απόψεις της σχετικά με την καθοριστική σημασία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και την μεγάλη πρόκληση της έλλειψης ναυτικών παρουσίασε η κ. Ιωάννα…

Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Πτώση σε μηνιαία βάση κατέγραψαν οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ τόσο τον Οκτώβριο όσο και τον Νοέμβριο, παρά τις πρόσφατες συζητήσεις…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν,…

Τις απόψεις τους για το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανέλυσαν δύο σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου. Ειδικότερα, κατά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ