
Η απόδοση της αιολικής υποβοήθησης πρόωσης (Wind-Assisted Propulsion Systems – WAPS) βελτιώνεται ακόμα περισσότερο. Η φινλανδική Bluetech, ειδικευμένη στη ναυπηγική ενεργειακής απόδοσης, παρουσίασε ένα βελτιστοποιημένο σχέδιο δεξαμενόπλοιου, αποτέλεσμα συνεργασίας με την International Seaways (INSW) και τη Norsepower. Το καινοτόμο πλοίο «SeaWasp» ενσωματώνει εξαρχής δύο περιστροφικά ιστία ύψους 35 μ.
Προσομοιώσεις κατέδειξαν εξοικονόμηση ισχύος έως 876 kW στη γραμμή Σαν Φρανσίσκο-Νότια Κορέα, ισοδύναμη με 597 τόνους καυσίμου ανά έτος. Από αυτά, οι καθαρά σχεδιαστικές παρεμβάσεις της Bluetech στο κύτος και στα υδροδυναμικά στοιχεία συνεισέφεραν 104 kW ή 71,5 τόνους, επιτυγχάνοντας βελτίωση συνολικής απόδοσης κατά 13,5% σε ορισμένες συνθήκες. Η Norsepower συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση των ροτόρων, ενώ η Bluetech ανασχεδίασε το υπάρχον μοντέλο BT50, ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη ώθηση και σταθερότητα με ελάχιστο κόστος εγκατάστασης και συντήρησης.
Για να εξασφαλιστεί αξιοπιστία, η μελέτη εξέτασε ακόμα και σενάρια χαμηλού ανέμου. Στη διαδρομή Νότια Κορέα-Σιγκαπούρη, το «SeaWasp» παρουσίασε 275 kW ή 185,9 τόνους καυσίμου ετησίως εξοικονόμηση σε σχέση με ένα συμβατικό BT50, επιβεβαιώνοντας ότι το πλοίο παραμένει αποδοτικό ακόμα και χωρίς ευνοϊκούς ανέμους.
Κάτω από την ίσαλο γραμμή, η Bluetech ανέπτυξε το νέο σύστημα πτερυγίων blueSURF, του οποίου η υπολογιστική ρευστοδυναμική ανάλυση έδειξε ότι μειώνει αισθητά την απαιτούμενη ισχύ πρόωσης. Πάνω από το κατάστρωμα, το aero deck και οι ημίκλειστοι σταθμοί πρόσδεσης μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση, επιτρέποντας καλύτερη ροή αέρα γύρω από τους ρότορες και βελτιστοποίηση της ώθησης.
Η έρευνα αξιολόγησε διάφορες επιλογές διαμόρφωσης των WAPS, όπως τέσσερις ρότορες 24 μ. αντί για δύο 35 μ. Τελικά, η διάταξη με τους δύο μεγαλύτερους ρότορες αποδείχθηκε πιο αποδοτική και οικονομικά βιώσιμη, προσφέροντας υψηλότερο δυναμικό εξοικονόμησης και χαμηλότερο κόστος ανά μονάδα ώσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Airbus ανακοίνωσε σήμερα ότι αντιμετώπισε «προβλήματα ποιότητας» με μεταλλικά πάνελ που κατασκεύασε ένας από τους υπεργολάβους της για το αεροσκάφος AirbusA320, με την…

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της Ελλάδας, Κυριάκος Πιερρακάκης, είναι υποψήφιος για την προεδρία του Eurogroup, μαζί με το Βέλγο ομόλογό του, ανακοίνωσε σήμερα…

Τα αλλεπάλληλα χτυπήματα κυρώσεων από ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να επιφέρουν σημαντική μείωση στον εξαγόμενο όγκο ρωσικού πετρελαίου, υπογραμμίζει η BIMCO.…

Την παραλαβή του νεότευκτου «Woodside Barrumbara» στις 28 Νοεμβρίου ανακοίνωσε η GasLog Ltd. To πλοίο μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έχει ναυπηγηθεί με τις πλέον…

Το 2025, ο Ινδικός Ωκεανός «σφύζει» από Panamax bulk carriers φορτωμένα με άνθρακα προς την Ινδία, σύμφωνα με την Kpler. Το γεγονός αυτό αντανακλά…

Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.) συνεχίζει την εντυπωσιακά ανοδική του πορεία ως ένας από τους πιο δυναμικούς θαλάσσιους κόμβους της Ανατολικής Μεσογείου. Τα…

Η Δημοκρατία του Παναμά επανεκλέχθηκε σήμερα με 148 ψήφους στην Κατηγορία Α του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) κατά τη διάρκεια της 34ης…

Στα «τάρταρα» βρίσκεται η αξιοπιστία των liner εταιρειών αναφορικά με την τήρηση των προγραμμάτων τους. Σύμφωνα με δεδομένα της eeSea, η αξιοπιστία αναφορικά με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ