
Η απόδοση της αιολικής υποβοήθησης πρόωσης (Wind-Assisted Propulsion Systems – WAPS) βελτιώνεται ακόμα περισσότερο. Η φινλανδική Bluetech, ειδικευμένη στη ναυπηγική ενεργειακής απόδοσης, παρουσίασε ένα βελτιστοποιημένο σχέδιο δεξαμενόπλοιου, αποτέλεσμα συνεργασίας με την International Seaways (INSW) και τη Norsepower. Το καινοτόμο πλοίο «SeaWasp» ενσωματώνει εξαρχής δύο περιστροφικά ιστία ύψους 35 μ.
Προσομοιώσεις κατέδειξαν εξοικονόμηση ισχύος έως 876 kW στη γραμμή Σαν Φρανσίσκο-Νότια Κορέα, ισοδύναμη με 597 τόνους καυσίμου ανά έτος. Από αυτά, οι καθαρά σχεδιαστικές παρεμβάσεις της Bluetech στο κύτος και στα υδροδυναμικά στοιχεία συνεισέφεραν 104 kW ή 71,5 τόνους, επιτυγχάνοντας βελτίωση συνολικής απόδοσης κατά 13,5% σε ορισμένες συνθήκες. Η Norsepower συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση των ροτόρων, ενώ η Bluetech ανασχεδίασε το υπάρχον μοντέλο BT50, ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη ώθηση και σταθερότητα με ελάχιστο κόστος εγκατάστασης και συντήρησης.
Για να εξασφαλιστεί αξιοπιστία, η μελέτη εξέτασε ακόμα και σενάρια χαμηλού ανέμου. Στη διαδρομή Νότια Κορέα-Σιγκαπούρη, το «SeaWasp» παρουσίασε 275 kW ή 185,9 τόνους καυσίμου ετησίως εξοικονόμηση σε σχέση με ένα συμβατικό BT50, επιβεβαιώνοντας ότι το πλοίο παραμένει αποδοτικό ακόμα και χωρίς ευνοϊκούς ανέμους.
Κάτω από την ίσαλο γραμμή, η Bluetech ανέπτυξε το νέο σύστημα πτερυγίων blueSURF, του οποίου η υπολογιστική ρευστοδυναμική ανάλυση έδειξε ότι μειώνει αισθητά την απαιτούμενη ισχύ πρόωσης. Πάνω από το κατάστρωμα, το aero deck και οι ημίκλειστοι σταθμοί πρόσδεσης μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση, επιτρέποντας καλύτερη ροή αέρα γύρω από τους ρότορες και βελτιστοποίηση της ώθησης.
Η έρευνα αξιολόγησε διάφορες επιλογές διαμόρφωσης των WAPS, όπως τέσσερις ρότορες 24 μ. αντί για δύο 35 μ. Τελικά, η διάταξη με τους δύο μεγαλύτερους ρότορες αποδείχθηκε πιο αποδοτική και οικονομικά βιώσιμη, προσφέροντας υψηλότερο δυναμικό εξοικονόμησης και χαμηλότερο κόστος ανά μονάδα ώσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι δύο δυνάμεις εμπλέκονται εδώ και μήνες σε εμπορική σύγκρουση, η οποία έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία. Οι επιπλέον δασμοί που είχαν επιβάλει…

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ για τον Σεπτέμβριο 2025, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στη χώρα μας διαμορφώθηκε στο 1,4%, έναντι 3,5% στον μέσο όρο…

Η τεχνολογία ship-to-ship ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) επιτρέπει τη μεταφορά καυσίμου απευθείας από δεξαμενόπλοιο σε πλοίο-παραλήπτη, χωρίς την ανάγκη μόνιμων υποδομών στις…

Μια νέα συμμαχία συγκροτήθηκε στον χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας, μεταξύ της HD Hyundai Heavy Industries και της Huntington Ingalls, μιας αμερικανικής εταιρείας ναυπήγησης πολεμικών…

Η AD Ports Group εξήγγειλε συμφωνία (Joint Venture and Shareholders agreement) με τη γαλλική CMA CGM Group για την απόκτηση του 20% στον Διεθνή…

Στο κλειστό κλαμπ των «εκατομμυριούχων» ανήκει πλέον η HMM, καθώς η μεταφορική ικανότητα του στόλου της νοτιοκορεατικής εταιρείας έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα…

Οι τιμές του πετρελαίου κατέγραψαν ανοδική πορεία τη Δευτέρα, λόγω της αισιοδοξίας για διακοπή της δημοσιονομικής παράλυσης στις ΗΠΑ. Όπως αναφέρει το Reuters, μια…

Η συμφωνία ρεπουμπλικάνων και δημοκρατικών γερουσιαστών για να τερματιστεί η δημοσιονομική παράλυση στις ΗΠΑ ως τον Ιανουάριο ξεπέρασε το πρώτο εμπόδιο, εγκρίθηκε από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ