
Η αγορά των δευτερευόντων χύδην ξηρών φορτίων (τσιμέντο, χάλυβας, βωξίτης κ.ά.) συνεχίζει την ανοδική της πορεία και το 2025, διατηρώντας τη θετική δυναμική των τελευταίων ετών. Σύμφωνα με στοιχεία της Howe Robinson Partners, την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025, το παγκόσμιο εμπόριο των εν λόγω αγαθών σημείωσε άνοδο 4,7% και 56,2 εκατ. τόνους σε ετήσια βάση, έναντι μέσου ετήσιου ρυθμού 4% από το 2020.
Η ισχυρότερη ανάπτυξη καταγράφεται σε μακρινές εμπορικές ροές, όπως οι εξαγωγές χάλυβα από την Κίνα και δευτερευόντων ορυκτών από τη Νότια Αφρική προς ασιατικούς προορισμούς, οδηγώντας σε αύξηση των τονομιλίων κατά 8,1%. Αν και χαμηλότερος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, αυτός ο ρυθμός αντικατοπτρίζει μια πιο ισορροπημένη φάση ανάπτυξης για τον κλάδο.
Η διαρκής ενίσχυση των όγκων μεταφορών έχει οδηγήσει προς μετατόπιση σε μεγαλύτερες κατηγορίες bulk carriers, καθώς αυξάνονται τα μεγέθη των φορτίων. Το μερίδιο των Ultramaxes στη μεταφορά minor bulks αυξήθηκε από 18,2% το 2021 σε 23,1% το 2025, ενώ τα Panamaxes ενίσχυσαν το μερίδιό τους στο 13,1%, φτάνοντας σε ιστορικό υψηλό 11,2% του συνολικού εμπορίου μέσω Panamaxes.
Στον αντίποδα, τα Supramaxes κατέγραψαν την πρώτη ποσοστιαία μείωση (περίπου 2%) μετά την πανδημία και πλέον το μερίδιό τους στη μεταφορά των εν λόγω αγαθών αντιστοιχεί σε 26,8%. Ταυτόχρονα, τα Handysizes παρέμειναν σταθερά στο 34,8%.
Οι τάσεις αυτές αναδεικνύουν μια διαρθρωτική ανακατανομή της μεταφορικής ικανότητας του στόλου, καθώς οι ροές των minor bulks προσαρμόζονται σε ένα περιβάλλον υψηλότερων όγκων και μεγαλύτερων αποστάσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόδοση της αιολικής υποβοήθησης πρόωσης (Wind-Assisted Propulsion Systems – WAPS) βελτιώνεται ακόμα περισσότερο. Η φινλανδική Bluetech, ειδικευμένη στη ναυπηγική ενεργειακής απόδοσης, παρουσίασε ένα…

Η τεχνολογία ship-to-ship ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) επιτρέπει τη μεταφορά καυσίμου απευθείας από δεξαμενόπλοιο σε πλοίο-παραλήπτη, χωρίς την ανάγκη μόνιμων υποδομών στις…

Μια νέα συμμαχία συγκροτήθηκε στον χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας, μεταξύ της HD Hyundai Heavy Industries και της Huntington Ingalls, μιας αμερικανικής εταιρείας ναυπήγησης πολεμικών…

Η AD Ports Group εξήγγειλε συμφωνία (Joint Venture and Shareholders agreement) με τη γαλλική CMA CGM Group για την απόκτηση του 20% στον Διεθνή…

Στο κλειστό κλαμπ των «εκατομμυριούχων» ανήκει πλέον η HMM, καθώς η μεταφορική ικανότητα του στόλου της νοτιοκορεατικής εταιρείας έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα…

Οι τιμές του πετρελαίου κατέγραψαν ανοδική πορεία τη Δευτέρα, λόγω της αισιοδοξίας για διακοπή της δημοσιονομικής παράλυσης στις ΗΠΑ. Όπως αναφέρει το Reuters, μια…

Η συμφωνία ρεπουμπλικάνων και δημοκρατικών γερουσιαστών για να τερματιστεί η δημοσιονομική παράλυση στις ΗΠΑ ως τον Ιανουάριο ξεπέρασε το πρώτο εμπόδιο, εγκρίθηκε από τη…

Η Ουγγαρία υποστήριξε στις 8 Νοεμβρίου ότι έλαβε από τις ΗΠΑ επ’ αόριστον εξαίρεση στις κυρώσεις που έχουν επιβάλει στο ρωσικό αέριο και πετρέλαιο,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ