
Οι Μικρές Μονάδες Πυρηνικών Αντιδραστήρων, γνωστές διεθνώς ως Small Modular Reactors (SMRs), αποτελούν την αιχμή μιας τεχνολογικής εξέλιξης, με την εφαρμογή τους να συνδυάζει ασφάλεια, απόδοση και χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η τεχνολογία αυτών των αντιδραστήρων είναι σχεδιασμένη ώστε να παρέχει σταθερή και καθαρή ενέργεια σε κλίμακα πολύ μικρότερη από εκείνη των παραδοσιακών αντιδραστήρων. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Bureau Veritas υπέγραψε, μαζί με περισσότερους από τριάντα ευρωπαϊκούς φορείς, τη Διακήρυξη Συνεργασίας για την Επιτάχυνση των Πυρηνικών Εφαρμογών στη Ναυτιλία, στο πλαίσιο της World Nuclear Exhibition στο Παρίσι.
Η διακήρυξη αναγνωρίζει τον καθοριστικό ρόλο που καλείται να παίξει η ναυτιλία στην επίτευξη των κλιματικών στόχων και υπογραμμίζει την ανάγκη μετάβασης σε ενεργειακά συστήματα χαμηλών εκπομπών. Η πρωτοβουλία ευθυγραμμίζεται με το σχέδιο France 2030, το οποίο έχει διαθέσει ένα δισεκατομμύριο ευρώ για την ανάπτυξη καινοτόμων πυρηνικών τεχνολογιών, δίνοντας έμφαση στην εφαρμογή τους σε στρατηγικούς τομείς της οικονομίας.
Οι υπογράφοντες οργανισμοί δεσμεύονται να συνεργαστούν σε μακροπρόθεσμη βάση, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις τεχνολογικές, κανονιστικές και κοινωνικές προκλήσεις που συνοδεύουν την είσοδο της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία. Παράλληλα, σχεδιάζεται η υλοποίηση πιλοτικών έργων που θα επιτρέψουν τη δοκιμή και την αξιολόγηση πυρηνοκίνητων λύσεων σε πραγματικές συνθήκες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διαφάνεια και στην ενημέρωση του κοινού για ζητήματα ασφάλειας, προκειμένου να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη της κοινωνίας απέναντι στις νέες τεχνολογίες. Η προσέγγισή τους επικεντρώνεται στη διερεύνηση πρακτικών εφαρμογών των SMRs, όπως η ηλεκτροδότηση λιμενικών εγκαταστάσεων και η υποστήριξη πλοίων σε στάση.
Η διακήρυξη καλεί τις κυβερνήσεις και τους διεθνείς οργανισμούς να στηρίξουν την ανάπτυξη ενός ισχυρού ευρωπαϊκού οικοσυστήματος πυρηνικών τεχνολογιών για ναυτιλιακές και λιμενικές εφαρμογές, να θεσπίσουν σαφές κανονιστικό πλαίσιο, ισότιμη πρόσβαση στη χρηματοδότηση και εναρμονισμένα πρότυπα ασφαλείας. Η πρόοδος θα παρακολουθείται ετησίως, εξασφαλίζοντας διαφάνεια και ευθυγράμμιση με τους διεθνείς κλιματικούς στόχους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Airbus ανακοίνωσε σήμερα ότι αντιμετώπισε «προβλήματα ποιότητας» με μεταλλικά πάνελ που κατασκεύασε ένας από τους υπεργολάβους της για το αεροσκάφος AirbusA320, με την…

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της Ελλάδας, Κυριάκος Πιερρακάκης, είναι υποψήφιος για την προεδρία του Eurogroup, μαζί με το Βέλγο ομόλογό του, ανακοίνωσε σήμερα…

Τα αλλεπάλληλα χτυπήματα κυρώσεων από ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να επιφέρουν σημαντική μείωση στον εξαγόμενο όγκο ρωσικού πετρελαίου, υπογραμμίζει η BIMCO.…

Την παραλαβή του νεότευκτου «Woodside Barrumbara» στις 28 Νοεμβρίου ανακοίνωσε η GasLog Ltd. To πλοίο μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έχει ναυπηγηθεί με τις πλέον…

Το 2025, ο Ινδικός Ωκεανός «σφύζει» από Panamax bulk carriers φορτωμένα με άνθρακα προς την Ινδία, σύμφωνα με την Kpler. Το γεγονός αυτό αντανακλά…

Η νέα γενιά άκαμπτων πτερύγων για αιολική υποβοήθηση πρόωσης κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την εμπορική της εφαρμογή, καθώς ο Lloyd’s Register (LR) χορήγησε…

Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.) συνεχίζει την εντυπωσιακά ανοδική του πορεία ως ένας από τους πιο δυναμικούς θαλάσσιους κόμβους της Ανατολικής Μεσογείου. Τα…

Η Δημοκρατία του Παναμά επανεκλέχθηκε σήμερα με 148 ψήφους στην Κατηγορία Α του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) κατά τη διάρκεια της 34ης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ