
Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι στη spot αγορά για ένα πλοίο χωρητικότητας 174.000 κ.μ. ανήλθαν στα $49.750/ημέρα. Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή του ναύλου στη spot αγορά από την έναρξη του 2025 μέχρι και σήμερα διαμορφώνεται στα $27.886/ημέρα. Μάλιστα, σε διαδρομές κατά μήκος του Ατλαντικού, οι ναύλοι ξεπέρασαν ακόμα και τα $60.000/ημέρα. Σημειώνεται ότι η μέση τιμή των ναύλων στη spot αγορά για τον μήνα Οκτώβριο διαμορφώθηκαν στα $29.500/ημέρα, δηλαδή 6% υψηλότερα από το επίπεδο του Σεπτεμβρίου.
Κινητήριο μοχλό της εκτίναξης των ναύλων στα ύψη αποτελεί ο φρενήρης ρυθμός υπό τον οποίο εξάγεται LNG από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μάλιστα, σε διάστημα ενός έτους, έχει σημειωθεί εκπληκτική άνοδος, της τάξεως του 27,6%. Τη μερίδα του λέοντος των εν λόγω φορτίων LNG «απορροφάει» η Ευρώπη και σε μικρότερο βαθμό η Αίγυπτος, η οποία καθιερώνεται σταδιακά ως ένας κορυφαίος εισαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου. Επιπλέον, ο τυφώνας Melissa έχει επιφέρει σημαντικές αναταράξεις στο μέτωπο του Ατλαντικού, ασκώντας περαιτέρω πίεση στην προσφορά χωρητικότητας.
Στο ίδιο μήκος κύματος με την Ευρώπη κινείται και η Ιαπωνία, η οποία έχει αυξήσει τις εισαγωγές LNG κατά 17% σε ετήσια βάση, με την πλειοψηφία αυτών να προέρχεται από την Αυστραλία.
Όσον αφορά τις ανακατατάξεις που έχει επιφέρει στο θαλάσσιο εμπόριο LNG η πολιτική της Κίνας, σύμφωνα με την Intermodal, θα συνεισφέρει σε μια μικρή άνοδο των τονομιλίων για φέτος, της τάξεως του 1,4%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το 2026, ο στόλος των LNG carriers πρόκειται να αυξηθεί κατά 9% σε όρους χωρητικότητας, έναντι της ανάπτυξης κατά 5% του εμπορίου LNG. Ανεξαρτήτως, η Intermodal εκτιμά ότι το 2026 τα τονομίλια θα καταγράψουν άνοδο κατά σχεδόν 19%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ