
Η τεχνολογία μηδενικού άνθρακα και τα ευφυή ναυτιλιακά συστήματα βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της ναυπηγικής έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η δημιουργία του διεθνούς κέντρου καινοτομίας ναυτιλιακών τεχνολογιών του μέλλοντος (International Maritime Future Technologies Innovation Centre), από τη στρατηγική συνεργασία μεταξύ του Lloyd’s Register (LR), του Ομίλου COSCO Shipping, του Πανεπιστημίου Shanghai Jiao Tong και του Πανεπιστημίου του Southampton.
Το Κέντρο δημιουργεί ένα διεθνές δίκτυο συνεργασίας μεταξύ βιομηχανίας και ακαδημαϊκής έρευνας, με στόχο την εφαρμογή τεχνολογικών λύσεων σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας πλοίων. Η ερευνητική του δραστηριότητα θα επικεντρωθεί στην τεχνολογία μηδενικών εκπομπών, στην ενεργειακή μετάβαση στόλων, στα συστήματα ευφυούς ναυσιπλοΐας και στην ψηφιακή προσομοίωση λειτουργίας πλοίων μέσω μοντέλων και ψηφιακών διδύμων.
Οι εταίροι αξιοποιούν τις τεχνικές υποδομές και την επιχειρησιακή εμπειρία του Ομίλου COSCO, καθώς και τη μεθοδολογική και τεχνολογική τεχνογνωσία του LR και των πανεπιστημίων Shanghai Jiao Tong και Southampton. Η COSCO θα παρέχει λειτουργικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από τα πλοία της, ώστε οι ερευνητικές ομάδες να δοκιμάζουν, να επικυρώνουν και να βαθμονομούν νέες τεχνολογίες με βάση πραγματικές ναυτιλιακές συνθήκες.
Μία από τις πρώτες δράσεις του Κέντρου αφορά την εξέλιξη ενός τεχνο-οικονομικού μοντέλου ενεργειακής μετάβασης στόλου, το οποίο αναπτύχθηκε από τον LR σε συνεργασία με το Shanghai Shipping and Science Research Institute και το Shanghai Jiao Tong University. Το μοντέλο αυτό συνδυάζει δεδομένα κατανάλωσης καυσίμου, κόστους καυσίμων, αποδόσεων μηχανών και εκπομπών CO₂ για να υπολογίζει πολλαπλά σενάρια αποανθρακοποίησης.
Το Κέντρο θα συνεχίσει να αναπτύσσει τέτοια ψηφιακά εργαλεία λήψης αποφάσεων, τα οποία θα βοηθούν τους πλοιοκτήτες και τους ναυπηγούς να επιλέγουν τις πλέον αποδοτικές διαδρομές ενεργειακής μετάβασης για κάθε τύπο πλοίου. Τα εργαλεία αυτά θα ενσωματώνουν πολλαπλές παραμέτρους, όπως το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο, τις εμπορικές και λειτουργικές απαιτήσεις, καθώς και τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ