
Η τεχνολογία μηδενικού άνθρακα και τα ευφυή ναυτιλιακά συστήματα βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της ναυπηγικής έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η δημιουργία του διεθνούς κέντρου καινοτομίας ναυτιλιακών τεχνολογιών του μέλλοντος (International Maritime Future Technologies Innovation Centre), από τη στρατηγική συνεργασία μεταξύ του Lloyd’s Register (LR), του Ομίλου COSCO Shipping, του Πανεπιστημίου Shanghai Jiao Tong και του Πανεπιστημίου του Southampton.
Το Κέντρο δημιουργεί ένα διεθνές δίκτυο συνεργασίας μεταξύ βιομηχανίας και ακαδημαϊκής έρευνας, με στόχο την εφαρμογή τεχνολογικών λύσεων σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας πλοίων. Η ερευνητική του δραστηριότητα θα επικεντρωθεί στην τεχνολογία μηδενικών εκπομπών, στην ενεργειακή μετάβαση στόλων, στα συστήματα ευφυούς ναυσιπλοΐας και στην ψηφιακή προσομοίωση λειτουργίας πλοίων μέσω μοντέλων και ψηφιακών διδύμων.
Οι εταίροι αξιοποιούν τις τεχνικές υποδομές και την επιχειρησιακή εμπειρία του Ομίλου COSCO, καθώς και τη μεθοδολογική και τεχνολογική τεχνογνωσία του LR και των πανεπιστημίων Shanghai Jiao Tong και Southampton. Η COSCO θα παρέχει λειτουργικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από τα πλοία της, ώστε οι ερευνητικές ομάδες να δοκιμάζουν, να επικυρώνουν και να βαθμονομούν νέες τεχνολογίες με βάση πραγματικές ναυτιλιακές συνθήκες.
Μία από τις πρώτες δράσεις του Κέντρου αφορά την εξέλιξη ενός τεχνο-οικονομικού μοντέλου ενεργειακής μετάβασης στόλου, το οποίο αναπτύχθηκε από τον LR σε συνεργασία με το Shanghai Shipping and Science Research Institute και το Shanghai Jiao Tong University. Το μοντέλο αυτό συνδυάζει δεδομένα κατανάλωσης καυσίμου, κόστους καυσίμων, αποδόσεων μηχανών και εκπομπών CO₂ για να υπολογίζει πολλαπλά σενάρια αποανθρακοποίησης.
Το Κέντρο θα συνεχίσει να αναπτύσσει τέτοια ψηφιακά εργαλεία λήψης αποφάσεων, τα οποία θα βοηθούν τους πλοιοκτήτες και τους ναυπηγούς να επιλέγουν τις πλέον αποδοτικές διαδρομές ενεργειακής μετάβασης για κάθε τύπο πλοίου. Τα εργαλεία αυτά θα ενσωματώνουν πολλαπλές παραμέτρους, όπως το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο, τις εμπορικές και λειτουργικές απαιτήσεις, καθώς και τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ