
Η προσωρινή αναστολή των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως απέτρεψε σοβαρές αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο του Ειρηνικού, προσφέροντας παράλληλα προσωρινή «ανάσα» σε πλήθος ναυτιλιακών εταιρειών.
Η Matson, Inc., με έδρα τη Χονολουλού, ανακοίνωσε ότι επιβαρύνθηκε με $6,4 εκατ., ένεκα των λιμενικών τελών μέσα στις τρεις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής τους, προτού τεθεί σε ισχύ η συμφωνία αναστολής. Υπενθυμίζεται ότι τα μέτρα είχαν εκκινήσει στις 14 Οκτωβρίου.
Η ένταση αποκλιμακώθηκε ύστερα από συμφωνία που ανακοίνωσαν οι πρόεδροι Ντόναλντ Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ στις 30 Οκτωβρίου. Το νέο εμπορικό και οικονομικό πλαίσιο προβλέπει αναστολή των τελών για διάστημα ενός έτους, με ισχύ από τις 10 Νοεμβρίου. Αν και η απόφαση χαρακτηρίζεται θετική, εκτιμάται ότι συνιστά περισσότερο προσωρινή ανακωχή παρά οριστική επίλυση, καθώς η ισχύς της λήγει τον Νοέμβριο του 2026.
Η Matson, που εξυπηρετεί το δίκτυο China-Long Beach Express (CLX) και Matson Asia Express (MAX), παρουσίασε καθαρά κέρδη $134,7 εκατ. το γ΄ τρίμηνο του 2025, σημειώνοντας ετήσια πτώση συγκριτικά με τα $199,1 εκατ.
Για το δ΄ τρίμηνο, η Matson προβλέπει σταθερότερη εμπορική δραστηριότητα, ως αποτέλεσμα της αποκλιμάκωσης, αλλά και μείωση λειτουργικών κερδών περίπου κατά 30% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της HSBC, η πίεση στα κινεζικά ναυτιλιακά συμφέροντα θα ήταν πολλαπλάσια εάν τα τέλη συνέχιζαν να ισχύουν: η COSCO θα μπορούσε να επιβαρυνθεί με έως $1,5 δισ. ετησίως –ποσό που αντιστοιχεί σχεδόν στα τρία τέταρτα των προβλεπόμενων λειτουργικών της κερδών για το 2026–, ενώ η Orient Overseas Container Line (OOCL) θα αντιμετώπιζε κόστος περίπου $654 εκατ. ή το 65% των αναμενόμενων ετήσιων κερδών της.
Αναλυτές εκτιμούν ότι, παρόλο που η συμφωνία αναστολής αποτρέπει προσωρινά μια νέα αναστάτωση στη γραμμή Ειρηνικού, η αβεβαιότητα γύρω από τη διάρκεια και το μέλλον του μέτρου εξακολουθεί να σκιάζει τις αποφάσεις επενδύσεων και χωρητικότητας των ασιατικών μεταφορέων, σε μια περίοδο κατά την οποία οι ναύλοι παραμένουν ευμετάβλητοι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…

Νέα μελέτη του ITF Seafarers’ Trust επιβεβαιώνει τις ανησυχίες ότι οι άδειες εξόδου των ναυτικών στα λιμάνια βρίσκονται σε πτώση από την πανδημία και…

Η τεχνολογία μηδενικού άνθρακα και τα ευφυή ναυτιλιακά συστήματα βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της ναυπηγικής έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η δημιουργία του…

Η άνοδος των ναύλων των VLCCs έως και τα $100.000/ημέρα, αποτέλεσμα της αύξησης της παραγωγής του OPEC+ και της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές, οδήγησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ