
Η παραγωγή καυσίμων από διυλιστήρια της Νιγηρίας εισέρχεται σε νέα κλίμακα. Με την κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας να καθιερώνει δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές καυσίμων από το εξωτερικό, το διυλιστήριο Dangote βρίσκει «πάτημα» ώστε να αυξήσει την παραγωγή του και να ανταποκριθεί στην εγχώρια ζήτηση.
Σημειώνεται ότι η Dangote, με έδρα τη Νιγηρία, συνιστά τη μεγαλύτερη εταιρεία διύλισης της αφρικανικής ηπείρου. Όσον αφορά τους δασμούς που επέβαλε το Λάγκος, δεν πρόκειται απλώς για ένα μέσο προστατευτισμού της εγχώριας παραγωγής. Η Νιγηρία έχει ήδη επενδύσει πολλά δισεκατομμύρια δολάρια στην ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής καυσίμων, συνεπώς διακυβεύονται πολλά εάν οι εν λόγω επενδύσεις δεν αποβούν καρποφόρες.
Στο ίδιο πλαίσιο, η Dangote Group επένδυσε $20 δισ. για την κατασκευή ενός διυλιστηρίου με τη δυνατότητα να επεξεργάζεται 650.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα. Όμως, από την έναρξη της λειτουργίας του, τον Σεπτέμβριο του 2024, το διυλιστήριο της Dangote δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί τις εισαγωγές φθηνών καυσίμων στη Νιγηρία.
Παράλληλα, εκπρόσωπος της Dangote σε δήλωσή του ανέφερε ότι η επιβολή δασμών από τη νιγηριανή κυβέρνηση πιθανώς να αποθαρρύνει τον κατακλυσμό της αγοράς καυσίμων της αφρικανικής χώρας με φθηνά, κακής ποιότητας καύσιμα. Βέβαια, τοπικοί προμηθευτές καυσίμων προειδοποιούν ότι, εάν η υλοποίηση των δασμών στα καύσιμα του εξωτερικού γίνει «κακοσχεδιασμένα», ελλοχεύει κίνδυνος δημιουργίας μονοπωλίου στην αγορά διύλισης της Νιγηρίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Πτώση σε μηνιαία βάση κατέγραψαν οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ τόσο τον Οκτώβριο όσο και τον Νοέμβριο, παρά τις πρόσφατες συζητήσεις…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν,…

Τις απόψεις τους για το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανέλυσαν δύο σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου. Ειδικότερα, κατά…

Την επικείμενη λειτουργία δύο νέων λιμένων βαθέων υδάτων έως το 2028 ανακοίνωσε ο Υπουργός Εξοπλισμού του Μαρόκου, Nizar Baraka, με στόχο να επαναλάβει την…

Την τιμητική διάκριση του ισόβιου μέλους του Baltic Exchange σε αναγνώριση της εξαιρετικής του συμβολής τόσο στο Baltic όσο και στον ευρύτερο κλάδο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ