
Η παραγωγή καυσίμων από διυλιστήρια της Νιγηρίας εισέρχεται σε νέα κλίμακα. Με την κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας να καθιερώνει δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές καυσίμων από το εξωτερικό, το διυλιστήριο Dangote βρίσκει «πάτημα» ώστε να αυξήσει την παραγωγή του και να ανταποκριθεί στην εγχώρια ζήτηση.
Σημειώνεται ότι η Dangote, με έδρα τη Νιγηρία, συνιστά τη μεγαλύτερη εταιρεία διύλισης της αφρικανικής ηπείρου. Όσον αφορά τους δασμούς που επέβαλε το Λάγκος, δεν πρόκειται απλώς για ένα μέσο προστατευτισμού της εγχώριας παραγωγής. Η Νιγηρία έχει ήδη επενδύσει πολλά δισεκατομμύρια δολάρια στην ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής καυσίμων, συνεπώς διακυβεύονται πολλά εάν οι εν λόγω επενδύσεις δεν αποβούν καρποφόρες.
Στο ίδιο πλαίσιο, η Dangote Group επένδυσε $20 δισ. για την κατασκευή ενός διυλιστηρίου με τη δυνατότητα να επεξεργάζεται 650.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα. Όμως, από την έναρξη της λειτουργίας του, τον Σεπτέμβριο του 2024, το διυλιστήριο της Dangote δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί τις εισαγωγές φθηνών καυσίμων στη Νιγηρία.
Παράλληλα, εκπρόσωπος της Dangote σε δήλωσή του ανέφερε ότι η επιβολή δασμών από τη νιγηριανή κυβέρνηση πιθανώς να αποθαρρύνει τον κατακλυσμό της αγοράς καυσίμων της αφρικανικής χώρας με φθηνά, κακής ποιότητας καύσιμα. Βέβαια, τοπικοί προμηθευτές καυσίμων προειδοποιούν ότι, εάν η υλοποίηση των δασμών στα καύσιμα του εξωτερικού γίνει «κακοσχεδιασμένα», ελλοχεύει κίνδυνος δημιουργίας μονοπωλίου στην αγορά διύλισης της Νιγηρίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ