
Η επιτυχής θαλάσσια δοκιμή του πλοίου «COSCO SHIPPING LIBRA» επιβεβαιώνει ότι η μεθανόλη αποτελεί πλέον ώριμη και ρεαλιστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας βαθέων υδάτων. Η Everllence, σε συνεργασία με την COSCO Shipping Heavy Industry, ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως μετασκευή δίχρονου κινητήρα Everllence B&W S90 σε διπλού καυσίμου λειτουργία (dual-fuel) με μεθανόλη, ολοκληρώνοντας με επιτυχία ένα έργο-ορόσημο για τα πλοία κατηγορίας S90.
Το πλοίο «COSCO SHIPPING LIBRA», χωρητικότητας άνω των 20.000 TEUs, αποτελεί πλέον το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως του οποίου ο κινητήρας 11S90ME-C μετατράπηκε σε 11S90ME-LGIM (Liquid Gas Injection Methanol). Η μετασκευή αυτή αφορά έναν δίχρονο κινητήρα διαμέτρου 900 mm και ισχύος άνω των 60 MW. Αυτό αποδεικνύει ότι οι κινητήρες μεγάλου διαμετρήματος μπορούν να προσαρμοστούν αποτελεσματικά στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση ή η αξιοπιστία των κινητήρων.
Η τεχνολογική πρόκληση που αντιμετώπισε η Everllence PrimeServ ήταν τεράστια. Για να εξασφαλιστούν η αξιοπιστία και η ενεργειακή απόδοση της μετασκευής, η εταιρεία δημιούργησε έναν δοκιμαστικό κινητήρα 4S90 στην Ιαπωνία, ο οποίος τέθηκε σε λειτουργία στις αρχές του 2025.
Η επιτυχής λειτουργία του συστήματος έγχυσης υγρής μεθανόλης υπό υψηλή πίεση (LGIM) επέτρεψε στον κινητήρα να διατηρήσει τα επίπεδα ισχύος και απόδοσης ενός συμβατικού κινητήρα S90. Ταυτόχρονα η υιοθέτησή του έδειξε μείωση εκπομπών CO₂ έως και 95%, εξαλείφοντας μαζί σχεδόν πλήρως τα σωματίδια και τα οξείδια του θείου (SOx). Η τεχνολογία LGIM συνδυάζει την έγχυση της μεθανόλης με έλεγχο καύσης μέσω ηλεκτρονικής μονάδας (ME Engine Control System), διασφαλίζοντας πλήρη καύση και σταθερή θερμική απόδοση.
Με περισσότερα από 300 πλοία παγκοσμίως να είναι σήμερα εξοπλισμένα με κινητήρες κατηγορίας S90, το δυναμικό για εκτεταμένες μετασκευές είναι τεράστιο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα προκύπτει πως, αν κάθε τέτοιο πλοίο μπορούσε να μετασκευαστεί ώστε να λειτουργεί με μεθανόλη, οι συνολικές εκπομπές CO₂ του παγκόσμιου στόλου θα μπορούσαν να μειωθούν κατά εκατομμύρια τόνους ετησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ