
Η επιτυχής θαλάσσια δοκιμή του πλοίου «COSCO SHIPPING LIBRA» επιβεβαιώνει ότι η μεθανόλη αποτελεί πλέον ώριμη και ρεαλιστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας βαθέων υδάτων. Η Everllence, σε συνεργασία με την COSCO Shipping Heavy Industry, ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως μετασκευή δίχρονου κινητήρα Everllence B&W S90 σε διπλού καυσίμου λειτουργία (dual-fuel) με μεθανόλη, ολοκληρώνοντας με επιτυχία ένα έργο-ορόσημο για τα πλοία κατηγορίας S90.
Το πλοίο «COSCO SHIPPING LIBRA», χωρητικότητας άνω των 20.000 TEUs, αποτελεί πλέον το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως του οποίου ο κινητήρας 11S90ME-C μετατράπηκε σε 11S90ME-LGIM (Liquid Gas Injection Methanol). Η μετασκευή αυτή αφορά έναν δίχρονο κινητήρα διαμέτρου 900 mm και ισχύος άνω των 60 MW. Αυτό αποδεικνύει ότι οι κινητήρες μεγάλου διαμετρήματος μπορούν να προσαρμοστούν αποτελεσματικά στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση ή η αξιοπιστία των κινητήρων.
Η τεχνολογική πρόκληση που αντιμετώπισε η Everllence PrimeServ ήταν τεράστια. Για να εξασφαλιστούν η αξιοπιστία και η ενεργειακή απόδοση της μετασκευής, η εταιρεία δημιούργησε έναν δοκιμαστικό κινητήρα 4S90 στην Ιαπωνία, ο οποίος τέθηκε σε λειτουργία στις αρχές του 2025.
Η επιτυχής λειτουργία του συστήματος έγχυσης υγρής μεθανόλης υπό υψηλή πίεση (LGIM) επέτρεψε στον κινητήρα να διατηρήσει τα επίπεδα ισχύος και απόδοσης ενός συμβατικού κινητήρα S90. Ταυτόχρονα η υιοθέτησή του έδειξε μείωση εκπομπών CO₂ έως και 95%, εξαλείφοντας μαζί σχεδόν πλήρως τα σωματίδια και τα οξείδια του θείου (SOx). Η τεχνολογία LGIM συνδυάζει την έγχυση της μεθανόλης με έλεγχο καύσης μέσω ηλεκτρονικής μονάδας (ME Engine Control System), διασφαλίζοντας πλήρη καύση και σταθερή θερμική απόδοση.
Με περισσότερα από 300 πλοία παγκοσμίως να είναι σήμερα εξοπλισμένα με κινητήρες κατηγορίας S90, το δυναμικό για εκτεταμένες μετασκευές είναι τεράστιο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα προκύπτει πως, αν κάθε τέτοιο πλοίο μπορούσε να μετασκευαστεί ώστε να λειτουργεί με μεθανόλη, οι συνολικές εκπομπές CO₂ του παγκόσμιου στόλου θα μπορούσαν να μειωθούν κατά εκατομμύρια τόνους ετησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ