
Η επιτυχής θαλάσσια δοκιμή του πλοίου «COSCO SHIPPING LIBRA» επιβεβαιώνει ότι η μεθανόλη αποτελεί πλέον ώριμη και ρεαλιστική λύση για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας βαθέων υδάτων. Η Everllence, σε συνεργασία με την COSCO Shipping Heavy Industry, ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως μετασκευή δίχρονου κινητήρα Everllence B&W S90 σε διπλού καυσίμου λειτουργία (dual-fuel) με μεθανόλη, ολοκληρώνοντας με επιτυχία ένα έργο-ορόσημο για τα πλοία κατηγορίας S90.
Το πλοίο «COSCO SHIPPING LIBRA», χωρητικότητας άνω των 20.000 TEUs, αποτελεί πλέον το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως του οποίου ο κινητήρας 11S90ME-C μετατράπηκε σε 11S90ME-LGIM (Liquid Gas Injection Methanol). Η μετασκευή αυτή αφορά έναν δίχρονο κινητήρα διαμέτρου 900 mm και ισχύος άνω των 60 MW. Αυτό αποδεικνύει ότι οι κινητήρες μεγάλου διαμετρήματος μπορούν να προσαρμοστούν αποτελεσματικά στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση ή η αξιοπιστία των κινητήρων.
Η τεχνολογική πρόκληση που αντιμετώπισε η Everllence PrimeServ ήταν τεράστια. Για να εξασφαλιστούν η αξιοπιστία και η ενεργειακή απόδοση της μετασκευής, η εταιρεία δημιούργησε έναν δοκιμαστικό κινητήρα 4S90 στην Ιαπωνία, ο οποίος τέθηκε σε λειτουργία στις αρχές του 2025.
Η επιτυχής λειτουργία του συστήματος έγχυσης υγρής μεθανόλης υπό υψηλή πίεση (LGIM) επέτρεψε στον κινητήρα να διατηρήσει τα επίπεδα ισχύος και απόδοσης ενός συμβατικού κινητήρα S90. Ταυτόχρονα η υιοθέτησή του έδειξε μείωση εκπομπών CO₂ έως και 95%, εξαλείφοντας μαζί σχεδόν πλήρως τα σωματίδια και τα οξείδια του θείου (SOx). Η τεχνολογία LGIM συνδυάζει την έγχυση της μεθανόλης με έλεγχο καύσης μέσω ηλεκτρονικής μονάδας (ME Engine Control System), διασφαλίζοντας πλήρη καύση και σταθερή θερμική απόδοση.
Με περισσότερα από 300 πλοία παγκοσμίως να είναι σήμερα εξοπλισμένα με κινητήρες κατηγορίας S90, το δυναμικό για εκτεταμένες μετασκευές είναι τεράστιο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα προκύπτει πως, αν κάθε τέτοιο πλοίο μπορούσε να μετασκευαστεί ώστε να λειτουργεί με μεθανόλη, οι συνολικές εκπομπές CO₂ του παγκόσμιου στόλου θα μπορούσαν να μειωθούν κατά εκατομμύρια τόνους ετησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ