
Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk carriers μοιάζουν (πιο) ευοίωνα. Σύμφωνα με ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα αμοιβαία λιμενικά τέλη αναμένονταν να προκαλέσουν ισχυρούς τριγμούς στην αγορά των bulk carriers. Η εκτροπή δρομολογίων, η μεγαλύτερη παραμονή των πλοίων στους λιμένες και εν τέλει η μείωση της προσφοράς θα κορυφώνονταν, σε περίπτωση που τα τέλη δεν είχαν ακυρωθεί.
Με αυτή τη ρύθμιση, αναμένεται βελτίωση της αποδοτικότητας του παγκόσμιου στόλου, καθώς οι πλοιοκτήτες αποφεύγουν επιπλέον κόστος και καθυστερήσεις. Ωστόσο, οι ναύλοι για Capesizes και Panamaxes έχουν κινηθεί πτωτικά το τελευταίο διάστημα, επηρεασμένοι από την αύξηση του ballast tonnage στον Ειρηνικό και την πτώση των bunker τιμών, που μειώνει τα λειτουργικά κόστη αλλά πιέζει τις αποδόσεις.
Στον αντίποδα, τα Supramaxes και τα Handysizes αντιμετωπίζουν εποχική αδυναμία στον Ατλαντικό, όπου η δραστηριότητα παραμένει υποτονική, με περιορισμένα φορτία και χαμηλότερη κινητικότητα.
Η συνολική εικόνα παραπέμπει σε μια επικείμενη αναπροσαρμογή της παγκόσμιας απασχόλησης του στόλου, καθώς οι ναυλαγορές αναζητούν νέα ισορροπία μετά τη ρυθμιστική «ανάσα». Η εν λόγω αναστολή, επομένως, λειτουργεί ως βαλβίδα αποσυμπίεσης για την αγορά, προσφέροντας σταθερότητα και αποτρέποντας περαιτέρω αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα των bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ