
Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και μετά τις αμερικανικές εισφορές ύψους 55%, σύμφωνα με το Bloomberg.
Καθημερινά, αγαθά αξίας περίπου $1 δισ., διασχίζουν τον Ειρηνικό από την Κίνα προς τις ΗΠΑ, με το ποσό μάλιστα να σημειώνει μηνιαία άνοδο τον Σεπτέμβριο. Παρά τις διψήφιες μειώσεις στην αξία του συνολικού εμπορίου κατά το τελευταίο εξάμηνο, ορισμένα προϊόντα κατέγραψαν ετήσια άνοδο, αψηφώντας τις εμπορικές πιέσεις μεταξύ Πεκίνου και Ουάσιγκτον.
Το συμπέρασμα είναι ότι οι δασμοί των ΗΠΑ φαίνονται κάπως περιορισμένοι ως προς την ικανότητά τους να ελέγχουν τις εισαγωγές των αμερικανικών επιχειρήσεων, καθώς η επιρροή της Κίνας σε τομείς όπως οι σπάνιες γαίες και τα ηλεκτρονικά είδη καθιστά τα προϊόντα της δύσκολο να τεθούν εκτός αγοράς, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αυτό μπορεί να αλλάξει με την πάροδο του χρόνου, ιδίως αν ο Τραμπ αυξήσει περαιτέρω τους δασμούς, όπως έχει επανειλημμένα απειλήσει να κάνει.
Βέβαια, σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, μετά τη συνεδρίαση του IMO για το Νet-Zero Framework στο Λονδίνο και τη θετική ψήφο της Κίνας για αναβολή του ρυθμιστικού πλαισίου, υπάρχουν ενδείξεις για κάποια εξομάλυνση των σχέσεων μεταξύ των δύο γιγάντων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα νερά της ναυτιλίας έρχεται να ταράξει για ακόμη μία φορά η κινεζική COSCO Shipping με μια άνευ προηγούμενου παραγγελία. Συγκεκριμένα, ο κολοσσός της…

Επιταχύνθηκε και τον Νοέμβριο εφέτος ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού, καθώς αυξήθηκε 2,4% από αύξηση 2% τον Οκτώβριο και έναντι αύξησης επίσης 2,4% τον…

Η Τουρκία θα εγγυηθεί τη ροή του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουγγαρία, όπως δήλωσε σήμερα ο ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν ότι συμφωνήθηκε κατά…

Επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ σε έργα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες που δεν έχουν τεχνολογικά τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών…

Σε τροχιά παγίωσης κινείται η αγορά του LNG bunkering, σπάζοντας το φράγμα των 4 εκατ. τόνων ετησίως (σε παγκόσμιο επίπεδο). Η επίδοση αυτή, η…

Η εκεχειρία ΗΠΑ-Κίνας και η πρόσφατη αναβολή του IMO-NZF έχουν αλλάξει τα δεδομένα στον ναυτιλιακό κλάδο, με την αγορά νεότευκτων να βρίσκεται σε καλό…

Σε μια δραστική αναθεώρηση, που δύναται να προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στο παγκόσμιο εμπόριο, προσανατολίζονται οι χώρες της G7 και η ΕΕ, εξετάζοντας την επιβολή…

Συνεχίζονται οι διερευνητικές επαφές για την ιδιωτικοποίηση της νοτιοκορεατικής HMM, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αποτυχία των προηγούμενων προσπαθειών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της χώρας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ