
Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο. Η εν λόγω εξέλιξη έπεται μιας κρίσιμης αλλαγής στο εθνικό ρυθμιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας στην Ινδία, η οποία δύναται να δώσει στην εταιρεία τακτικών γραμμών ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μία από τις πλέον ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ινδίας και MSC βρίσκονται σε εξέλιξη και ενδεχομένως η απόφαση να ληφθεί εντός των επόμενων ημερών.
Σημειώνεται ότι το Νέο Δελχί έχει εκφράσει την επιθυμία να επεκτείνει τις δυνατότητες του εθνικού στόλου, στο πλαίσιο της προσπάθειάς του να μειώσει τον βαθμό εξάρτησης της χώρας από θαλάσσιους μεταφορείς ξένης σημαίας. Μία από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις αποτελεί η απαγόρευση της νηολόγησης πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών. Παράλληλα, η ινδική κυβέρνηση εξήγγειλε ένα φιλόδοξο σχέδιο ανασυγκρότησης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας, ώστε να αναδειχθεί η Ινδία ως «παίκτης» παγκόσμιου βεληνεκούς στην εν λόγω αγορά.
Αξίζει να αναφερθεί, επιπλέον, ότι η MSC δεν αποτελεί τη μοναδική εταιρεία που η ινδική κυβέρνηση προσέγγισε με σκοπό την ενίσχυση της ναυτιλιακής και ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας. Προτάσεις και συζητήσεις έγιναν επίσης με τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της MSC, τη Maersk και τη CMA CGM. Μάλιστα, η τελευταία αποτελεί την πρώτη κορυφαία εταιρεία της ναυτιλίας τακτικών γραμμών που νηολόγησε πλοίο της στην Ινδία. Νωρίτερα εντός του 2025, στο πλοίο «Vitoria», μεταφορικής ικανότητας 2.592 TEUs, υψώθηκε η ινδική σημαία. Συγχρόνως, η εταιρεία ναυτολόγησε έναν αριθμό Ινδών ναυτικών, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις προδιαγραφές της χώρας σχετικά με τη στελέχωση πλοίων υπό ινδική σημαία.
Έως το πέρας της φετινής χρονιάς, η CMA CGM θα νηολογήσει επιπλέον τρία containerships στην Ινδία. Επίσης, μέχρι και σήμερα, η CMA CGM έχει προσλάβει περίπου χίλιους Ινδούς ναυτικούς, ενώ εκτιμά ότι θα προχωρήσει σε προσλήψεις επιπλέον 500 εντός του 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ