
Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών για τον εκσυγχρονισμό και την αποανθρακοποίηση της βιομηχανίας της Γηραιάς Ηπείρου.
Ειδικότερα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπογράμμισε ότι, στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε παραδοσιακές βιομηχανίες, όπως η ναυτιλία. Στόχος είναι οι συγκεκριμένες βιομηχανίες να παραμείνουν ανθεκτικές και ανταγωνιστικές σε μια διεθνοποιημένη αγορά, εν μέσω άστατου γεωπολιτικού περιβάλλοντος. Επιπλέον, επισήμανε ότι απαιτούνται περαιτέρω προσπάθειες για την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) στον τομέα των καθαρών και ψηφιακών τεχνολογιών, καθώς και της πρωτοποριακής καινοτομίας.
Τα συμπεράσματα αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικά ενόψει των διαπραγματεύσεων σχετικά με το πρόγραμμα «Ορίζοντας Ευρώπη» μετά το 2027 και το στενά συνδεδεμένο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανταγωνιστικότητας (ECF), το οποίο θα εστιάσει στην καθαρή μετάβαση και στην αποανθρακοποίηση. Τα παραπάνω θα υποστηρίξουν επενδύσεις στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών της ΕΕ, με στόχο την επίτευξη καθαρών, πολυτροπικών, ψηφιοποιημένων και ασφαλών λύσεων μεταφοράς και κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων, των υποδομών (όπως τα λιμάνια), των συστημάτων και των λειτουργιών. Παράλληλα, προβλέπονται επενδύσεις σε τομείς της βιώσιμης γαλάζιας οικονομίας, όπως η ναυπηγική και η ναυτιλία, η υπεράκτια ενέργεια και οι γαλάζιες τεχνολογίες.
Με αφορμή τα παραπάνω, ο Jaap Gebraad, Γενικός Γραμματέας της Waterborne TP, δήλωσε: «Η μετάβαση προς έναν ανθεκτικό, ανταγωνιστικό και βιώσιμο κλάδο θαλάσσιων μεταφορών απαιτεί μια κοινή και συντονισμένη προσέγγιση. Η συγκέντρωση δημόσιων και ιδιωτικών πόρων για την έρευνα, την ανάπτυξη, την καινοτομία και την εφαρμογή τους θα είναι καθοριστική για τη βιώσιμη μετάβαση των θαλάσσιων μεταφορών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι θαλάσσιοι ελέφαντες, το κυριότερο είδος φώκιας στον κόσμο, αποδεκατίστηκαν από τη γρίπη των πτηνών, προειδοποιούν οι επιστήμονες, βασιζόμενοι στη ραγδαία μείωση του πληθυσμού…

Η DHL Group προχωρά σε ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά εγχειρήματά της στην Ασία, δεσμεύοντας 1 δισ. ευρώ έως το 2030 για την αναβάθμιση…

Το 2025 οδεύει με βεβαιότητα προς τη λίστα των τριών θερμότερων ετών που έχουν καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με την υπηρεσία κλιματικής παρακολούθησης Copernicus της…

Η Fleet Management Limited έχει ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα. Πόσο σημαντική είναι η ελληνική ναυτιλιακή αγορά για τη συνολική στρατηγική σας; Η ομάδα έχει αναπτυχθεί…

Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ