
Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv θέτει στο «μικροσκόπιο» τις κινεζικές εισαγωγές αργού, αναλύοντας δεδομένα της Signal Ocean Platform.
Συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής το 2025 (20 Οκτωβρίου), η Κίνα έχει εισαγάγει περίπου 362,2 εκατ. τόνους πετρελαίου, εξαιρουμένων των αποστολών από χώρες που υπόκεινται σε κυρώσεις, όπως η Βενεζουέλα, η Ρωσία και το Ιράν. Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη επάνοδο της κινεζικής ζήτησης, καθώς οι εισαγωγές σημειώνουν άνοδο της τάξεως του 8% σε ετήσια βάση.
Όσον αφορά τους προμηθευτές αργού της Κίνας, η Σαουδική Αραβία διατηρεί τα ηνία, αντιπροσωπεύοντας το 16,6% των συνολικών κινεζικών εισαγωγών, ακολουθούμενη από το Ιράκ (13,9%) και τη Βραζιλία (9,8%). Η διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού υπογραμμίζει τη στρατηγική προσπάθεια του Πεκίνου να εξισορροπήσει το μείγμα εισαγωγών πετρελαίου μεταξύ της Μέσης Ανατολής και των αναδυόμενων παραγωγών της Λατινικής Αμερικής.
Στο μέτωπο των θαλάσσιων μεταφορών, τα VLCCs συνεχίζουν να καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος των εισροών αργού της Κίνας, μεταφέροντας το 91% των διά θαλάσσης αποστολών. Ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax και Suezmax, με μερίδιο 6,1% και 2,2% αντίστοιχα. Η κυριαρχία των VLCCs υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη εξάρτηση της Κίνας από τις αποστολές αργού μεγάλων αποστάσεων, καθώς και την αποτελεσματικότητα των συγκεκριμένων δεξαμενόπλοιων στην κάλυψη της υψηλής ζήτησης των διυλιστηρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ