
Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv θέτει στο «μικροσκόπιο» τις κινεζικές εισαγωγές αργού, αναλύοντας δεδομένα της Signal Ocean Platform.
Συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής το 2025 (20 Οκτωβρίου), η Κίνα έχει εισαγάγει περίπου 362,2 εκατ. τόνους πετρελαίου, εξαιρουμένων των αποστολών από χώρες που υπόκεινται σε κυρώσεις, όπως η Βενεζουέλα, η Ρωσία και το Ιράν. Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη επάνοδο της κινεζικής ζήτησης, καθώς οι εισαγωγές σημειώνουν άνοδο της τάξεως του 8% σε ετήσια βάση.
Όσον αφορά τους προμηθευτές αργού της Κίνας, η Σαουδική Αραβία διατηρεί τα ηνία, αντιπροσωπεύοντας το 16,6% των συνολικών κινεζικών εισαγωγών, ακολουθούμενη από το Ιράκ (13,9%) και τη Βραζιλία (9,8%). Η διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού υπογραμμίζει τη στρατηγική προσπάθεια του Πεκίνου να εξισορροπήσει το μείγμα εισαγωγών πετρελαίου μεταξύ της Μέσης Ανατολής και των αναδυόμενων παραγωγών της Λατινικής Αμερικής.
Στο μέτωπο των θαλάσσιων μεταφορών, τα VLCCs συνεχίζουν να καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος των εισροών αργού της Κίνας, μεταφέροντας το 91% των διά θαλάσσης αποστολών. Ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax και Suezmax, με μερίδιο 6,1% και 2,2% αντίστοιχα. Η κυριαρχία των VLCCs υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη εξάρτηση της Κίνας από τις αποστολές αργού μεγάλων αποστάσεων, καθώς και την αποτελεσματικότητα των συγκεκριμένων δεξαμενόπλοιων στην κάλυψη της υψηλής ζήτησης των διυλιστηρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ