
Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv θέτει στο «μικροσκόπιο» τις κινεζικές εισαγωγές αργού, αναλύοντας δεδομένα της Signal Ocean Platform.
Συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής το 2025 (20 Οκτωβρίου), η Κίνα έχει εισαγάγει περίπου 362,2 εκατ. τόνους πετρελαίου, εξαιρουμένων των αποστολών από χώρες που υπόκεινται σε κυρώσεις, όπως η Βενεζουέλα, η Ρωσία και το Ιράν. Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη επάνοδο της κινεζικής ζήτησης, καθώς οι εισαγωγές σημειώνουν άνοδο της τάξεως του 8% σε ετήσια βάση.
Όσον αφορά τους προμηθευτές αργού της Κίνας, η Σαουδική Αραβία διατηρεί τα ηνία, αντιπροσωπεύοντας το 16,6% των συνολικών κινεζικών εισαγωγών, ακολουθούμενη από το Ιράκ (13,9%) και τη Βραζιλία (9,8%). Η διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού υπογραμμίζει τη στρατηγική προσπάθεια του Πεκίνου να εξισορροπήσει το μείγμα εισαγωγών πετρελαίου μεταξύ της Μέσης Ανατολής και των αναδυόμενων παραγωγών της Λατινικής Αμερικής.
Στο μέτωπο των θαλάσσιων μεταφορών, τα VLCCs συνεχίζουν να καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος των εισροών αργού της Κίνας, μεταφέροντας το 91% των διά θαλάσσης αποστολών. Ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax και Suezmax, με μερίδιο 6,1% και 2,2% αντίστοιχα. Η κυριαρχία των VLCCs υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη εξάρτηση της Κίνας από τις αποστολές αργού μεγάλων αποστάσεων, καθώς και την αποτελεσματικότητα των συγκεκριμένων δεξαμενόπλοιων στην κάλυψη της υψηλής ζήτησης των διυλιστηρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Ένα νέο κεφάλαιο για τις εξαγωγές LNG του Κατάρ «εγκαινίασε» πρόσφατα η QatarEnergy στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παραχώρηση ενός εκ των μεγαλύτερων τερματικών…

Με το σταγονόμετρο ανακυκλώνονται containerships φέτος, καθώς, βάσει δεδομένων της BIMCO, ο εν λόγω αριθμός διαμορφώνεται στις δέκα ανακυκλώσεις μέχρι και σήμερα για το…

Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ