
Οι μέχρι στιγμής θαλάσσιες μεταφορές στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω Supramaxes, έχουν μειωθεί σημαντικά, με τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα Ultramaxes και Panamaxes να έχουν πλέον αναλάβει τα «ηνία» της εν λόγω αγοράς, σύμφωνα με ανάρτηση της Howe Robinson στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Με την απώλεια της πρωτοκαθεδρίας των Supramaxes στην αγορά άνθρακα του Ειρηνικού, οι εταιρείες τείνουν πλέον να χρησιμοποιούν περισσότερο τα εν λόγω πλοία σε άλλες αγορές και συγκεκριμένα σε αυτή των μεταλλευμάτων νικελίου.
Είναι άξιο αναφοράς ότι, το πρώτο τρίμηνο του 2020, o μεταφερόμενος όγκος του συγκεκριμένου μεταλλεύματος μέσω Supramaxes, ήταν μόλις 17,3 εκατ. τόνοι. Κατά την αντίστοιχη περίοδο φέτος, ο όγκος αυτός ανήλθε στα επίπεδα-ρεκόρ των 31,5 εκατ. τόνων. Μάλιστα, αυτός ο αριθμός αντιστοιχεί στο 18% του συνολικού εμπορίου Supramaxes στον Ειρηνικό.
Σε ό,τι αφορά τις χώρες με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα, η Κίνα, παρότι διαθέτει τη δική της εγχώρια παραγωγή, αντιπροσωπεύει τη συντριπτική πλειοψηφία των θαλάσσιων μεταφορών νικελίου, εισάγοντας 30,6 εκατ. τόνους μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου του 2025.
Αναφορικά με τις εξαγωγές, οι Φιλιππίνες διαθέτουν τη μερίδα του λέοντος, με 42,4 εκατ. τόνους για το 2024, επίδοση πολύ μεγαλύτερη συγκριτικά με τις εξαγωγές από τη Νέα Καληδονία και τις Νήσους Σολομώντος. Ωστόσο, η επερχόμενη περίοδος βροχοπτώσεων στις Φιλιππίνες θα οδηγήσει σε μείωση του όγκου μεταφοράς. Επομένως, ενδέχεται να παρατηρηθεί κάποια μετατόπιση της χωρητικότητας Supramaxes σε διαφορετικές αγορές, όπως το τσιμέντο (clinker cement).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…

Εξηγήσεις αναφορικά με την απαγόρευση εισόδου Φιλιππινέζων ναυτικών σε λιμάνια των ΗΠΑ ζητά με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία των Φιλιππίνων από την Ουάσιγκτον. «Η…

Η βραζιλιάνικη δημόσια πετρελαϊκή επιχείρηση Petrobras ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ότι έλαβε άδεια εξερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα πετρελαίου σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά του…

Υπεγράφησαν σήμερα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, τέσσερις Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στην επιλογή αιτούντων του διεθνούς διαγωνισμού για…

Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ