
Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας επιμερίζονται συλλογικά το 98,5% των παραγγελιών για κατασκευές containerships. Μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί ότι στα ναυπηγεία της Κίνας αναλογεί το 73,7% των εν λόγω παραγγελιών, γεγονός που υπογραμμίζει την υπεροχή της ασιατικής χώρας στις ναυπηγήσεις containerships. Ακολουθεί η Νότια Κορέα, η οποία κατέχει το 20,5% των παραγγελιών, και η Ιαπωνία με το 4,3%.
Αξίζει όμως να γίνει μια ανάλυση των ναυπηγείων που επιμερίζονται το υπόλοιπο 1,5% των παραγγελιών για containerships στο orderbook.
Σε μια φθίνουσα σειρά, βασισμένη στον αριθμό των παραγγελιών ανά χώρα, πρώτη έρχεται η Ταϊβάν με παραγγελίες για συνολικά 16 πλοία. Ακολουθεί η Τουρκία με τέσσερα πλοία, η ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ με τρία πλοία και η Ινδία με δύο. Τέλος, τα ναυπηγεία του Αζερμπαϊτζάν, της Ινδονησίας και του Πακιστάν έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν έναν μικρό αριθμό containerships μικρού μεγέθους. Η Alphaliner επισημαίνει ότι οι λόγοι επιλογής ναυπηγείων, πέραν των τριών κυρίαρχων «παικτών», συνήθως δεν είναι τυχαίοι. Ως παράδειγμα, αναφέρεται ότι δύο από τα μεγαλύτερα πλοία που πρόκειται να ναυπηγηθούν στην Τουρκία θα κατασκευαστούν από ναυπηγείο συμφερόντων του ίδιου ομίλου όπου εντάσσεται και ο εντολέας της παραγγελίας.
Σημειώνεται παράλληλα ότι, την τρέχουσα περίοδο, το σύνολο των υπό παραγγελία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε όρους μεταφορικής ικανότητας αγγίζει τα 10 εκατ. TEUs. Η εν λόγω μεταφορική ικανότητα ξεπερνά το 31% ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου containerships.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…

Εξηγήσεις αναφορικά με την απαγόρευση εισόδου Φιλιππινέζων ναυτικών σε λιμάνια των ΗΠΑ ζητά με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία των Φιλιππίνων από την Ουάσιγκτον. «Η…

Η βραζιλιάνικη δημόσια πετρελαϊκή επιχείρηση Petrobras ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ότι έλαβε άδεια εξερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα πετρελαίου σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ