
Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας επιμερίζονται συλλογικά το 98,5% των παραγγελιών για κατασκευές containerships. Μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί ότι στα ναυπηγεία της Κίνας αναλογεί το 73,7% των εν λόγω παραγγελιών, γεγονός που υπογραμμίζει την υπεροχή της ασιατικής χώρας στις ναυπηγήσεις containerships. Ακολουθεί η Νότια Κορέα, η οποία κατέχει το 20,5% των παραγγελιών, και η Ιαπωνία με το 4,3%.
Αξίζει όμως να γίνει μια ανάλυση των ναυπηγείων που επιμερίζονται το υπόλοιπο 1,5% των παραγγελιών για containerships στο orderbook.
Σε μια φθίνουσα σειρά, βασισμένη στον αριθμό των παραγγελιών ανά χώρα, πρώτη έρχεται η Ταϊβάν με παραγγελίες για συνολικά 16 πλοία. Ακολουθεί η Τουρκία με τέσσερα πλοία, η ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ με τρία πλοία και η Ινδία με δύο. Τέλος, τα ναυπηγεία του Αζερμπαϊτζάν, της Ινδονησίας και του Πακιστάν έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν έναν μικρό αριθμό containerships μικρού μεγέθους. Η Alphaliner επισημαίνει ότι οι λόγοι επιλογής ναυπηγείων, πέραν των τριών κυρίαρχων «παικτών», συνήθως δεν είναι τυχαίοι. Ως παράδειγμα, αναφέρεται ότι δύο από τα μεγαλύτερα πλοία που πρόκειται να ναυπηγηθούν στην Τουρκία θα κατασκευαστούν από ναυπηγείο συμφερόντων του ίδιου ομίλου όπου εντάσσεται και ο εντολέας της παραγγελίας.
Σημειώνεται παράλληλα ότι, την τρέχουσα περίοδο, το σύνολο των υπό παραγγελία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε όρους μεταφορικής ικανότητας αγγίζει τα 10 εκατ. TEUs. Η εν λόγω μεταφορική ικανότητα ξεπερνά το 31% ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου containerships.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ