
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk carriers καταγράφεται υποτονική από την εκκίνηση του έτους.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αξίες των μεταχειρισμένων bulk carriers, όπου τα «συναισθήματα» καταγράφονται ανάμεικτα για τα διαφορετικά μεγέθη πλοίων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής G. Moundreas (Παρασκευή 17 Οκτωβρίου), μέχρι στιγμής το 2025 οι μέσες αξίες των μεταχειρισμένων bulk carriers ηλικίας 5 ετών διαμορφώνονταν ως εξής:
Τα Capesizes συνιστούν τη «φωτεινή» εξαίρεση στη δευτερογενή αγορά των bulk carriers, καθώς οι τιμές τους σημειώνουν άνοδο της τάξης του 6% σε σχέση με το 2024. Στον αντίποδα, οι αξίες των Supramaxes – Ultramaxes και των Panamaxes – Kamsarmaxes έχουν υποχωρήσει σημαντικά και συγκεκριμένα κατά 10,9% και 11,9% αντίστοιχα. Τέλος, οι αξίες των Handysizes παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες, σημειώνοντας οριακή άνοδο της τάξης του 4%.
Πηγή: G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ