
Σημαντικά ποσά έχουν επενδυθεί τους τελευταίους έξι μήνες σε δεξαμενόπλοια, δείγμα του αμείωτου ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών σε μία κατά τα άλλα έντονα μεταβαλλόμενη αγορά. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη VesselsValue, οι κορυφαίοι δέκα αγοραστές «έριξαν» αθροιστικά $1,3 δισ. σε δεξαμενόπλοια εντός του τελευταίου εξαμήνου.
Ανεξάρτητα από τα χαμηλά επίπεδα στα οποία κινήθηκε η δευτερογενής αγορά το 2025, σε σύγκριση με το 2024, λόγω αβεβαιότητας, εντούτοις η δραστηριότητα της αγοράς δεν έχει αποδυναμωθεί εντελώς. Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο διαμορφώνονται θετικά ως προς τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων και ως απότοκο οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται την ευκαιρία για να ανανεώσουν τον στόλο τους. Σύμμαχο βέβαια αποτελεί το γεγονός ότι οι τιμές των δεξαμενόπλοιων δεν κυμαίνονται στα υψηλά επίπεδα του 2024.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, μεταξύ των εταιρειών με τις υψηλότερες επενδύσεις, πάνω από τις μισές εδρεύουν στην Ελλάδα. Η VesselsValue αναφέρει ότι στην Ελλάδα πρωταγωνιστής στις επενδύσεις το τελευταίο εξάμηνο ήταν η εταιρεία Naftomar, με $192 εκατ. για την αγορά έξι δεξαμενόπλοιων από την BP. Η ελληνικών συμφερόντων IMS SA αγόρασε πέντε δεξαμενόπλοια (τέσσερα MR και ένα LR2) έναντι $123,3 εκατ. Τις μεγαλύτερες σε όρους αξίας επενδύσεις πραγματοποίησε η Polembrοs Shipping, καθώς δαπάνησε $262,8 [AS1] εκατ. για τέσσερα πλοία.
Σημαντικά ποσά διέθεσαν επίσης οι Stealth Maritime ($71,1 εκατ.) αλλά και η «νέα» στον ναυτιλιακό στίβο Venergy, συμφερόντων του κ. Βασιλειάδη ($116,5 εκατ.).
Την ίδια ώρα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 60% των αγορών αφορούσε τα MR tankers. Βέβαια, η αξία των πιο σύγχρονων MRs έχει χαράξει ανοδική πορεία το τελευταίο εξάμηνο. Παραδείγματος χάριν, η μέση τιμή για ένα πλοίο πενταετίας των 50.000 dwt έχει καταγράψει άνοδο κατά 3,13% από τον Μάρτιο, από τα $40,11 εκατ., στα $41,36 εκατ. Στον αντίποδα, τα γηραιότερα πλοία 20ετίας των 45.000 dwt κατέγραψαν πτώση κατά 19,86%, από τα $14,5 εκατ. στα $11,62 εκατ.
[AS1]$262,8 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ