
Σημαντικά ποσά έχουν επενδυθεί τους τελευταίους έξι μήνες σε δεξαμενόπλοια, δείγμα του αμείωτου ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών σε μία κατά τα άλλα έντονα μεταβαλλόμενη αγορά. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη VesselsValue, οι κορυφαίοι δέκα αγοραστές «έριξαν» αθροιστικά $1,3 δισ. σε δεξαμενόπλοια εντός του τελευταίου εξαμήνου.
Ανεξάρτητα από τα χαμηλά επίπεδα στα οποία κινήθηκε η δευτερογενής αγορά το 2025, σε σύγκριση με το 2024, λόγω αβεβαιότητας, εντούτοις η δραστηριότητα της αγοράς δεν έχει αποδυναμωθεί εντελώς. Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο διαμορφώνονται θετικά ως προς τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων και ως απότοκο οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται την ευκαιρία για να ανανεώσουν τον στόλο τους. Σύμμαχο βέβαια αποτελεί το γεγονός ότι οι τιμές των δεξαμενόπλοιων δεν κυμαίνονται στα υψηλά επίπεδα του 2024.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, μεταξύ των εταιρειών με τις υψηλότερες επενδύσεις, πάνω από τις μισές εδρεύουν στην Ελλάδα. Η VesselsValue αναφέρει ότι στην Ελλάδα πρωταγωνιστής στις επενδύσεις το τελευταίο εξάμηνο ήταν η εταιρεία Naftomar, με $192 εκατ. για την αγορά έξι δεξαμενόπλοιων από την BP. Η ελληνικών συμφερόντων IMS SA αγόρασε πέντε δεξαμενόπλοια (τέσσερα MR και ένα LR2) έναντι $123,3 εκατ. Τις μεγαλύτερες σε όρους αξίας επενδύσεις πραγματοποίησε η Polembrοs Shipping, καθώς δαπάνησε $262,8 [AS1] εκατ. για τέσσερα πλοία.
Σημαντικά ποσά διέθεσαν επίσης οι Stealth Maritime ($71,1 εκατ.) αλλά και η «νέα» στον ναυτιλιακό στίβο Venergy, συμφερόντων του κ. Βασιλειάδη ($116,5 εκατ.).
Την ίδια ώρα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 60% των αγορών αφορούσε τα MR tankers. Βέβαια, η αξία των πιο σύγχρονων MRs έχει χαράξει ανοδική πορεία το τελευταίο εξάμηνο. Παραδείγματος χάριν, η μέση τιμή για ένα πλοίο πενταετίας των 50.000 dwt έχει καταγράψει άνοδο κατά 3,13% από τον Μάρτιο, από τα $40,11 εκατ., στα $41,36 εκατ. Στον αντίποδα, τα γηραιότερα πλοία 20ετίας των 45.000 dwt κατέγραψαν πτώση κατά 19,86%, από τα $14,5 εκατ. στα $11,62 εκατ.
[AS1]$262,8 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με «χαμόγελα» ολοκληρώθηκε το γ΄ τρίμηνο του έτους για την Embraer, καθώς η βραζιλιάνικη εταιρεία συνέχισε με γοργούς ρυθμούς τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Κατά…
Από τις αρχές του 2025, η Κίνα έχει εισαγάγει 165,4 εκατ. τόνους βωξίτη, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με την ίδια…
Όπως ανακοινώθηκε από την εκδοτική εταιρεία Ελληνικές Ναυτιλιακές Εκδόσεις ΕΠΕ, απεβίωσε η Αναστασία Αμαλία Φασούλα-Σκολαρίκου, εταίρος και επί σειρά ετών συνδιαχειρίστρια της εταιρείας, η…
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…
Σε μια μέτρια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου για τον Νοέμβριο κατέληξαν οι οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+, κατά τη συνεδρίασή τους την Κυριακή 5 Οκτωβρίου.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ