
Σημαντικά ποσά έχουν επενδυθεί τους τελευταίους έξι μήνες σε δεξαμενόπλοια, δείγμα του αμείωτου ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών σε μία κατά τα άλλα έντονα μεταβαλλόμενη αγορά. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη VesselsValue, οι κορυφαίοι δέκα αγοραστές «έριξαν» αθροιστικά $1,3 δισ. σε δεξαμενόπλοια εντός του τελευταίου εξαμήνου.
Ανεξάρτητα από τα χαμηλά επίπεδα στα οποία κινήθηκε η δευτερογενής αγορά το 2025, σε σύγκριση με το 2024, λόγω αβεβαιότητας, εντούτοις η δραστηριότητα της αγοράς δεν έχει αποδυναμωθεί εντελώς. Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο διαμορφώνονται θετικά ως προς τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων και ως απότοκο οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται την ευκαιρία για να ανανεώσουν τον στόλο τους. Σύμμαχο βέβαια αποτελεί το γεγονός ότι οι τιμές των δεξαμενόπλοιων δεν κυμαίνονται στα υψηλά επίπεδα του 2024.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, μεταξύ των εταιρειών με τις υψηλότερες επενδύσεις, πάνω από τις μισές εδρεύουν στην Ελλάδα. Η VesselsValue αναφέρει ότι στην Ελλάδα πρωταγωνιστής στις επενδύσεις το τελευταίο εξάμηνο ήταν η εταιρεία Naftomar, με $192 εκατ. για την αγορά έξι δεξαμενόπλοιων από την BP. Η ελληνικών συμφερόντων IMS SA αγόρασε πέντε δεξαμενόπλοια (τέσσερα MR και ένα LR2) έναντι $123,3 εκατ. Τις μεγαλύτερες σε όρους αξίας επενδύσεις πραγματοποίησε η Polembrοs Shipping, καθώς δαπάνησε $262,8 [AS1] εκατ. για τέσσερα πλοία.
Σημαντικά ποσά διέθεσαν επίσης οι Stealth Maritime ($71,1 εκατ.) αλλά και η «νέα» στον ναυτιλιακό στίβο Venergy, συμφερόντων του κ. Βασιλειάδη ($116,5 εκατ.).
Την ίδια ώρα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 60% των αγορών αφορούσε τα MR tankers. Βέβαια, η αξία των πιο σύγχρονων MRs έχει χαράξει ανοδική πορεία το τελευταίο εξάμηνο. Παραδείγματος χάριν, η μέση τιμή για ένα πλοίο πενταετίας των 50.000 dwt έχει καταγράψει άνοδο κατά 3,13% από τον Μάρτιο, από τα $40,11 εκατ., στα $41,36 εκατ. Στον αντίποδα, τα γηραιότερα πλοία 20ετίας των 45.000 dwt κατέγραψαν πτώση κατά 19,86%, από τα $14,5 εκατ. στα $11,62 εκατ.
[AS1]$262,8 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ