
Σε νέα φάση κλιμάκωσης εισέρχεται η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, με τις διά θαλάσσης αποστολές σιδηρομεταλλεύματος να βρίσκονται στο επίκεντρο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Bloomberg, η κρατική εταιρεία China Mineral Resources Group (CMRG) έδωσε πρόσφατα εντολή στις χαλυβουργίες και στους εμπόρους της Κίνας να διακόψουν προσωρινά τις αγορές φορτίων σιδηρομεταλλεύματος σε δολάρια από την BHP. Πρόκειται για μια κίνηση σε συνέχεια της προηγούμενης προτροπής της CMRG για αναστολή των αγορών από το έργο Jimblebar της BHP, μετά το αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων για μακροπρόθεσμες συμφωνίες.
Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο καταναλωτή σιδηρομεταλλεύματος και ως εκ τούτου απορροφά το 75% των διά θαλάσσης αποστολών σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως. Προκειμένου, λοιπόν, να ενισχύσει τη διαπραγματευτική του δύναμη και την τιμολογιακή του ισχύ στην αγορά του iron ore, το Πεκίνο προέβη το 2022 στη σύσταση της CMRG.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Αύγουστο η BHP ανακοίνωσε ότι τα ετήσια κέρδη της υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών. Το γεγονός αυτό συνιστά απότοκο της υποτονικής κινεζικής ζήτησης, η οποία άσκησε καθοδικές πιέσεις στις τιμές του σιδηρομεταλλεύματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ