
Σε νέα φάση κλιμάκωσης εισέρχεται η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, με τις διά θαλάσσης αποστολές σιδηρομεταλλεύματος να βρίσκονται στο επίκεντρο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Bloomberg, η κρατική εταιρεία China Mineral Resources Group (CMRG) έδωσε πρόσφατα εντολή στις χαλυβουργίες και στους εμπόρους της Κίνας να διακόψουν προσωρινά τις αγορές φορτίων σιδηρομεταλλεύματος σε δολάρια από την BHP. Πρόκειται για μια κίνηση σε συνέχεια της προηγούμενης προτροπής της CMRG για αναστολή των αγορών από το έργο Jimblebar της BHP, μετά το αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων για μακροπρόθεσμες συμφωνίες.
Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο καταναλωτή σιδηρομεταλλεύματος και ως εκ τούτου απορροφά το 75% των διά θαλάσσης αποστολών σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως. Προκειμένου, λοιπόν, να ενισχύσει τη διαπραγματευτική του δύναμη και την τιμολογιακή του ισχύ στην αγορά του iron ore, το Πεκίνο προέβη το 2022 στη σύσταση της CMRG.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Αύγουστο η BHP ανακοίνωσε ότι τα ετήσια κέρδη της υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών. Το γεγονός αυτό συνιστά απότοκο της υποτονικής κινεζικής ζήτησης, η οποία άσκησε καθοδικές πιέσεις στις τιμές του σιδηρομεταλλεύματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ