
Οι ροές αργού πετρελαίου μέσω αγωγού, από την ημιαυτόνομη περιοχή του Κουρδιστάν στο Ιράκ προς την Τουρκία, επανεκκίνησαν στις 27 Σεπτεμβρίου, για πρώτη φορά ύστερα από δυόμισι χρόνια αδράνειας.
«Οι εργασίες ξεκίνησαν με ταχείς ρυθμούς και με πλήρη ομαλότητα, χωρίς να καταγραφούν σημαντικά τεχνικά προβλήματα», εξήγγειλε το Υπουργείο Πετρελαίου του Ιράκ.
Η συμφωνία μεταξύ του Ιράκ, της περιφερειακής κυβέρνησης του Κουρδιστάν και οκτώ πετρελαϊκών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, οδήγησε στην εκ νέου επαναλειτουργία του αγωγού Kirkuk-Ceyhan, σύμφωνα με το Reuters. Μάλιστα, η εξέλιξη αυτή θα επιτρέψει τη ροή έως και 190.000 βαρελιών αργού την ημέρα προς το λιμάνι Ceyhan της Τουρκίας, πρόσθεσε ο αρμόδιος υπουργός του Ιράκ.
Είναι άξιο αναφοράς ότι η Βαγδάτη είχε δεχτεί πιέσεις από τις ΗΠΑ για επανεκκίνηση των ροών από την ημιαυτόνομη αυτή περιοχή, καθώς ο Ντόναλντ Τραμπ επιδιώκει να εκμηδενίσει τις ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου.
Οι ροές μέσω του αγωγού είχαν διακοπεί μετά από απόφαση του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), κατά της οποίας η Τουρκική Δημοκρατία έχει ασκήσει έφεση, αναφέρει η Daily Sabbah.
Το ICC διέταξε την Άγκυρα να καταβάλει στη Βαγδάτη $1,5 δισ. ως αποζημίωση για τις μη εξουσιοδοτημένες εξαγωγές της περιφερειακής κυβέρνησης του Ιράκ μεταξύ του 2014 και του 2018.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το ενδιαφέρον για τα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδας από διάφορα επενδυτικά σχήματα έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα. Ανάμεσά τους και ο λιμένας Κατακόλου, στην…
Ανοιχτή «πληγή» για την οικονομία της Αιγύπτου εξακολουθούν να αποτελούν τα περιφερειακά γεωπολιτικά ζητήματα, τα οποία έχουν κατακρημνίσει τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ.…
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον προέβη πρόσφατα η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding Holdings Ltd. Συγκεκριμένα, η Yangzijiang ανακοίνωσε ότι οι…
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην…
Μια ριζοσπαστική απόφαση, που ενδέχεται να διαταράξει τις ροές αργού προς την Κίνα, έλαβαν πρόσφατα οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε έναν από τους…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ