
Θολό εξακολουθεί να παραμένει το τοπίο για τις ναυτιλιακές επενδύσεις, λαμβάνοντας υπόψη το εύθραυστο κανονιστικό περιβάλλον της ναυτιλίας, με τις εταιρείες να καλούνται να ανανεώσουν τους στόλους τους χωρίς την απαραίτητη διαθεσιμότητα καυσίμων σε ανταγωνιστικό κόστος.
Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη διάρκεια του 15ου Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum, ο Πρόεδρος και Chief Operating Officer της ΤΕN, κ. Γιώργος Σαρόγλου, αναφέρθηκε στη μακροπρόθεσμη στρατηγική που θα ακολουθήσει η εταιρεία για την ανάπτυξη του στόλου της.
Κατά βάση, η TEN σχεδιάζει να αντικαταστήσει τα γηραιότερα πλοία της εταιρείας με νεότευκτα. Η πρόθεσή της αυτή συνδράμει τη θεμελιώδη ιδέα της επιχείρησης να διαχειρίζεται νεότερα πλοία, όπως τόνισε ο κ. Σαρόγλου. Το orderbook ήδη περιλαμβάνει shuttle tankers πλοία, Suezmaxes και MRs, ενώ παράλληλα η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη εταιρεία έχει πουλήσει 17 πλοία τα τελευταία δύο χρόνια, μέσης ηλικίας 17,3 ετών.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου της, ο στόλος της TEN σήμερα διαθέτει, μεταξύ άλλων, έξι Aframaxes που φέρουν μηχανές διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG. Πρόκειται για μια τεχνολογία στην οποία η εταιρεία προτίθεται να επενδύσει ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ναυλωτών, τόνισε ο κ. Σαρόγλου. Ο Πρόεδρος της TEN υπογράμμισε ότι οι επενδύσεις σε οποιοδήποτε εναλλακτικό καύσιμο από την πλευρά των πλοιοκτητών εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από ναυλωτές στον κλάδο της ενέργειας, τους λεγόμενους «oil majors», οι οποίοι καθορίζουν την κλίμακα στην οποία παράγονται και προσφέρονται τα ενεργειακά αγαθά. Προκειμένου τα εναλλακτικά καύσιμα όπως το LNG και τα βιοκαύσιμα να γίνουν διαθέσιμα, «πρέπει να επενδύσουμε χρόνο», υπογράμμισε.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Σαρόγλου ανέφερε ότι οι στόχοι του IMO, σε συνάρτηση με την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου σε «καθαρές» πηγές ενέργειας, ενδέχεται να χρειαστεί να μετατεθούν για μετά το 2050, που έχει οριστεί ως βασικός στόχος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…

Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…

Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…

Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…

Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…

Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…

Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…

Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ