
Από τους μικρούς αρθρωτούς αντιδραστήρες (SMRs) έως τα πλωτά πυρηνικά εργοστάσια, πλήθος χωρών και εταιρειών επενδύουν σε λύσεις που συνδυάζουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, αξιοπιστία και μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα. Η ναυτιλία, με τις μεγάλες ενεργειακές ανάγκες της και την πίεση για αποανθρακοποίηση, τοποθετείται πλέον στο κέντρο αυτής της τεχνολογικής μετάβασης.
«Η πυρηνική ενέργεια αναδεικνύεται πλέον σε νόμιμη, πρακτική και επεκτάσιμη λύση για ένα ευρύ φάσμα χρήσεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Είναι μια αξιόπιστη μακροπρόθεσμη λύση, όχι μόνο λόγω της δυνατότητάς της να μειώσει τις εκπομπές αέριων ρύπων, αλλά επειδή προσφέρει απαράμιλλη ενεργειακή αξιοπιστία και ανεξαρτησία», ανέφερε μεταξύ άλλων ο CEO του ΑΒS Christopher J. Wiernicki.
Στο συνέδριο Core Power Argo στην Αθήνα, ο ABS παρουσίασε το όραμά του για την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας ως πρακτικής και κλιμακούμενης λύσης για τον ναυτιλιακό κλάδο. Ο οδικός χάρτης περιλαμβάνει αρχικές εφαρμογές σε χερσαίες υποδομές, όπως η τροφοδοσία λιμανιών και η παραγωγή υδρογόνου, ενώ στη συνέχεια η τεχνολογία επεκτείνεται σε πλατφόρμες συνθετικών καυσίμων, συστήματα αφαλάτωσης και, σε επόμενο στάδιο, εμπορικά πλοία με πυρηνική πρόωση.
Ήδη, μια Κοινή Αναπτυξιακή Συνεργασία μεταξύ ABS, Core Power και Athlos βρίσκεται σε εξέλιξη, με στόχο την ανάπτυξη πλωτών πυρηνικών μονάδων παραγωγής ενέργειας στη Μεσόγειο. Το έργο εστιάζει στον εντοπισμό κατάλληλων τοποθεσιών σε νησιά, λιμάνια και παράκτιες κοινότητες, ανοίγοντας τον δρόμο για την εμπορική αξιοποίηση της πλωτής πυρηνικής τεχνολογίας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προοπτικές για τα πλωτά κέντρα δεδομένων που τροφοδοτούνται με πυρηνική ενέργεια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, έως το 2050 θα μπορούσαν να κατακτήσουν μέχρι και το 10% της παγκόσμιας αγοράς. Στις ΗΠΑ μόνο, υπολογίζεται ότι θα μπορούσαν να λειτουργούν εννέα τέτοιες εγκαταστάσεις, ενώ η συνολική αγορά των κέντρων δεδομένων αναμένεται να φτάσει τα $212 δισ. έως το 2029.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ουκρανικά ναυτικά μη επανδρωμένα σκάφη έπληξαν σήμερα και κατέστησαν ανενεργό ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας, ενώ διέπλεε την αποκλειστική οικονομική…

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ