
Από τους μικρούς αρθρωτούς αντιδραστήρες (SMRs) έως τα πλωτά πυρηνικά εργοστάσια, πλήθος χωρών και εταιρειών επενδύουν σε λύσεις που συνδυάζουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, αξιοπιστία και μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα. Η ναυτιλία, με τις μεγάλες ενεργειακές ανάγκες της και την πίεση για αποανθρακοποίηση, τοποθετείται πλέον στο κέντρο αυτής της τεχνολογικής μετάβασης.
«Η πυρηνική ενέργεια αναδεικνύεται πλέον σε νόμιμη, πρακτική και επεκτάσιμη λύση για ένα ευρύ φάσμα χρήσεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Είναι μια αξιόπιστη μακροπρόθεσμη λύση, όχι μόνο λόγω της δυνατότητάς της να μειώσει τις εκπομπές αέριων ρύπων, αλλά επειδή προσφέρει απαράμιλλη ενεργειακή αξιοπιστία και ανεξαρτησία», ανέφερε μεταξύ άλλων ο CEO του ΑΒS Christopher J. Wiernicki.
Στο συνέδριο Core Power Argo στην Αθήνα, ο ABS παρουσίασε το όραμά του για την αξιοποίηση της πυρηνικής ενέργειας ως πρακτικής και κλιμακούμενης λύσης για τον ναυτιλιακό κλάδο. Ο οδικός χάρτης περιλαμβάνει αρχικές εφαρμογές σε χερσαίες υποδομές, όπως η τροφοδοσία λιμανιών και η παραγωγή υδρογόνου, ενώ στη συνέχεια η τεχνολογία επεκτείνεται σε πλατφόρμες συνθετικών καυσίμων, συστήματα αφαλάτωσης και, σε επόμενο στάδιο, εμπορικά πλοία με πυρηνική πρόωση.
Ήδη, μια Κοινή Αναπτυξιακή Συνεργασία μεταξύ ABS, Core Power και Athlos βρίσκεται σε εξέλιξη, με στόχο την ανάπτυξη πλωτών πυρηνικών μονάδων παραγωγής ενέργειας στη Μεσόγειο. Το έργο εστιάζει στον εντοπισμό κατάλληλων τοποθεσιών σε νησιά, λιμάνια και παράκτιες κοινότητες, ανοίγοντας τον δρόμο για την εμπορική αξιοποίηση της πλωτής πυρηνικής τεχνολογίας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προοπτικές για τα πλωτά κέντρα δεδομένων που τροφοδοτούνται με πυρηνική ενέργεια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, έως το 2050 θα μπορούσαν να κατακτήσουν μέχρι και το 10% της παγκόσμιας αγοράς. Στις ΗΠΑ μόνο, υπολογίζεται ότι θα μπορούσαν να λειτουργούν εννέα τέτοιες εγκαταστάσεις, ενώ η συνολική αγορά των κέντρων δεδομένων αναμένεται να φτάσει τα $212 δισ. έως το 2029.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…

Μια καινοτόμος τεχνολογία θαλάσσιας δέσμευσης άνθρακα, βασισμένη στη φυσική διεργασία της αντίδρασης διοξειδίου του άνθρακα με ασβεστόλιθο και θαλασσινό νερό, προωθείται προς εφαρμογή στη…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αναμένεται να ψηφίσει σήμερα επί σχεδίου Ψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου για την ανανέωση του καθεστώτος κυρώσεων στην Υεμένη για…

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν ανταλλακτικών για μαχητικά και μεταγωγικά αεροσκάφη και υπηρεσίες υποστήριξης έναντι τιμήματος 330 εκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε…

Με ρεκόρ επιβατικής κίνησης αναμένεται να κλείσει το 2025 για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, όπως επισημάνθηκε χθες σε εκπροσώπους του τύπου, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ