
Με «κομμένη» την ανάσα αναμένει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα τη συνεδρίαση της MEPC στο Λονδίνο στις 17 Οκτωβρίου, αναφορικά με το IMO Net-Zero Framework.
Στο πλαίσιο αυτό, μέσω σχετικής ανακοίνωσης, η Danish Shipping, θεσμικός φορέας εκπροσώπησης των Δανών εφοπλιστών, εκφράζει την πλήρη στήριξή της στο προτεινόμενο πλαίσιο του IMO. Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της κλιματικής μετάβασης της ναυτιλίας συνιστά η κατακόρυφη αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων, ιδίως στην Ευρώπη.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη εισαγάγει το EU ETS και το FuelEU Maritime. Το 2026, όταν το EU ETS τεθεί σε πλήρη εφαρμογή, οι δανικές ναυτιλιακές εταιρείες αναμένεται να συνεισφέρουν περίπου 510 εκατ. ευρώ στο σύστημα. Υπό αυτό το πρίσμα, η Danish Shipping προτείνει τα έσοδα από το ETS να διατεθούν για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων.
«Αυτά τα κεφάλαια πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να επιταχυνθεί η παραγωγή πράσινων καυσίμων στην Ευρώπη. Οι ναυτιλιακές μας εταιρείες είναι έτοιμες να μεταπηδήσουν στα εναλλακτικά καύσιμα, αλλά δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε άλλες περιοχές να μας ξεπεράσουν. Αντιμετωπίζουμε επενδύσεις δισεκατομμυρίων», δήλωσε ο Jacob K. Clasen, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Danish Shipping.
Τέλος, επισήμανε την επιτακτική ανάγκη ευθυγράμμισης της κλιματικής πολιτικής της ΕΕ με το επικείμενο διεθνές πλαίσιο του IMO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ