
Με «κομμένη» την ανάσα αναμένει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα τη συνεδρίαση της MEPC στο Λονδίνο στις 17 Οκτωβρίου, αναφορικά με το IMO Net-Zero Framework.
Στο πλαίσιο αυτό, μέσω σχετικής ανακοίνωσης, η Danish Shipping, θεσμικός φορέας εκπροσώπησης των Δανών εφοπλιστών, εκφράζει την πλήρη στήριξή της στο προτεινόμενο πλαίσιο του IMO. Ωστόσο, υπογραμμίζει ότι βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της κλιματικής μετάβασης της ναυτιλίας συνιστά η κατακόρυφη αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων, ιδίως στην Ευρώπη.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη εισαγάγει το EU ETS και το FuelEU Maritime. Το 2026, όταν το EU ETS τεθεί σε πλήρη εφαρμογή, οι δανικές ναυτιλιακές εταιρείες αναμένεται να συνεισφέρουν περίπου 510 εκατ. ευρώ στο σύστημα. Υπό αυτό το πρίσμα, η Danish Shipping προτείνει τα έσοδα από το ETS να διατεθούν για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων.
«Αυτά τα κεφάλαια πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να επιταχυνθεί η παραγωγή πράσινων καυσίμων στην Ευρώπη. Οι ναυτιλιακές μας εταιρείες είναι έτοιμες να μεταπηδήσουν στα εναλλακτικά καύσιμα, αλλά δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε άλλες περιοχές να μας ξεπεράσουν. Αντιμετωπίζουμε επενδύσεις δισεκατομμυρίων», δήλωσε ο Jacob K. Clasen, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Danish Shipping.
Τέλος, επισήμανε την επιτακτική ανάγκη ευθυγράμμισης της κλιματικής πολιτικής της ΕΕ με το επικείμενο διεθνές πλαίσιο του IMO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…

Σε μια κρίσιμη συγκυρία για την ενεργειακή θωράκιση της Ευρώπης, ένεκα της ρωσικής «απεξάρτησης», η Γερμανία επιταχύνει τις διαδικασίες στις υποδομές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ