
Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε σε πρόσφατα τα στοιχεία για τη μεταφορά φυσικού αερίου, μέσω αγωγών, στην Ελληνική επικράτεια, για τo έτος 2024.
Όσον αφορά το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), σύμφωνα με τα στοιχεία του Διαχειριστή, το συνολικό μήκος των αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου ανήλθε σε 1.471 χιλιόμετρα. Ειδικότερα, 517 χιλιόμετρα
αφορούσαν στον κεντρικό αγωγό μεταφοράς αερίου υψηλής πίεσης και 954 χιλιόμετρα στους αγωγούς τροφοδοσίας των διαφόρων περιοχών της Χώρας.
Οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών μεταφοράς φυσικού αερίου ανήλθαν το 2024 σε 5.398 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 11,1% σε σχέση με το 2023, όπου οι αντίστοιχες δαπάνες ανήλθαν σε 4.857 χιλ. ευρώ. Οι επενδύσεις σε νέες υποδομές ανήλθαν σε 230.752 χιλ. ευρώ το 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 28,6% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επενδύσεις του 2023, οι οποίες ανήλθαν σε 179.393 χιλ. ευρώ.
Αναφορικά με τις συνολικές εισαχθείσες ποσότητες (παραλαβές) φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), κατά το έτος 2024 παρατηρήθηκε αύξηση 2,4% σε σχέση με το 2023. Ομοίως, αύξηση κατά 2,2% παρουσίασαν οι συνολικές εξαχθείσες ποσότητες (παραδόσεις) φυσικού αερίου από τα σημεία εξόδου του ΕΣΦΑ, το 2024 σε σύγκριση με το 2023.
Το μεταφορικό έργο κατά το 2024 ανήλθε σε 1.253,0 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm), παρουσιάζοντας αύξηση κατά 113,1% σε σχέση με το 2023, που ήταν 588,1 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm).
Κατά το 2024 σε σύγκριση με το 2023 παρατηρήθηκε μείωση τόσο στο ποσοστό εισαγωγών φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου ως προς την τεχνική δυναμικότητά τους, από 46,6% σε 33,1%, όσο και στο ποσοστό παραδόσεων φυσικού αερίου στα σημεία εξόδου ως προς την τεχνική δυναμικότητά τους, από 21,6% σε 18,5%.
Σημείωνεται ότι εκτός από το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) υφίσταται και το Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου το οποίο αποτελείται από τον διασυνδετήριο αγωγό TAP (Trans Adriatic Pipeline) και από τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB). Μέσω του αγωγού TAP μεταφέρεται φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας
στην Ευρώπη και το μήκος του στην Ελληνική επικράτεια ανέρχεται σε 550,8 χιλιόμετρα. Η λειτουργία του αγωγού TAP ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020. Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) έχει μήκος στην Ελληνική επικράτεια 31,6 χιλιόμετρα και η λειτουργία του αγωγού ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022.
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πάνω από 1.500 πτήσεις εσωτερικού στις ΗΠΑ ακυρώθηκαν σήμερα, τέταρτη συναπτή ημέρα που οι ακυρώσεις πτήσεων ξεπέρασαν τις 1.000, καθώς η στάση πληρωμών στο…

Η Κίνα εξήγγειλε ότι αναστέλλει για ένα έτος τις κυρώσεις σε βάρος πέντε αμερικανικών θυγατρικών της νοτιοκορεατικής Hanwha Ocean Co., σε μια κίνηση που…

Οι δύο δυνάμεις εμπλέκονται εδώ και μήνες σε εμπορική σύγκρουση, η οποία έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία. Οι επιπλέον δασμοί που είχαν επιβάλει…

Η απόδοση της αιολικής υποβοήθησης πρόωσης (Wind-Assisted Propulsion Systems – WAPS) βελτιώνεται ακόμα περισσότερο. Η φινλανδική Bluetech, ειδικευμένη στη ναυπηγική ενεργειακής απόδοσης, παρουσίασε ένα…

Η τεχνολογία ship-to-ship ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) επιτρέπει τη μεταφορά καυσίμου απευθείας από δεξαμενόπλοιο σε πλοίο-παραλήπτη, χωρίς την ανάγκη μόνιμων υποδομών στις…

Μια νέα συμμαχία συγκροτήθηκε στον χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας, μεταξύ της HD Hyundai Heavy Industries και της Huntington Ingalls, μιας αμερικανικής εταιρείας ναυπήγησης πολεμικών…

Η AD Ports Group εξήγγειλε συμφωνία (Joint Venture and Shareholders agreement) με τη γαλλική CMA CGM Group για την απόκτηση του 20% στον Διεθνή…

Στο κλειστό κλαμπ των «εκατομμυριούχων» ανήκει πλέον η HMM, καθώς η μεταφορική ικανότητα του στόλου της νοτιοκορεατικής εταιρείας έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ