
Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε σε πρόσφατα τα στοιχεία για τη μεταφορά φυσικού αερίου, μέσω αγωγών, στην Ελληνική επικράτεια, για τo έτος 2024.
Όσον αφορά το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), σύμφωνα με τα στοιχεία του Διαχειριστή, το συνολικό μήκος των αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου ανήλθε σε 1.471 χιλιόμετρα. Ειδικότερα, 517 χιλιόμετρα
αφορούσαν στον κεντρικό αγωγό μεταφοράς αερίου υψηλής πίεσης και 954 χιλιόμετρα στους αγωγούς τροφοδοσίας των διαφόρων περιοχών της Χώρας.
Οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών μεταφοράς φυσικού αερίου ανήλθαν το 2024 σε 5.398 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 11,1% σε σχέση με το 2023, όπου οι αντίστοιχες δαπάνες ανήλθαν σε 4.857 χιλ. ευρώ. Οι επενδύσεις σε νέες υποδομές ανήλθαν σε 230.752 χιλ. ευρώ το 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 28,6% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επενδύσεις του 2023, οι οποίες ανήλθαν σε 179.393 χιλ. ευρώ.
Αναφορικά με τις συνολικές εισαχθείσες ποσότητες (παραλαβές) φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), κατά το έτος 2024 παρατηρήθηκε αύξηση 2,4% σε σχέση με το 2023. Ομοίως, αύξηση κατά 2,2% παρουσίασαν οι συνολικές εξαχθείσες ποσότητες (παραδόσεις) φυσικού αερίου από τα σημεία εξόδου του ΕΣΦΑ, το 2024 σε σύγκριση με το 2023.
Το μεταφορικό έργο κατά το 2024 ανήλθε σε 1.253,0 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm), παρουσιάζοντας αύξηση κατά 113,1% σε σχέση με το 2023, που ήταν 588,1 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm).
Κατά το 2024 σε σύγκριση με το 2023 παρατηρήθηκε μείωση τόσο στο ποσοστό εισαγωγών φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου ως προς την τεχνική δυναμικότητά τους, από 46,6% σε 33,1%, όσο και στο ποσοστό παραδόσεων φυσικού αερίου στα σημεία εξόδου ως προς την τεχνική δυναμικότητά τους, από 21,6% σε 18,5%.
Σημείωνεται ότι εκτός από το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) υφίσταται και το Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου το οποίο αποτελείται από τον διασυνδετήριο αγωγό TAP (Trans Adriatic Pipeline) και από τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB). Μέσω του αγωγού TAP μεταφέρεται φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας
στην Ευρώπη και το μήκος του στην Ελληνική επικράτεια ανέρχεται σε 550,8 χιλιόμετρα. Η λειτουργία του αγωγού TAP ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020. Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) έχει μήκος στην Ελληνική επικράτεια 31,6 χιλιόμετρα και η λειτουργία του αγωγού ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022.
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό μομέντουμ φαίνεται να αναπτύσσει η αγορά των VLCCs τον Σεπτέμβριο, καθώς τα ευνοϊκά θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για την «εκτόξευση»…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της κατέγραψε η SeaHawk Gas, συμφερόντων της οικογένειας Κουρτέση. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
«H ανάγκη για ενίσχυση της συνδεσιμότητας, καθιστά απαραίτητη την ύπαρξη κατάλληλων υποδομών, ικανών να υποστηρίξουν ένα σύγχρονο και αποδοτικό σύστημα μεταφορών» τόνισε ο Υφυπουργός…
Σε κινήσεις εκκαθάρισης του διεθνούς νηολογίου της προχωρά η κυβέρνηση των Κομορών, με στόχο την απομάκρυνση των πλοίων του «σκιώδους στόλου». Ειδικότερα, τα πλοία…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, ανακοινώνει με υπερηφάνεια την υπογραφή Συμφωνίας Συνεργασίας…
The Arab Shipbuilding and Repair Yard Company (ASRY) has brought its annual summer internship program to a close for a group of university students…
Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν δήλωσε ότι θα επιδιώξει «πιο εντατικά» την ενίσχυση των σχέσεων με την Κίνα, όπως μεταδίδει σήμερα…
Το αναπάντεχο «μπλόκο» του ομίλου Adani στα πλοία που τελούν υπό δυτικές κυρώσεις αναμένεται να περιπλέξει το ενεργειακό τοπίο της Ινδίας, καθώς η εν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ