
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια ομάδα κορυφαίων πλοιοκτητριών και διαχειριστριών εταιρειών επιθυμεί αλλαγές στο προτεινόμενο πλαίσιο, την ίδια ώρα που οι ΗΠΑ το έχουν απορρίψει πιέζοντας μάλιστα και άλλες χώρες να πράξουν κάτι ανάλογο.
Η εν λόγω ομάδα, που περιλαμβάνει κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων όπως η Bahri και η Frontline, εκφράζει έντονες ανησυχίες για το προτεινόμενο πλαίσιο. Σε κοινή τους δήλωση στο Reuters σημειώνουν ότι «ως έχει, δεν πιστεύουμε ότι το IMO NZF θα συμβάλει αποτελεσματικά στην αποανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ούτε θα εξασφαλίσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού, όπως επιδιώκεται. [..] Πιστεύουμε ότι απαιτούνται κρίσιμες τροποποιήσεις στο NZF, συμπεριλαμβανομένης της εξέτασης ρεαλιστικών trajectories προτού να εξεταστεί η υιοθέτησή του».
Η κοινή δήλωση αναφέρει επίσης ότι είναι απαραίτητο οποιαδήποτε συμφωνία να αποφεύγει «υπερβολικά οικονομικά βάρη και πληθωριστικές πιέσεις στον τελικό καταναλωτή».
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Arsenio Dominguez, στο περιθώριο του Capital Link στο Λονδίνο, εμφανίστηκε βέβαιος ότι η συμφωνία θα υιοθετηθεί τον επόμενο μήνα.
Η ελληνική πλευρά
Σε πρόσφατη συνάντηση που είχε ο Έλληνας Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας με τον κ. Dominguez διατύπωσε την άποψη στο εφαρμοστικό πλαίσιο του ΙΜΟ Net-Zero Framework, απαιτούνται βελτιωτικές προσαρμογές, καθώς η έλλειψη πράσινων καυσίμων απαιτεί πιο ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα, δίκαιη μεταχείριση των μεταβατικών καυσίμων – όπως το LNG – αλλά και έξυπνη χρήση του μηχανισμού ανταμοιβής, ώστε να υποστηριχθεί η προσαρμογή και της bulk/tramp ναυτιλίας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι συμμερίζεται αυτές τις ανησυχίες του ναυτιλιακού κλάδου και υπογράμμισε ότι ο ΙΜΟ και τα κράτη μέλη του πρέπει να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους στην αποτελεσματική επίλυση όλων αυτών των ζητημάτων τους επόμενους μήνες, ώστε τα μέτρα που αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή το 2028, να είναι ρεαλιστικά και πρακτικά εφαρμόσιμα.
Η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα επίσης παρακολουθεί με αγωνία τις εξελίξεις, καθώς ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, θα επηρεαστεί σημαντικά από τις αποφάσεις του Οκτωβρίου. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι από ελληνικής πλευράς την κοινή επιστολή στο Reuters υπέγραψαν οι Capital Group, TMS Group, Centrofin, Marine Trust, Trust Bulkers, Common Progress, Dynacom, Dynagas, GasLog και Angelicoussis Group.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ