
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών να υποστούν βαριά οικονομικά πλήγματα κατά το β΄ τρίμηνο του 2025. Μάλιστα, βάσει δεδομένων του αναλυτή John McCown, η εν λόγω περίοδος σηματοδοτεί το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο κατά το οποίο οι εταιρείες της liner ναυτιλίας καταγράφουν μείωση στις εισπράξεις τους.
Συλλογικά, τα κέρδη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών διαμορφώθηκαν στα $4,4 δισ. κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2025, έναντι των $9,9 δισ. κατά το α΄ τρίμηνο του έτους. Πρόκειται δηλαδή για μείωση των καθαρών κερδών της τάξεως του 56% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2025. Επιπλέον, συγκριτικά με το β΄ τρίμηνο του 2024, τα καθαρά κέρδη των εταιρειών σημείωσαν κατακόρυφη πτώση κατά 63,7%, από τα $12 δισ. όπου είχαν ανέλθει. Ο αναλυτής John McCown αποδίδει τις επιδόσεις, κατά κύριο λόγο, στη δασμολογική πολιτική που έχει υιοθετήσει ευρέως η αμερικανική κυβέρνηση.
Παράλληλα, το μέλλον διαγράφεται ακόμα πιο αποθαρρυντικό για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του National Retail Federation, οι ροές εισαγόμενων προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες θα μειωθούν κατά 5,6% φέτος σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2024. Ως συνέπεια, θα ακολουθήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση, η οποία θα επηρεάσει όλο το μήκος του δικτύου μεταφορών containerships, και ιδίως τις γραμμές Ασίας-Βόρειας Αμερικής μέσω του Ειρηνικού. Όσον αφορά τα κέρδη των εταιρειών της liner ναυτιλίας για το γ΄ τρίμηνο του 2025, βάσει της έρευνας του McCown, αναμένεται ότι θα κυμανθούν μεταξύ $1,9 δισ. και $2,5 δισ. Αιτία της περαιτέρω μείωσης των κερδών συνιστούν τόσο η νωχελικότητα της ζήτησης το τελευταίο διάστημα όσο και το ρεκόρ παραγγελιών για νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ