
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών να υποστούν βαριά οικονομικά πλήγματα κατά το β΄ τρίμηνο του 2025. Μάλιστα, βάσει δεδομένων του αναλυτή John McCown, η εν λόγω περίοδος σηματοδοτεί το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο κατά το οποίο οι εταιρείες της liner ναυτιλίας καταγράφουν μείωση στις εισπράξεις τους.
Συλλογικά, τα κέρδη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών διαμορφώθηκαν στα $4,4 δισ. κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2025, έναντι των $9,9 δισ. κατά το α΄ τρίμηνο του έτους. Πρόκειται δηλαδή για μείωση των καθαρών κερδών της τάξεως του 56% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2025. Επιπλέον, συγκριτικά με το β΄ τρίμηνο του 2024, τα καθαρά κέρδη των εταιρειών σημείωσαν κατακόρυφη πτώση κατά 63,7%, από τα $12 δισ. όπου είχαν ανέλθει. Ο αναλυτής John McCown αποδίδει τις επιδόσεις, κατά κύριο λόγο, στη δασμολογική πολιτική που έχει υιοθετήσει ευρέως η αμερικανική κυβέρνηση.
Παράλληλα, το μέλλον διαγράφεται ακόμα πιο αποθαρρυντικό για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του National Retail Federation, οι ροές εισαγόμενων προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες θα μειωθούν κατά 5,6% φέτος σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2024. Ως συνέπεια, θα ακολουθήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση, η οποία θα επηρεάσει όλο το μήκος του δικτύου μεταφορών containerships, και ιδίως τις γραμμές Ασίας-Βόρειας Αμερικής μέσω του Ειρηνικού. Όσον αφορά τα κέρδη των εταιρειών της liner ναυτιλίας για το γ΄ τρίμηνο του 2025, βάσει της έρευνας του McCown, αναμένεται ότι θα κυμανθούν μεταξύ $1,9 δισ. και $2,5 δισ. Αιτία της περαιτέρω μείωσης των κερδών συνιστούν τόσο η νωχελικότητα της ζήτησης το τελευταίο διάστημα όσο και το ρεκόρ παραγγελιών για νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ