
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών να υποστούν βαριά οικονομικά πλήγματα κατά το β΄ τρίμηνο του 2025. Μάλιστα, βάσει δεδομένων του αναλυτή John McCown, η εν λόγω περίοδος σηματοδοτεί το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο κατά το οποίο οι εταιρείες της liner ναυτιλίας καταγράφουν μείωση στις εισπράξεις τους.
Συλλογικά, τα κέρδη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών διαμορφώθηκαν στα $4,4 δισ. κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2025, έναντι των $9,9 δισ. κατά το α΄ τρίμηνο του έτους. Πρόκειται δηλαδή για μείωση των καθαρών κερδών της τάξεως του 56% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2025. Επιπλέον, συγκριτικά με το β΄ τρίμηνο του 2024, τα καθαρά κέρδη των εταιρειών σημείωσαν κατακόρυφη πτώση κατά 63,7%, από τα $12 δισ. όπου είχαν ανέλθει. Ο αναλυτής John McCown αποδίδει τις επιδόσεις, κατά κύριο λόγο, στη δασμολογική πολιτική που έχει υιοθετήσει ευρέως η αμερικανική κυβέρνηση.
Παράλληλα, το μέλλον διαγράφεται ακόμα πιο αποθαρρυντικό για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του National Retail Federation, οι ροές εισαγόμενων προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες θα μειωθούν κατά 5,6% φέτος σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2024. Ως συνέπεια, θα ακολουθήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση, η οποία θα επηρεάσει όλο το μήκος του δικτύου μεταφορών containerships, και ιδίως τις γραμμές Ασίας-Βόρειας Αμερικής μέσω του Ειρηνικού. Όσον αφορά τα κέρδη των εταιρειών της liner ναυτιλίας για το γ΄ τρίμηνο του 2025, βάσει της έρευνας του McCown, αναμένεται ότι θα κυμανθούν μεταξύ $1,9 δισ. και $2,5 δισ. Αιτία της περαιτέρω μείωσης των κερδών συνιστούν τόσο η νωχελικότητα της ζήτησης το τελευταίο διάστημα όσο και το ρεκόρ παραγγελιών για νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Η μετάβαση προς τα έξυπνα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία επιταχύνεται, καθώς η HD Hyundai έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για το VesselWise από…
Στη λίστα προτεραιοτήτων της νιγηριανής κυβέρνησης συμπεριλαμβάνεται η ενίσχυση του ρόλου της χώρας ως βασικού «παίκτη» στον χάρτη της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου. Η επιδίωξη…
Σημάδια επιβράδυνσης της καθοδικής πορείας παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους ωστόσο να υποχωρούν για 17η διαδοχική εβδομάδα.…
Σε κλίμα εορταστικής ατμόσφαιρας, λίγες ώρες μετά την έναρξη της φετινής εκπαιδευτικής χρονιάς και τον συμβολικό εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του…
Από τις 14 Οκτωβρίου 2025, οι ΗΠΑ θα επιβάλλουν λιμενικά τέλη σε πλοία που ανήκουν ή διαχειρίζονται από κινεζικές εταιρείες, καθώς και σε πλοία…
Η ισραηλινή κυβέρνηση ανακοίνωσε τις πρώτες ώρες σήμερα ότι ενέκρινε την πρώτη φάση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και απελευθέρωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ