
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών να υποστούν βαριά οικονομικά πλήγματα κατά το β΄ τρίμηνο του 2025. Μάλιστα, βάσει δεδομένων του αναλυτή John McCown, η εν λόγω περίοδος σηματοδοτεί το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο κατά το οποίο οι εταιρείες της liner ναυτιλίας καταγράφουν μείωση στις εισπράξεις τους.
Συλλογικά, τα κέρδη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών διαμορφώθηκαν στα $4,4 δισ. κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου 2025, έναντι των $9,9 δισ. κατά το α΄ τρίμηνο του έτους. Πρόκειται δηλαδή για μείωση των καθαρών κερδών της τάξεως του 56% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2025. Επιπλέον, συγκριτικά με το β΄ τρίμηνο του 2024, τα καθαρά κέρδη των εταιρειών σημείωσαν κατακόρυφη πτώση κατά 63,7%, από τα $12 δισ. όπου είχαν ανέλθει. Ο αναλυτής John McCown αποδίδει τις επιδόσεις, κατά κύριο λόγο, στη δασμολογική πολιτική που έχει υιοθετήσει ευρέως η αμερικανική κυβέρνηση.
Παράλληλα, το μέλλον διαγράφεται ακόμα πιο αποθαρρυντικό για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του National Retail Federation, οι ροές εισαγόμενων προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες θα μειωθούν κατά 5,6% φέτος σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2024. Ως συνέπεια, θα ακολουθήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση, η οποία θα επηρεάσει όλο το μήκος του δικτύου μεταφορών containerships, και ιδίως τις γραμμές Ασίας-Βόρειας Αμερικής μέσω του Ειρηνικού. Όσον αφορά τα κέρδη των εταιρειών της liner ναυτιλίας για το γ΄ τρίμηνο του 2025, βάσει της έρευνας του McCown, αναμένεται ότι θα κυμανθούν μεταξύ $1,9 δισ. και $2,5 δισ. Αιτία της περαιτέρω μείωσης των κερδών συνιστούν τόσο η νωχελικότητα της ζήτησης το τελευταίο διάστημα όσο και το ρεκόρ παραγγελιών για νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ