
Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τη ραγδαία επέκταση του «σκιώδους στόλου» δεξαμενόπλοιων κρούει ο επικεφαλής οικονομολόγος της Trafigura, Saad Rahim, σε τοποθέτησή του στο πλαίσιο της APPEC 2025.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, σε δηλώσεις που παραχώρησε τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου, ο κ. Rahim εστίασε στον «σκιώδη στόλο» και στον κομβικό ρόλο του στη διατήρηση των ροών ρωσικού πετρελαίου. «Καθώς οι κυρώσεις αυξάνονται και οι περιορισμοί αυστηροποιούνται, το μέγεθος του “σκιώδους στόλου” αυξάνεται ολοένα και περισσότερο», επισήμανε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επέκταση του «σκιώδους στόλου» είναι βραδύτερη το 2025, ωστόσο η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων συνεχίζεται, καθώς νέα πλοία συχνά αντικαθιστούν εκείνα που βρίσκονται στη «μαύρη λίστα».
Παράλληλα, ο κ. Rahim σχολίασε τις πρόσφατες τάσεις της αγοράς πετρελαίου. Αναφερόμενος στους αμερικανικούς δασμούς, σημείωσε ότι μέχρι στιγμής ο αντίκτυπός τους στην παγκόσμια οικονομία και στη ζήτηση καυσίμων καταγράφεται περιορισμένος. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι δεν υπήρξε αρκετός χρόνος για να αποτυπωθούν τα πραγματικά «σημάδια» των δασμών της 1ης Αυγούστου στην πλευρά της ζήτησης.
Όσον αφορά την προσφορά πετρελαίου, ο Saad Rahim υπογράμμισε ότι ο αριθμός των εξεδρών άντλησης αργού στις ΗΠΑ έχει ήδη περιοριστεί. «Αν και η παραγωγή πετρελαίου δεν καταγράφει πτώση, η μείωση των εξεδρών αναμένεται να οδηγήσει αρχικά σε σταθεροποίηση της παραγωγής στα τρέχοντα επίπεδα και στη συνέχεια ενδεχομένως σε μείωσή της», σημείωσε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…

Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…

Μια στρατηγική σύμπραξη, που φιλοδοξεί να θέσει σε νέες βάσεις το μέλλον της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προωθεί ο νοτιοκορεατικός κολοσσός HD Hyundai, σύμφωνα με…

Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ