
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.
Ωστόσο, παρά την τεχνολογική πρόοδο, ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει καθοριστικός στον ναυτιλιακό κλάδο για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Inmarsat, θυγατρικής της Viasat, αποκαλύπτει ότι οι κλήσεις κινδύνου στη θάλασσα (distress calls) παραμένουν υψηλές, υπογραμμίζοντας τον ζωτικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα για την ασφαλή ναυσιπλοΐα.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με την εν λόγω έκθεση, ο αριθμός των distress calls GMDSS που καταγράφηκαν στο δίκτυο Inmarsat Maritime αυξήθηκε από 788 το 2023 σε 801 το 2024, κινούμενος σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τον ετήσιο μέσο όρο της περιόδου 2018-2023, των 800 κλήσεων ανά έτος.
Η έκθεση κάνει λόγο για μια ταραχώδη χρονιά για τη διεθνή ναυτιλία, με γεωπολιτικούς τριγμούς, συγκρούσεις, έντονα καιρικά φαινόμενα, πειρατεία και κυβερνοεπιθέσεις, τα οποία προσθέτουν επιπλέον πίεση στις ναυτιλιακές εταιρείες και στα πληρώματα. Παράλληλα με αυτούς τους κινδύνους, οι ναυτικοί αντιμετωπίζουν προκλήσεις που συνδέονται με τον ρυθμό και τον όγκο των νέων τεχνολογιών. Ενώ η ψηφιοποίηση και η αποανθρακοποίηση του κλάδου είναι απαραίτητες για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η εφαρμογή νέων συστημάτων έχει δημιουργήσει μια «πρόκληση υπερφόρτωσης» πληροφοριών για τους ναυτικούς. Ως εκ τούτου, αναδεικνύεται η ανάγκη οι νέες τεχνολογίες να υποστηρίζουν και όχι να επιβαρύνουν την ευημερία του πληρώματος.
Ο Peter Broadhurst, Senior Vice President, Safety and Regulatory της Inmarsat Maritime, δήλωσε: «Τα δεδομένα πρέπει να υποστηρίζουν τα πληρώματα και όχι να τα καταδυναστεύουν. Χρειαζόμαστε εξυπνότερα συστήματα για την αποτελεσματικότερη καταγραφή, αξιολόγηση και αξιοποίηση των δεδομένων, χωρίς να επιβαρύνουμε επιπλέον τους ναυτικούς».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ