
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.
Ωστόσο, παρά την τεχνολογική πρόοδο, ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει καθοριστικός στον ναυτιλιακό κλάδο για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Inmarsat, θυγατρικής της Viasat, αποκαλύπτει ότι οι κλήσεις κινδύνου στη θάλασσα (distress calls) παραμένουν υψηλές, υπογραμμίζοντας τον ζωτικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα για την ασφαλή ναυσιπλοΐα.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με την εν λόγω έκθεση, ο αριθμός των distress calls GMDSS που καταγράφηκαν στο δίκτυο Inmarsat Maritime αυξήθηκε από 788 το 2023 σε 801 το 2024, κινούμενος σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τον ετήσιο μέσο όρο της περιόδου 2018-2023, των 800 κλήσεων ανά έτος.
Η έκθεση κάνει λόγο για μια ταραχώδη χρονιά για τη διεθνή ναυτιλία, με γεωπολιτικούς τριγμούς, συγκρούσεις, έντονα καιρικά φαινόμενα, πειρατεία και κυβερνοεπιθέσεις, τα οποία προσθέτουν επιπλέον πίεση στις ναυτιλιακές εταιρείες και στα πληρώματα. Παράλληλα με αυτούς τους κινδύνους, οι ναυτικοί αντιμετωπίζουν προκλήσεις που συνδέονται με τον ρυθμό και τον όγκο των νέων τεχνολογιών. Ενώ η ψηφιοποίηση και η αποανθρακοποίηση του κλάδου είναι απαραίτητες για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η εφαρμογή νέων συστημάτων έχει δημιουργήσει μια «πρόκληση υπερφόρτωσης» πληροφοριών για τους ναυτικούς. Ως εκ τούτου, αναδεικνύεται η ανάγκη οι νέες τεχνολογίες να υποστηρίζουν και όχι να επιβαρύνουν την ευημερία του πληρώματος.
Ο Peter Broadhurst, Senior Vice President, Safety and Regulatory της Inmarsat Maritime, δήλωσε: «Τα δεδομένα πρέπει να υποστηρίζουν τα πληρώματα και όχι να τα καταδυναστεύουν. Χρειαζόμαστε εξυπνότερα συστήματα για την αποτελεσματικότερη καταγραφή, αξιολόγηση και αξιοποίηση των δεδομένων, χωρίς να επιβαρύνουμε επιπλέον τους ναυτικούς».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ