
Η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ έχει επηρεάσει, μεταξύ άλλων, και το θαλάσσιο εμπόριο των ΗΠΑ και ιδιαίτερα τις εξαγωγές άνθρακα. Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Howe Robinson Partners, τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους οι εν λόγω εξαγωγές διαμορφώνονται σε 55,5 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια πτώση 13,7%. Η «εξασθένηση» των εξαγωγών, οφείλεται −σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία− στον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, σε συνδυασμό με την επιτάχυνση της εγχώριας ζήτησης άνθρακα.
Είναι άξιο αναφοράς ότι οι αποστολές προς την Κίνα για το εν λόγω διάστημα ανήλθαν μόλις σε 0,9 εκατ. τόνους, από 7,5 εκατ. τόνους το πρώτο τρίμηνο πριν από την επιβολή των δασμών.
Για να αντισταθμίσουν το «κενό» προς την Κίνα, οι ΗΠΑ κινήθηκαν σε εναλλακτικές αγορές, όπως αυτή του Μαρόκου και της Ινδονησίας. Ωστόσο, η παράλληλη μείωση των εξαγωγών σε
Ινδία, ΕΕ, Βραζιλία και Ιαπωνία στάθηκε αποτρεπτικός παράγοντας στη βελτίωση της εικόνας σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές αμερικανικού άνθρακα.
Παρά τη γενική πτώση των ροών αμερικανικού άνθρακα, τα Kamsarmaxes δεν επηρεάστηκαν και κατέγραψαν βελτιωμένες επιδόσεις: μετέφεραν 34,2 εκατ. τόνους αμερικανικού άνθρακα τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους έναντι 31,2 εκατ. τόνων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Οι όγκοι των Ultramaxes μειώθηκαν στους 11,2 εκατ. τόνους από 13,1 εκατ. τόνους, ενώ μεγάλος χαμένος είναι τα Capesizes, των οποίων οι όγκοι έκαναν βουτιά στους 5,1 εκατ. τόνους από τους 10,5 εκατ. τόνους.
Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν θετικά σημάδια στον ορίζοντα, όπως επισημαίνει η Howe Robinson Partners. Τα αποθέματα φυσικού αερίου βρίσκονται και πάλι πάνω από τα τυπικά για την εποχή επίπεδα, ενώ οι τιμές έχουν μειωθεί. Το γεγονός αυτό, ενδεχομένως, σηματοδοτεί ότι η κατανάλωση θα μπορούσε να ενισχυθεί, επιβαρύνοντας τη ζήτηση θερμικού άνθρακα στις ΗΠΑ και ενισχύοντας κατ’ επέκταση το θαλάσσιο εμπόριο. Εν τω μεταξύ, η αυξανόμενη δυναμική της μετατροπής σιδηρομεταλλεύματος σε λιωμένο σίδηρο (blast furnace) σε Ινδία και ΝΑ Ασία πρόκειται να ενισχύσει άμεσα τους όγκους του εμπορίου μεταλλικού άνθρακα στις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ