
Η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ έχει επηρεάσει, μεταξύ άλλων, και το θαλάσσιο εμπόριο των ΗΠΑ και ιδιαίτερα τις εξαγωγές άνθρακα. Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Howe Robinson Partners, τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους οι εν λόγω εξαγωγές διαμορφώνονται σε 55,5 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια πτώση 13,7%. Η «εξασθένηση» των εξαγωγών, οφείλεται −σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία− στον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, σε συνδυασμό με την επιτάχυνση της εγχώριας ζήτησης άνθρακα.
Είναι άξιο αναφοράς ότι οι αποστολές προς την Κίνα για το εν λόγω διάστημα ανήλθαν μόλις σε 0,9 εκατ. τόνους, από 7,5 εκατ. τόνους το πρώτο τρίμηνο πριν από την επιβολή των δασμών.
Για να αντισταθμίσουν το «κενό» προς την Κίνα, οι ΗΠΑ κινήθηκαν σε εναλλακτικές αγορές, όπως αυτή του Μαρόκου και της Ινδονησίας. Ωστόσο, η παράλληλη μείωση των εξαγωγών σε Ινδία, ΕΕ, Βραζιλία και Ιαπωνία στάθηκε αποτρεπτικός παράγοντας στη βελτίωση της εικόνας σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές αμερικανικού άνθρακα.
Παρά τη γενική πτώση των ροών αμερικανικού άνθρακα, τα Kamsarmaxes δεν επηρεάστηκαν και κατέγραψαν βελτιωμένες επιδόσεις: μετέφεραν 34,2 εκατ. τόνους αμερικανικού άνθρακα τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους έναντι 31,2 εκατ. τόνων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Οι όγκοι των Ultramaxes μειώθηκαν στους 11,2 εκατ. τόνους από 13,1 εκατ. τόνους, ενώ μεγάλος χαμένος είναι τα Capesizes, των οποίων οι όγκοι έκαναν βουτιά στους 5,1 εκατ. τόνους από τους 10,5 εκατ. τόνους.
Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν θετικά σημάδια στον ορίζοντα, όπως επισημαίνει η Howe Robinson Partners. Τα αποθέματα φυσικού αερίου βρίσκονται και πάλι πάνω από τα τυπικά για την εποχή επίπεδα, ενώ οι τιμές έχουν μειωθεί. Το γεγονός αυτό, ενδεχομένως, σηματοδοτεί ότι η κατανάλωση θα μπορούσε να ενισχυθεί, επιβαρύνοντας τη ζήτηση θερμικού άνθρακα στις ΗΠΑ και ενισχύοντας κατ’ επέκταση το θαλάσσιο εμπόριο. Εν τω μεταξύ, η αυξανόμενη δυναμική της μετατροπής σιδηρομεταλλεύματος σε λιωμένο σίδηρο (blast furnace) σε Ινδία και ΝΑ Ασία πρόκειται να ενισχύσει άμεσα τους όγκους του εμπορίου μεταλλικού άνθρακα στις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε κλίμα εορταστικής ατμόσφαιρας, λίγες ώρες μετά την έναρξη της φετινής εκπαιδευτικής χρονιάς και τον συμβολικό εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του…
Η ισραηλινή κυβέρνηση ανακοίνωσε τις πρώτες ώρες σήμερα ότι ενέκρινε την πρώτη φάση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και απελευθέρωσης…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παραγγελιών για νεότευκτα LNG carriers κατά τη διάρκεια του 2025, τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται να δεινοπαθούν στην…
Σε εγρήγορση βρίσκεται η ναυτιλιακή κοινότητα ενόψει της επερχόμενης ψηφοφορίας για την υιοθέτηση του Net Zero Framework την επόμενη εβδομάδα, το οποίο αρχικά εγκρίθηκε…
Καθώς η αμμωνία αποκτά ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, έντονο ενδιαφέρον προσελκύουν οι πρωτοβουλίες ανάπτυξης υπηρεσιών bunkering αμμωνίας. Υπό…
Το οικονομικό έτος 2025 διαγράφεται ιδιαίτερα κερδοφόρο για τη Διώρυγα του Παναμά. Συγκεκριμένα, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανέφερε ότι τα κέρδη της…
Με μία θερμή υποδοχή, υψηλόβαθμα στελέχη του ελληνικού αερομεταφορέα SKY express καλωσόρισαν το 15ο Airbus και 29ο αεροσκάφος συνολικά – ένα υπερσύγχρονο Airbus Α320neo,…
Ο όγκος πετρελαίου στα δεξαμενόπλοια που πλέουν στους ωκεανούς του κόσμου έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών, η τελευταία ένδειξη της αύξησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ