
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει περαιτέρω την πίεση στα εν λόγω πλοία.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters, o όμιλος Adani προχώρησε στην απαγόρευση της εισόδου δεξαμενόπλοιων τα οποία υπόκεινται σε δυτικές κυρώσεις σε όλους τους υπό διαχείριση λιμένες του. Πρόκειται για μια αναπάντεχη κίνηση, η οποία δημιουργεί σκοπέλους για το ρωσο-ινδικό εμπόριο πετρελαίου.
Η εν λόγω απόφαση αναμένεται να πλήξει κορυφαία διυλιστήρια της Ινδίας, τα οποία προμηθεύονται ρωσικό αργό μέσω των λιμένων του ομίλου Adani, που διαχειρίζεται συνολικά 14 λιμένες σε όλη την Ινδία.
Η ανακοίνωση του ομίλου Adani ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Δεν θα επιτρέπεται η είσοδος, ο ελλιμενισμός ή η χρήση λιμενικών υπηρεσιών και εγκαταστάσεων σε πλοία που υπόκεινται σε κυρώσεις. Ο πράκτορας κάθε πλοίου υποχρεούται να παράσχει γραπτή δέσμευση ότι το πλοίο δεν υπόκειται σε κυρώσεις».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ινδία αποτελεί τον κορυφαίο διά θαλάσσης εισαγωγέα ρωσικού πετρελαίου. Μάλιστα, οι εν λόγω αποστολές διενεργούνται κυρίως μέσω δεξαμενόπλοιων του «σκιώδους στόλου», στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ