
Η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (Approval in Principle – AiP) από τον Lloyd’s Register για δύο νέες διατάξεις πλοίων μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000 κ.μ. Τα συγκεκριμένα πλοία είναι εξοπλισμένα με τέσσερις μονάδες του συστήματος Wind Challenger. Τα σχέδια αναπτύχθηκαν από κοινού με τα ναυπηγεία HD Hyundai Heavy Industries (HHI) και Samsung Heavy Industries (SHI), με παράλληλες εγκρίσεις ασφαλείας από τις σημαίες των Νήσων Μάρσαλ και της Λιβερίας.
Η τεχνολογική διαφοροποίηση αυτών των πλοίων δεν περιορίζεται στην προσθήκη αιολικών πτερύγων. Το Wind Challenger είναι μια άκαμπτη κατασκευή τριών τμημάτων, ύψους έως 49 μ. και πλάτους περίπου 15 μ., από σύνθετα υλικά ενισχυμένου πλαστικού ινών, που λειτουργεί με αυτοματοποιημένα συστήματα επέκτασης, αναδίπλωσης και περιστροφής. Η μηχανική πρόκληση εδώ έγκειται στη διασύνδεση του συστήματος με τα υφιστάμενα συστήματα πρόωσης και διαχείρισης φορτίου LNG. Αυτό έχει διπλή επίδραση: μειώνεται η κατανάλωση LNG και ταυτόχρονα μειώνονται οι εκπομπές μεθανίου λόγω ατελούς καύσης (methane slip). Με αυτόν τον τρόπο, η τεχνολογία δεν περιορίζεται στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που σχετίζεται ειδικά με το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο.
Για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη αεροδυναμική συμπεριφορά, η γέφυρα μετακινήθηκε προς την πλώρη, ελευθερώνοντας κατάστρωμα για τη σωστή διάταξη των τεσσάρων πτερύγων και βελτιώνοντας την αλληλεπίδρασή τους με τα ρεύματα αέρα. Η αποδοτικότητα του συστήματος βασίζεται σε αναλυτικούς αεροδυναμικούς υπολογισμούς και προσομοιώσεις CFD, που έδειξαν ότι η διάταξη τεσσάρων μονάδων μπορεί να εξασφαλίσει εξοικονόμηση καυσίμου έως 30% σε επιμέρους ταξίδια, με σταθερό ετήσιο μέσο όρο μεταξύ 15% και 20%. Οι τιμές αυτές διαφοροποιούνται ανάλογα με το προφίλ του ταξιδιού, τη μέση ταχύτητα και τις μετεωρολογικές συνθήκες.
Η διαδικασία έγκρισης AiP περιέλαβε εκτενείς εκτιμήσεις κινδύνου και λειτουργικής ασφάλειας, από την ορατότητα της γέφυρας και τις διαδρομές εκκένωσης έως τα πρωτόκολλα επείγουσας αναδίπλωσης σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
Η MOL σχεδιάζει να έχει σε λειτουργία 25 πλοία με Wind Challenger έως το 2030 και 80 έως το 2035. Ήδη έχουν παραδοθεί δύο σκάφη με το σύστημα και έχουν επιβεβαιωθεί παραγγελίες για εννέα ακόμη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ανάμεικτα ήταν εκ νέου τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς τα υγραεριοφόρα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας κατέγραψαν απώλειες, ενώ τα μικρότερου μεγέθους πλοία…
Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Tην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου…
Η Τουρκία θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από τη Ρωσία, ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας, Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ, ερωτηθείς…
Μια νέα πρόκληση αναδύεται για τις ενδοποτάμιες μεταφορές μέσω του Μισισιπή στις ΗΠΑ, καθώς η στάθμη του νερού μειώνεται διαρκώς, καθιστώντας δύσκολη τη διέλευση…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ