
Κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, οι πετρελαϊκές εισαγωγές της Ασίας σημείωσαν σημαντική άνοδο, με πρωταγωνιστές την Κίνα και την Ινδία, οι οποίες εισήγαγαν μεγάλες ποσότητες αργού από τη Μέση Ανατολή. Βάσει δεδομένων του Reuters, χώρες της Ασίας εισήγαγαν 27,18 εκατ. βαρέλια/ημέρα καθ’ όλη τη διάρκεια του Αυγούστου. Πρόκειται για μια άνοδο της τάξεως του 9,1%, σε σχέση με τα επίπεδα του Ιουλίου, και κατά 3,9% από τον ίδιο μήνα το 2024.
Βέβαια, ο περασμένος Ιούλιος ήταν και ο πιο άτονος μήνας μέσα στο έτος, όσον αφορά τις εισαγωγές αργού πετρελαίου από την Ασία. Επιπλέον, επιδόσεις του Ιουνίου ήταν κατά 2,6% καλύτερες του Αυγούστου, με 27,98 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Συνεπώς, δημιουργούνται ερωτηματικά σχετικά με το αν πραγματικά ανακάμπτει η ζήτηση πετρελαίου στην Ασία ή αν οι «καλές» επιδόσεις του Αυγούστου συνιστούν αποτέλεσμα άλλων παραγόντων, όπως η τιμή του αργού.
Μέχρι στιγμής, οι εισαγωγές αργού της Ασίας βρίσκονται σε συγκριτικά υψηλότερα επίπεδα, τόσο από τα επίπεδα του 2024 όσο και από τις εκτιμήσεις του ΟΠΕΚ για το θέμα.
Σημειώνεται ότι οι εισαγωγές του Αυγούστου ήταν κατά κύριο λόγο παραγγελίες που είχαν τοποθετηθεί από τον Μάιο έως και τα μέσα Ιουνίου, όπου η τιμή του πετρελαίου είχε υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα μέχρι τώρα για το 2025.
Συνεπώς, κατόπιν των γεωπολιτικών εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν, οι οποίες ώθησαν στα ύψη τις τιμές του πετρελαίου τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου, μπορεί κανείς να αναμένει ότι οι εισαγωγές πετρελαίου από την Ασία τον Σεπτέμβριο θα χαράξουν καθοδική πορεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανοιχτή «πληγή» για την οικονομία της Αιγύπτου εξακολουθούν να αποτελούν τα περιφερειακά γεωπολιτικά ζητήματα, τα οποία έχουν κατακρημνίσει τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ.…
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον προέβη πρόσφατα η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding Holdings Ltd. Συγκεκριμένα, η Yangzijiang ανακοίνωσε ότι οι…
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην…
Μια ριζοσπαστική απόφαση, που ενδέχεται να διαταράξει τις ροές αργού προς την Κίνα, έλαβαν πρόσφατα οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε έναν από τους…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Με ιταλικό αέρα βαίνει η επέκταση του στόλου της TUI Cruises, καθώς η εταιρεία κρουαζιέρας τοποθέτησε πρόσφατα νέα παραγγελία στα ναυπηγεία Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ