
Κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, οι πετρελαϊκές εισαγωγές της Ασίας σημείωσαν σημαντική άνοδο, με πρωταγωνιστές την Κίνα και την Ινδία, οι οποίες εισήγαγαν μεγάλες ποσότητες αργού από τη Μέση Ανατολή. Βάσει δεδομένων του Reuters, χώρες της Ασίας εισήγαγαν 27,18 εκατ. βαρέλια/ημέρα καθ’ όλη τη διάρκεια του Αυγούστου. Πρόκειται για μια άνοδο της τάξεως του 9,1%, σε σχέση με τα επίπεδα του Ιουλίου, και κατά 3,9% από τον ίδιο μήνα το 2024.
Βέβαια, ο περασμένος Ιούλιος ήταν και ο πιο άτονος μήνας μέσα στο έτος, όσον αφορά τις εισαγωγές αργού πετρελαίου από την Ασία. Επιπλέον, επιδόσεις του Ιουνίου ήταν κατά 2,6% καλύτερες του Αυγούστου, με 27,98 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Συνεπώς, δημιουργούνται ερωτηματικά σχετικά με το αν πραγματικά ανακάμπτει η ζήτηση πετρελαίου στην Ασία ή αν οι «καλές» επιδόσεις του Αυγούστου συνιστούν αποτέλεσμα άλλων παραγόντων, όπως η τιμή του αργού.
Μέχρι στιγμής, οι εισαγωγές αργού της Ασίας βρίσκονται σε συγκριτικά υψηλότερα επίπεδα, τόσο από τα επίπεδα του 2024 όσο και από τις εκτιμήσεις του ΟΠΕΚ για το θέμα.
Σημειώνεται ότι οι εισαγωγές του Αυγούστου ήταν κατά κύριο λόγο παραγγελίες που είχαν τοποθετηθεί από τον Μάιο έως και τα μέσα Ιουνίου, όπου η τιμή του πετρελαίου είχε υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα μέχρι τώρα για το 2025.
Συνεπώς, κατόπιν των γεωπολιτικών εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν, οι οποίες ώθησαν στα ύψη τις τιμές του πετρελαίου τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου, μπορεί κανείς να αναμένει ότι οι εισαγωγές πετρελαίου από την Ασία τον Σεπτέμβριο θα χαράξουν καθοδική πορεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αισιόδοξη για τις προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας στην Ευρωζώνη και με αναφορά στο «τραύμα» που είχε προκαλέσει στην αξιοπιστία των στατιστικών στοιχείων η Ελλάδα…
Ο όμιλος Grimaldi βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των διεθνών προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, με συστηματικές επενδύσεις σε πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα,…
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Σε νέα εποχή εισέρχεται ο τερματικός σιδηρομεταλλεύματος Buchanan στη Λιβερία μετά την πρώτη φόρτωση Capesize και συγκεκριμένα του «Navios Gem», σύμφωνα με δεδομένα της…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ