
Την υλοποίηση της ακτοπλοϊκής εμπορικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Σίγρι Λέσβου – Μεστά Χίου – Πειραιάς, με κρατική επιδότηση ύψους 12,5 εκατ. ευρώ, προβλέπει η ένταξη της σχετικής πράξης στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπως υπογράφηκε από τον αρμόδιο Υπουργό Βασίλη Κικίλια στις 2 Σεπτεμβρίου 2025.
Πρόκειται για μια στοχευμένη παρεμβατική πρωτοβουλία, που αποσκοπεί όχι μόνο στη διευκόλυνση της μεταφοράς προϊόντων και εμπορευμάτων ανάμεσα σε Ανατολική Μακεδονία – Θράκη και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, αλλά και στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας του Έβρου, ο οποίος έχει πληγεί σοβαρά από τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2023.
Η νέα γραμμή, η οποία θα υλοποιηθεί μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού, εντάσσεται στο σχέδιο της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής (Κ.Ε.Κ.Α.), και αξιοποιείται ως βασικός πυλώνας ανασυγκρότησης της περιοχής. Η υποχρεωτική προσέγγιση στον λιμένα του Πειραιά καθιστά τη γραμμή ιδιαιτέρως σημαντική για την ενδοεπικοινωνία Βορείου και Νοτίου Ελλάδας μέσω θάλασσας.
Πώς θα λειτουργήσει η γραμμή
Η γραμμή που συνδέει Αλεξανδρούπολη – Σίγρι – Μεστά – Πειραιά σχεδιάστηκε ως καθαρά εμπορική και όχι επιβατική, με κύριο στόχο τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων, πρώτων υλών και εμπορευμάτων. Η σύνδεση αυτή ενισχύει την εφοδιαστική αλυσίδα ανάμεσα στις νησιωτικές περιοχές και την ηπειρωτική Ελλάδα, μειώνοντας αισθητά το μεταφορικό κόστος για τις τοπικές επιχειρήσεις και παραγωγούς.
Παράλληλα, η ενεργοποίηση του νέου δρομολογίου θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες διαμετακόμισης, καθώς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να αποκτήσει αναβαθμισμένο ρόλο ως κόμβος για τη διακίνηση φορτίων από και προς τα νησιά του Αιγαίου, ιδιαίτερα σε συνθήκες εντατικοποίησης των εμπορικών ροών προς τον Πειραιά και την ευρύτερη Νότια Ελλάδα.
Θεσμικό πλαίσιο και διαδικασία υλοποίησης
Η ένταξη της πράξης φέρει τον πλήρη τίτλο «Προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού για την κάλυψη της ακτοπλοϊκής δρομολογιακής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Σίγρι Λέσβου – Μεστά Χίου με υποχρέωση προσέγγισης στον λιμένα Πειραιά» και αποτελεί την επίσημη ενεργοποίηση της κρατικής χρηματοδότησης, μετά από σειρά συναντήσεων και διαβουλεύσεων των εμπλεκόμενων Περιφερειών και Υπουργείων.
Το συνολικό ύψος της επιδότησης ανέρχεται σε 12.500.000 ευρώ, ποσό που θα καλύψει το κόστος λειτουργίας της γραμμής για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και μέχρι να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του εγχειρήματος με βάση τη ζήτηση και τη δυναμική των μεταφορικών αναγκών. Η επιλογή του αναδόχου θα προκύψει από δημόσιο διαγωνισμό, σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθεσία για τις επιδοτούμενες άγονες γραμμές.
Αναπτυξιακό αποτύπωμα και προοπτικές
Η νέα γραμμή αναμένεται να επιδράσει καταλυτικά στην οικονομική ανάκαμψη του Έβρου, υποστηρίζοντας τις τοπικές παραγωγικές μονάδες, τις εξαγωγικές προσπάθειες και την ενδοπεριφερειακή συνεργασία με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Παράλληλα, θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των λιμανιών της περιφέρειας και θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις για μελλοντική τουριστική σύνδεση. Το έργο εντάσσεται, επίσης, στις πρωτοβουλίες ενίσχυσης της νησιωτικότητας, όπως αυτές προσδιορίζονται στον κυβερνητικό σχεδιασμό για την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.
Πηγή: politischios.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αισιόδοξη για τις προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας στην Ευρωζώνη και με αναφορά στο «τραύμα» που είχε προκαλέσει στην αξιοπιστία των στατιστικών στοιχείων η Ελλάδα…
Ο όμιλος Grimaldi βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των διεθνών προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, με συστηματικές επενδύσεις σε πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα,…
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Σε νέα εποχή εισέρχεται ο τερματικός σιδηρομεταλλεύματος Buchanan στη Λιβερία μετά την πρώτη φόρτωση Capesize και συγκεκριμένα του «Navios Gem», σύμφωνα με δεδομένα της…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ