
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας έχει μεταβάλει θεμελιωδώς τις ροές των χύδην ξηρών φορτίων και ιδίως των σιτηρών. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied σκιαγραφεί τις νέες δυναμικές στον χάρτη του θαλάσσιου εμπορίου σιτηρών και εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk carriers.
Ειδικότερα, οι εμπορικές τριβές ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες παγκοσμίως, οι επίμονοι δασμοί και οι ανησυχίες για πολιτικά αντίποινα έχουν αναγκάσει το Πεκίνο να σκληρύνει τη στάση του απέναντι στην Ουάσιγκτον. Υπό αυτό το πρίσμα, η Κίνα παραγκωνίζει τα αμερικανικά σιτηρά και στρέφει το ενδιαφέρον της σε φορτία από τη Νότια Αμερική και την Ευρασία, με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των προμηθειών της.
Ενδεικτικά, τον Αύγουστο του 2025, η Κίνα δεν προέβη σε παραγγελίες αμερικανικής σόγιας για αποστολή εντός του δ΄ τριμήνου. Αντ’ αυτού, το Πεκίνο εξασφάλισε φορτία από την Αργεντινή και την Ουρουγουάη για παράδοση το 2026. Την ίδια στιγμή, η Κίνα επιταχύνει τις εισαγωγές ρωσικού σιταριού και σιτηρών του Καζακστάν, επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή της να μειώσει την έκθεση στους πολιτικούς κινδύνους των ΗΠΑ. Ακόμη, η Βραζιλία εξακολουθεί να αποτελεί «εγγύηση» για αποστολές σιτηρών χαμηλού κόστους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, υποστηριζόμενη από τη συγκομιδή-ρεκόρ του 2024.
Η αποστασιοποίηση της Κίνας από τα αμερικανικά σιτηρά, αναγκάζει τους παραγωγούς των ΗΠΑ να ανακατευθύνουν τις ροές προς τη ΝΑ Ασία, τη Νότια Ασία και τη Μέση Ανατολή. Στις εν λόγω περιοχές, τα δασμολογικά κίνητρα, οι συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου, η ανάγκη διασφάλισης της επισιτιστικής ασφάλειας και η επιδίωξη απεξάρτησης από τα σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας αναδιαμορφώνουν ταχύτατα τη ζήτηση.
Η αναδιάρθρωση των ροών σιτηρών επηρεάζει δραστικά την αγορά των bulk carriers και αναδιαμορφώνει τις στρατηγικές των ναυτιλιακών εταιρειών. Ultramaxes, Supramaxes και Panamaxes υποβάλλονται σε δομική αναδιάταξη του τονάζ τους, στη βάση νέων γεωγραφικών προτύπων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς, εντείνει τη μεταβλητότητα των ναυλαγορών και την αστάθεια του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού των εταιρειών.
Πηγή: Allied Shipbroking
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ