
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας έχει μεταβάλει θεμελιωδώς τις ροές των χύδην ξηρών φορτίων και ιδίως των σιτηρών. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied σκιαγραφεί τις νέες δυναμικές στον χάρτη του θαλάσσιου εμπορίου σιτηρών και εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk carriers.
Ειδικότερα, οι εμπορικές τριβές ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες παγκοσμίως, οι επίμονοι δασμοί και οι ανησυχίες για πολιτικά αντίποινα έχουν αναγκάσει το Πεκίνο να σκληρύνει τη στάση του απέναντι στην Ουάσιγκτον. Υπό αυτό το πρίσμα, η Κίνα παραγκωνίζει τα αμερικανικά σιτηρά και στρέφει το ενδιαφέρον της σε φορτία από τη Νότια Αμερική και την Ευρασία, με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των προμηθειών της.
Ενδεικτικά, τον Αύγουστο του 2025, η Κίνα δεν προέβη σε παραγγελίες αμερικανικής σόγιας για αποστολή εντός του δ΄ τριμήνου. Αντ’ αυτού, το Πεκίνο εξασφάλισε φορτία από την Αργεντινή και την Ουρουγουάη για παράδοση το 2026. Την ίδια στιγμή, η Κίνα επιταχύνει τις εισαγωγές ρωσικού σιταριού και σιτηρών του Καζακστάν, επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή της να μειώσει την έκθεση στους πολιτικούς κινδύνους των ΗΠΑ. Ακόμη, η Βραζιλία εξακολουθεί να αποτελεί «εγγύηση» για αποστολές σιτηρών χαμηλού κόστους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, υποστηριζόμενη από τη συγκομιδή-ρεκόρ του 2024.
Η αποστασιοποίηση της Κίνας από τα αμερικανικά σιτηρά, αναγκάζει τους παραγωγούς των ΗΠΑ να ανακατευθύνουν τις ροές προς τη ΝΑ Ασία, τη Νότια Ασία και τη Μέση Ανατολή. Στις εν λόγω περιοχές, τα δασμολογικά κίνητρα, οι συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου, η ανάγκη διασφάλισης της επισιτιστικής ασφάλειας και η επιδίωξη απεξάρτησης από τα σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας αναδιαμορφώνουν ταχύτατα τη ζήτηση.
Η αναδιάρθρωση των ροών σιτηρών επηρεάζει δραστικά την αγορά των bulk carriers και αναδιαμορφώνει τις στρατηγικές των ναυτιλιακών εταιρειών. Ultramaxes, Supramaxes και Panamaxes υποβάλλονται σε δομική αναδιάταξη του τονάζ τους, στη βάση νέων γεωγραφικών προτύπων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς, εντείνει τη μεταβλητότητα των ναυλαγορών και την αστάθεια του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού των εταιρειών.
Πηγή: Allied Shipbroking
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ