
Στην ανανεωμένη έκδοση ενός χρήσιμου οδηγού βέλτιστων πρακτικών για την ασφαλή διά θαλάσσης μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχώρησε η International Union of Marine Insurance (IUMI).
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 η IUMI είχε προχωρήσει στην πρώτη έκδοση του οδηγού, με στόχο να υποστηρίξει τόσο τη ναυτιλιακή κοινότητα όσο και τον κλάδο των ναυτασφαλίσεων.
Ο Γενικός Γραμματέας της IUMI, Lars Lange, εξηγεί: «Ο όγκος των αυτοκινήτων που μεταφέρονται διά θαλάσσης σε παγκόσμιο επίπεδο είναι περίπου 20 εκατομμύρια μονάδες ετησίως. Από το 2017, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταφέρονται σε ολοένα και μεγαλύτερους αριθμούς. Παράλληλα, φαίνεται να αυξάνεται η συχνότητα των πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, αν και μέχρι σήμερα καμία δεν έχει αποδοθεί αποκλειστικά σε ηλεκτρικό όχημα – αν και είναι πιθανό να ευθύνεται ηλεκτρικό όχημα. Ωστόσο, γνωρίζουμε καλά ότι τα χαρακτηριστικά μιας πυρκαγιάς σε ηλεκτρικό όχημα διαφέρουν από αυτά που προκύπτουν από ένα τυπικό όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICEV) και είναι σημαντικό οι μεταφορείς, οι διαχειριστές και οι ασφαλιστές να κατανοούν τους κινδύνους που ενέχει και τα μέτρα που μπορούν να μειώσουν αυτόν τον κίνδυνο. Γι’ αυτόν τον λόγο, πριν από δύο χρόνια δημοσιεύσαμε οδηγίες για την πρόληψη ζημιών και για την ασφάλεια. Ωστόσο, ο τομέας αυτός εξελίσσεται ραγδαία και νέες έρευνες συνεχίζουν να αναφέρουν νέα ευρήματα. Υπό αυτό το πρίσμα, ενημερώσαμε το paper μας με νέες πληροφορίες και προσαρμόσαμε τις συστάσεις και τις οδηγίες μας αναλόγως».
Οι πέντε βασικοί τομείς του αρχικού paper που έχουν ενημερωθεί είναι οι εξής:
– Πιθανή συσσώρευση αερίων
– Συνολική απελευθέρωση ενέργειας και μέγιστες θερμοκρασίες
– Προκλήσεις αναφορικά με τον σχεδιασμό των PCTC πλοίων
– Προσέγγιση «Fixed First» για τα PCTC
– Περιορισμοί των συστημάτων κατάσβεσης με βάση τον αφρό
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ABS εξέλεξε τον John McDonald ως νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του, σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 11 Νοεμβρίου.…

Μια καινοτόμος τεχνολογία θαλάσσιας δέσμευσης άνθρακα, βασισμένη στη φυσική διεργασία της αντίδρασης διοξειδίου του άνθρακα με ασβεστόλιθο και θαλασσινό νερό, προωθείται προς εφαρμογή στη…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αναμένεται να ψηφίσει σήμερα επί σχεδίου Ψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου για την ανανέωση του καθεστώτος κυρώσεων στην Υεμένη για…

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν ανταλλακτικών για μαχητικά και μεταγωγικά αεροσκάφη και υπηρεσίες υποστήριξης έναντι τιμήματος 330 εκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ